risico op verlies voordelen bij schade

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beware
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 28.03.2011 - 23:47
Locatie: Geesteren (ov)

Ik hoop in december mijn V60 PIH in ontvangst te mogen nemen.
5 jaar lang geen bijtelling! prachtig.

Maar wat als een onverlaat je auto aan poeier (toto) rijdt? Met een goeie verzekering krijg je de de auto wel vergoed, maar hoe zit het met het verlies van het voordeel. Is dit verhaalbaar?

En heeft de schade mogelijk ook nog consequenties voor de KIA/MIA/VAMIL als je vervolgens overstapt op een ander type auto?

Wie weet hoe dit soort zaken werken?
Volvo S60 (2001) 2.4 LPG (100 L) Goudkleurig
Mercedes C200 CDI Sportcoupe, Zwart
Ford Mondeo, 2,2 CDTI Sportspack, Wit
V60 D3 Kinetic Cosmic White
V60 D3 Summum, Black sapphire metalic, geartronic, vol leer, xenon meedraaiend, business pack pro, schuifdak, silver skidplate, 18 inch velgen diamond cut dark grey.

Zakelijk: V60 D6 PIH, Passion red, 's winters op Fortuna 18" zwart, 's zomers op Titania 18". Bijna alle opties. Prive: XC70 3.2 Summum
100mb
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 14.12.2006 - 11:39

Bijtellingsvoordeel is te verzekeren. De letterlijke tekst vanaf het polisblad (Stern Polis);

Dekking Fiscale bijtelling;

In aanvulling op de polisvoorwaarden biedt deze polis dekking voor een vergoeding voor uw financiële nadeel wanneer u, de op het polisblad vermelde auto moet vervangen na totaal verlies of diefstal van de auto. Met een vervangende auto heeft u geen recht meer op de 0% fiscale bijtellingregeling. U heeft recht op deze vergoeding wanneer de op het polisblad vermelde auto volledig casco is verzekerd; er sprake is van totaal verlies of diefstal en de reparatiekosten hoger zijn dan 80% van de nieuwwaarde van de auto. De vergoeding zal € 225,- per maand zijn, gerekend vanaf het moment van schade tot het moment waarop u met de op het polisblad vermelde auto recht zou hebben gehad op de 0% fiscale bijtellingregeling. Wij vergoeden tot maximaal 5 jaar na datum van eerste registratie van de op het polisblad vermelde auto. Het betreft een eenmalige vergoeding die in één keer zal worden uitgekeerd. Het betreft een bruto-uitkering. Deze uitkering kan door de belastingdienst als belastbaar inkomen worden gezien. De vergoeding wordt vastgesteld op basis van het vervangen van de op het polisblad vermelde auto door een soortgelijke auto, na totaal verlies of diefstal van de op het polisblad vermelde auto. Hierdoor zal de vergoeding per maand op maximaal € 450,- uitkomen mochten de percentages van de fiscale bijtellingregeling in de toekomst veranderen.

Premie komt op ca. €90,- per jaar.
Ik ga er van uit dat die €225,- is gebaseerd op de netto bijtelling per maand bij 7%. De maximale vergoeding past in dit geval bij een netto bijtelling van 14% (mochten de percentages in de toekomst veranderen).


Van de AgentschapNL site

"Moet ik het financiële voordeel terugbetalen als ik mijn e-auto weer snel verkoop?
Er is op de MIA desinvesteringsbijtelling van toepassing, zoals verwoord in artikel 3.47 in de wet voor inkomstenbelasting 2001. Dit betekent dat de belastingdienst u kan vragen genoten fiscaal voordeel terug te betalen als u de auto voortijdig verkoopt. Er zijn echter twee belangrijke voorbehouden te maken.
1. Als een operationeel leasecontract voortijdig wordt beëindigd, blijft het bedrijfsmiddel nog steeds eigendom van de leasemaatschappij. In zo'n geval is er geen sprake van dat de leasemaatschappij geld zou moeten terugbetalen.
2. Bij total loss is evenmin sprake van een terugbetalingsverplichting."
2016 Volvo XC90 T8, Inscription, BP Connect B&W, Intellisafe Pro, Scandinavian, Luxury, FOUR-C, Ember Black, Charcoal Amber
2014 Volvo V60 PIH, Driver Support, Hybrid tech, Winter line, Exterior Styling, Ember Black, Beechwood
2012 Volvo V60 D2 Powershift, Business Pack, Driver Support, Ember Black, Beechwood
2007 Volvo V50 2.0D Edition II, Mobility-, Estate-, Family Line, Electric Silver, Off Black
2000 Volvo V40 1.9D Europa Phase I Dark Blue
Gebruikersavatar
Beware
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 28.03.2011 - 23:47
Locatie: Geesteren (ov)

100mb,


Dank voor dit heldere antwoord.

€ 90 per jaar is heel acceptabel om dit risico af te dekken.
Qua verzekering kwam ik tot nu toe uit bij Inshared vanwege een 3 jaar lange nieuwwaarde regeling.
Ik zag dat Stern dat ook heeft onder voorwaarde dat je bij hun je volgende auto koopt.
Volvo S60 (2001) 2.4 LPG (100 L) Goudkleurig
Mercedes C200 CDI Sportcoupe, Zwart
Ford Mondeo, 2,2 CDTI Sportspack, Wit
V60 D3 Kinetic Cosmic White
V60 D3 Summum, Black sapphire metalic, geartronic, vol leer, xenon meedraaiend, business pack pro, schuifdak, silver skidplate, 18 inch velgen diamond cut dark grey.

Zakelijk: V60 D6 PIH, Passion red, 's winters op Fortuna 18" zwart, 's zomers op Titania 18". Bijna alle opties. Prive: XC70 3.2 Summum
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”