Sensus Connect

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Gebruikersavatar
Montalbano
3rd Gear member
Berichten: 305
Lid geworden op: 21.06.2013 - 13:56

Vanmorgen heeft de Sensus (Connect) navigatie me perfect om 6km stilstaand verkeer heen geleid. Familie zonder navigatie was al te ver vooruit voor afrit en kwam uiteindelijk een uur na ons op plaats van bestemming aan.
Misschien een toevalstreffer, maar het werkte voor mij vandaag dus erg goed.
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
vroonhof
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 24.05.2013 - 14:34
Locatie: Nijmegen

Hoe wwet je of je navigeert via de internetnavigatie danwel de sensus hdd navigatie?
Als je de NAV- toets gebruikt, gebruik je de HDD navigatie. Via 'internetnavigatie' kun je een adres invoeren en gebruik je de internetnavigatie(?), ze lijken zo erg op elkaar. Je kunt ook makkelijk switchen van de een naar de ander.
vroonhof
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 24.05.2013 - 14:34
Locatie: Nijmegen

Hoe wwet je of je navigeert via de internetnavigatie danwel de sensus hdd navigatie?
Als je de NAV- toets gebruikt, gebruik je de HDD navigatie. Via 'internetnavigatie' kun je een adres invoeren en gebruik je de internetnavigatie(?), ze lijken zo erg op elkaar. Je kunt ook makkelijk switchen van de een naar de ander.
bouwerge
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 20.08.2013 - 15:52

vroonhof schreef:
jp-v60 schreef: Wat ik ook irritant vind, is dat wanneer je belt en de sensus staat op nav. dan kan je het gesprek dus niet ophangen.
Ja inderdaad, dat is best irritant. Was anders gewend.
Het zou mooi zijn als er idd een MOAB (Mother Of All Buttons) is waarmee je altijd je gesprek kan beëindigen. Nu moet ik altijd op zoek naar mijn mobieltje of de combinatie TEL en EXIT zoeken.
bouwerge
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 20.08.2013 - 15:52

jp-v60 schreef:heb al de eerste bug in het systeem ontdekt. Als je telefoneert en je zet de auto in zijn achteruit, dan gaat de radio spelen.
Hebben meerdere dit probleem
Ik heb dit ook, sterker zodra ik bij het verkeerslicht de achterbumper van mijn voorganger opzoek en de PDC gaat piepen gaat ook de radio aan. Hoop dat ze dit bugje snel oplossen.
Gebruikersavatar
BanRay
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 14.12.2012 - 07:07

bouwerge schreef:
jp-v60 schreef:heb al de eerste bug in het systeem ontdekt. Als je telefoneert en je zet de auto in zijn achteruit, dan gaat de radio spelen.
Hebben meerdere dit probleem
Ik heb dit ook, sterker zodra ik bij het verkeerslicht de achterbumper van mijn voorganger opzoek en de PDC gaat piepen gaat ook de radio aan. Hoop dat ze dit bugje snel oplossen.
Lekker is dat. Dan hoort diegene waarmee je belt plots de radio door het gesprek heen alsof je niet hands-free belt?

Ik zou niet rekenen op een snelle softwareupdate, want ik vrees dat ze daar in Zweden geen agile softwareontwikkelingsproces hebben... :?
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
bouwerge
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 20.08.2013 - 15:52

BanRay schreef:
bouwerge schreef:
jp-v60 schreef:heb al de eerste bug in het systeem ontdekt. Als je telefoneert en je zet de auto in zijn achteruit, dan gaat de radio spelen.
Hebben meerdere dit probleem
Ik heb dit ook, sterker zodra ik bij het verkeerslicht de achterbumper van mijn voorganger opzoek en de PDC gaat piepen gaat ook de radio aan. Hoop dat ze dit bugje snel oplossen.
Lekker is dat. Dan hoort diegene waarmee je belt plots de radio door het gesprek heen alsof je niet hands-free belt?

Ik zou niet rekenen op een snelle softwareupdate, want ik vrees dat ze daar in Zweden geen agile softwareontwikkelingsproces hebben... :?
Aangezien dit een veiligheidaspect betreft (handjes van het stuur) denk ik dat Volvo dit snel gaan oppakken. Iets meer vertrouwen mag best, ze hebben in no-time Sensus 3.0 vervangen voor Sensus Connect ;-)
bouwerge
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 20.08.2013 - 15:52

Gisteren een CD in de speler gehad. Het was een CD die door een vriend van me is gemaakt. Omdat deze nog niet via Spotify is te beluisteren dacht ik deze even op de HDD te kopieren zodat ik de disk weer met het doosje bij mijn collectie te kunnen voegen.

Als ik op Media druk en ga naar HDD, staat in het scherm dat er geen media op de HDD staat. Daaronder is vermeld: "Druk op OK om media te importenen". Als ik echter op OK druk gebeurt er ogenschijnlijk niets.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Kan Sensus Connect echt een CD rippen? Het lijkt me logischer dat zo'n import functie is bedoeld om bestanden vanaf cd-rom of dvd-rom naar de HDD te kopiëren.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
bouwerge
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 20.08.2013 - 15:52

Als gebruiker lijk het mij logisch dat je een importfunctie kan gebruiken om je orginele cd's op de HDD kan zetten. Ik wil als gebruiker toch niet eerst 4 handelingen verrichten waarvoor ik ooknog eens afhankelijk ben van andere apparatuur???

Voor de goede orde, ik ken de work-around maar had het als gebruiker fijn gevonden als dit had gekund.

Disclaimer voor volvo-fanatici:
Het is geenzins mijn bedoeling om Volvo af te kraken. Ik ben erg blij met de auto en had als ik dit vooraf had geweten ook gewoon voor deze auto gekozen.
mailman
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 26.03.2013 - 12:42
Locatie: Utrecht

Ik heb 2 vreemde dingen met dit systeem, die misschien met elkaar samenhangen:

1. De auto modem maakt niet altijd verbinding. Eigenlijk 3/4 van de tijd doet hij het niet en staat er een rood kruisje of blijven de ronddraaiende pijltjes bezig, als ik vraag om connectie. Omdat hij het af en toe wel doet, lijkt het niet te liggen aan de instellingen.
2. De VOC geeft af en toe verkeerde info door, zoals dat de auto niet op slot zou zijn of deuren nog open zouden staan. Bij controle blijkt dit niet zo te zijn en ook als ik een handmatige update doe, blijft hij het verkeerd aangeven. Maar volgens mij gaat deze data via een andere sim en niet die van het auto modem.

Wie weet hoe ik deze dingen zou kunnen oplossen?
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Voor beide zaken kan je het beste bij de dealer langs.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
mailman
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 26.03.2013 - 12:42
Locatie: Utrecht

RichieB schreef:Voor beide zaken kan je het beste bij de dealer langs.
Dat zou ik normaal doen, maar omdat dit systeem zo nieuw is, moest ik de dealer uitleggen wat APN settings zijn :P
Gebruikersavatar
santu001
4th Gear member
Berichten: 563
Lid geworden op: 16.06.2011 - 02:58
Locatie: Regio Amsterdam

Je dealer zal dit dan bij Volvo aankaarten en verdere informatie vragen.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
RuiRay
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 03.11.2013 - 19:59

Mailman, bij mij zijn dezelfde Volvo on call problemen verholpen door de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Het probleem met de Internetinstelling blijf ik echter in de auto ook houden...grrr
mailman
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 26.03.2013 - 12:42
Locatie: Utrecht

RuiRay schreef:Mailman, bij mij zijn dezelfde Volvo on call problemen verholpen door de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Het probleem met de Internetinstelling blijf ik echter in de auto ook houden...grrr
OK, dank. De app staat nu alleen op de telefoon van mijn vrouw, aangezien ik alleen een Blackberry en iPad heb. Nadeel is dat mijn vrouw nu continu weet waar ik ben etc :P . Ik zal hem zo eens opnieuw installeren...

Ik heb het idee dat de auto modem problemen heeft met verbinden, als je aan het rijden bent. Zojuist. Stilstaand geprobeerd verbinding te maken en dat werkte wel.
mailman
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 26.03.2013 - 12:42
Locatie: Utrecht

Heb ook een issue met de stembediening. Als ik probeer een opdracht te geven, breekt het systeem af en zegt "afbreken", terwijl ik nog niet uitgesproken ben. Denk dat ik echt even bij Volvo langs moet, inderdaad.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Jullie kunnen de software van het systeem zelf updaten. Probeer dat eens?
Gebruikersavatar
ruffie
3rd Gear member
Berichten: 257
Lid geworden op: 01.01.2014 - 22:44
Locatie: Almere

Weet iemand of de Sensus Connect data connectie 4G ondersteund? Ik had daar wel iets over gelezen op internet (3G/4G), maar volgens mij was dat nog voor de SCT.

En aangezien sommigen de SC als een kleine stap terug zien tov de SCT, weet je het maar nooit.
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11617
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Zover ik heb kunnen zien (en ook in de handleiding te vinden is) wordt alleen 3G ondersteund.

In SCT moet je je eigen USB dongle gebruiken en kan het dus een 4G model zijn, in SC gebruik je het 3G modem wat in de auto is ingebouwd en hoef je enkel de SIM kaart te installeren.

Net nog even geprobeerd om een audio CD af te spelen in Sensus Connect. Hij gaat netjes vanaf Gracenote de titelinformatie en de albumhoes ophalen, maar naar de HDD importeren lukt niet. Dus rippen van CDs lijkt geen onderdeel van de import-functie van SC.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”