De V60 PIHs die in 2014 worden geleverd krijgen standaard (af fabriek) Sensus Connect: “Sensus Connect met High Performance Audio. Met 7 inch kleurenscherm, Online diensten, DVD-speler, 4x40 Watt versterker, 8 High Performance luidsprekers, USB aansluiting en Bluetooth handsfree systeem met audiostreaming”. Dit is terug te lezen in http://www.volvocars.nl/V60PHEVprijslijst
Daar zie je dat ook standaard geleverd wordt: "Sensus navigatie. Geïntegreerd hard-disk navigatiesysteem. Inclusief Nederlandstalige stembediening, stuurwielbediening, TMC, voorgeïnstalleerde Europa kaart en MapCare (gratis 2x update EU kaart)". Dus exit iGo?!
Zou dit dan toch iets anders zijn dan het verguisde Sensus Connected Touch? Misschien is het een doorontwikkelde softwareversie van het huidige Sensus 3.0? Want dan zou het t.z.t. ook in mijn PIH kunnen komen na een softwareupdate?
Sensus Connect
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 18.08.2013 - 12:40
Ik zie jouw verhaal niet terug in de prijslijst (mss lees ik eroverheen?), wel onderstaand, tegen een meerprijs:
SENSUS CONNECTED TOUCH. Het RTI geïntegreerd hard-disk navigatiesysteem kan tegen een meerprijs van € 500,- worden
vervangen door Volvo’s nieuwste Sensus Connected Touch met Navigatie. MapCare vervalt. Sensus Connected Touch Navigatie biedt
een keur aan online diensten. Via een touch-screen komt u eenvoudig bij veel applicaties met functies zoals internetbrowser, navigatie,
internetradio, muziekdiensten, e-mail en online geactualiseerde file informatie.
SENSUS CONNECTED TOUCH. Het RTI geïntegreerd hard-disk navigatiesysteem kan tegen een meerprijs van € 500,- worden
vervangen door Volvo’s nieuwste Sensus Connected Touch met Navigatie. MapCare vervalt. Sensus Connected Touch Navigatie biedt
een keur aan online diensten. Via een touch-screen komt u eenvoudig bij veel applicaties met functies zoals internetbrowser, navigatie,
internetradio, muziekdiensten, e-mail en online geactualiseerde file informatie.
Volvo S90 Inscription, black-black 21''
Volvo XC60 D4 Summum jan 2014
Volvo V60 PIH 2013 - canceled
Audi A5 coupe 2.0tfsi chipped 2010 - jan 2014
BMW 325D sedan 2008-2010
Volvo XC60 D4 Summum jan 2014
Volvo V60 PIH 2013 - canceled
Audi A5 coupe 2.0tfsi chipped 2010 - jan 2014
BMW 325D sedan 2008-2010
- BanRay
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 14.12.2012 - 07:07
Kijk in je jouw kopie van de prijslijst? Ik vermoed dat je niet op de link hebt geklikt...
Daarom heb ik ook dit topic gestart. Voor de PIHs die dit jaar worden geleverd (wel MY2014) heette het nog SCT, moest je er relatief veel voor betalen én maakte het uit of je SCT af fabriek nam of achteraf liet inbouwen.
Daarom heb ik ook dit topic gestart. Voor de PIHs die dit jaar worden geleverd (wel MY2014) heette het nog SCT, moest je er relatief veel voor betalen én maakte het uit of je SCT af fabriek nam of achteraf liet inbouwen.
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40669
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mijn bronnen vertellen me dat het systeem zonder Touch af fabriek wordt ingebouwd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- BanRay
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 14.12.2012 - 07:07
Dat klopt. Maar vanwege het woordje Connect en de eigenschap "online diensten" heeft het wel wat weg van SCT. Vandaar dit topicferretje schreef:Als ik dat lees: harddisk navigatie; mapcare.... Klinkt wel heel erg als RTI met een ander naampje....
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
- BanRay
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 14.12.2012 - 07:07
Als er inderdaad geen touch meer in zit, blijft mijn oorspronkelijke vraag overeind: is Sensus Connect niks anders dan Sensus 4.0 en komt het als softwareupdate beschikbaar voor auto's met Sensus 3.0?Ben schreef:Mijn bronnen vertellen me dat het systeem zonder Touch af fabriek wordt ingebouwd.
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40669
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dealers hebben deze week alle info gekregen.
Zij kunnen je daar vast veel meer over vertellen.
Ik weet niet meer dan wat ik al geschreven heb.
Zij kunnen je daar vast veel meer over vertellen.
Ik weet niet meer dan wat ik al geschreven heb.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- BanRay
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 14.12.2012 - 07:07
Ik heb mijn dealer vanochtend gemaild en ik krijg zojuist antwoord:Ben schreef:Dealers hebben deze week alle info gekregen.
Zij kunnen je daar vast veel meer over vertellen.
Ik weet niet meer dan wat ik al geschreven heb.
"Per productieweek 46 krijgt het Sensus systeem een update en is het Sensus connected touch niet meer te leveren op de S60, V60 en XC60!
Zoals ik het nu begrijp is dit een dusdanig grote update dat jouw V60 PIH niet te updaten is naar het nieuwe Sensus Connect."
Ik vind het maar ondoordacht van Volvo. Nu hebben ze Sensus 3.0, Sensus Connected Touch én Sensus Connect. Nu moeten ze 3 ballen in de lucht houden en dat is meestal slecht nieuws voor de (snelheid van de) doorontwikkeling
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
- santu001
- 4th Gear member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 16.06.2011 - 02:58
- Locatie: Regio Amsterdam
Ik denk dat ze het wel kunnen updaten, maar niet willen updaten.
En als het iets is wat Volvo zelf ontwikkeld, wil ik het eerst wel eens zien. Maar dat het huidige Sensus een (2013) update nodig heeft is wel duidelijk. Al vanaf het eerste moment was er door de 'professionals' in de autowereld kritiek op het 'trage' systeem. Het feit dat het van Volvo zelf komt, zorgt er in ieder geval niet voor dat ik direct naar de dealer hol.
Connect? Dan worden we vast ook weer terug geworpen naar 3g i.p.v HSDPA of het huidige 4G. Gezien het huidige oubollige fat32 USB systeem en het feit dat men roept dat de update te groot zou zijn. En idd we zien door de bomen het bos niet meer. Laat staan iemand die nu op het punt staat een auto te bestellen. Het riekt nu een beetje naar wispelturigheid, immers SCT is net uit!
Daarnaast is er nog een optie Sensus Pro las ik.
En als het iets is wat Volvo zelf ontwikkeld, wil ik het eerst wel eens zien. Maar dat het huidige Sensus een (2013) update nodig heeft is wel duidelijk. Al vanaf het eerste moment was er door de 'professionals' in de autowereld kritiek op het 'trage' systeem. Het feit dat het van Volvo zelf komt, zorgt er in ieder geval niet voor dat ik direct naar de dealer hol.
Connect? Dan worden we vast ook weer terug geworpen naar 3g i.p.v HSDPA of het huidige 4G. Gezien het huidige oubollige fat32 USB systeem en het feit dat men roept dat de update te groot zou zijn. En idd we zien door de bomen het bos niet meer. Laat staan iemand die nu op het punt staat een auto te bestellen. Het riekt nu een beetje naar wispelturigheid, immers SCT is net uit!
Daarnaast is er nog een optie Sensus Pro las ik.
Mvg. Claudio,
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11617
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Wees blij, dat wordt een collectors itemgebla schreef:EN mijn auto loopt week 45 van de band
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Wat een amateurisme zeg...eerst met veel bombarie het brakke SCT in de markt zetten (nog maar enkele maanden leverbaar!), en dan nu wéér een ander systeem. Helaas nog altijd met het te kleine 7" scherm. Maar die kans had men ook bij de MY2014 update moeten aangrijpen.
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 05.01.2010 - 14:45
- Locatie: Apeldoorn
In de nieuwe prijslijsten (11 november 2013) van de S60, V60 en XC60 komen deze opties ook los voor:
Wat verder opvalt, is dat er bij geen van deze opties nog wordt gerefereerd aan iets als "touch" of bediening via een touch-scherm.
Ook voor andere modellen (te weten: V40, V70, XC70 en S80) zijn er overigens nieuwe prijslijsten met als datum 11 november 2013. Wat opvalt is dat er verschil is tussen de *60 modellen, waarin deze nieuwe Sensus opties staan, en de overige modellen, waarin nog gewoon de oude opties staan: High Performance Multimedia, RTI, Sensus Connected Touch en Volvo On Call.
Deze nieuwe Sensus opties zijn dus voorlopig voorbehouden aan de S60, V60, V60 PiH en XC60.
Tot zover de feiten die rechtstreeks zijn af te leiden uit de nieuwe prijslijsten.
Wat betekent dit nu voor SCT (in mijn optiek)?
In elk geval dat Volvo SCT - in elk geval voorlopig - niet laat verdwijnen. Op de V40, V40CC, V70, XC70 en S80 blijft dit systeem leverbaar. Dit lijkt me goed nieuws voor bestaande SCT gebruikers, aangezien er dan meer kans is dat problemen worden opgelost met updates.
Het betekent m.i. ook dat er voor de *60 modellen geen SCT meer geleverd gaat worden. Op basis van de beschrijvingen in de nieuwe prijslijst, lijkt het me namelijk stug dat de genoemde "Online diensten" overeenkomen met de huidige SCT apps, zeker gezien het feit dat navigatie "gewoon" via een (al dan niet geüpdatet) RTI-systeem gaat lopen.
Het bestaande Volvo On Call (waarvoor al een SIM-kaart en bijbehorend abonnement in de auto aanwezig moest zijn) wordt blijkbaar uitgebreid met een WiFi hotspot (wat voor mij betekent dat het abonnement wordt uitgebreid met data). Dit klinkt ook niet als SCT, waarbij juist het omgekeerde het geval was: je moest zelf een WiFi hotspot (of 3G dongle) meenemen.
Mijn conclusie is dus:
Hier vallen de "Online diensten" op als nieuw onderdeel. De overige specs zijn gelijk aan de bestaande "High Performance Multimedia" optie (er is overigens ook een Sensus Connect optie met Premium Audio).Sensus Connect met High Performance Audio. Met 7 inch kleurenscherm, Online diensten, DVD-speler, 4x40 Watt versterker, 8 High Performance luidsprekers, USBaansluiting en Bluetooth handsfree systeem met audiostreaming 1)
Dit is exact dezelfde beschrijving als die van de bestaande RTI optie.Sensus navigatie. Geïntegreerd hard-disk navigatiesysteem. Inclusief Nederlandstalige stembediening, stuurwielbediening, TMC , voorgeïnstalleerde Europa kaart en MapCare (gratis 2x update EU kaart)
Hier valt de WiFi-hotspot op als nieuwigheid. De mobile App functionaliteit lijkt puur te refereren naar de bestaande Volvo On Call app, niet naar de mogelijkheid om apps te installeren (dit leidt ik af uit de iets uitgebreidere beschrijving van deze optie bij de Scandinavian Line).Sensus Pro met Volvo On Call. Met WiFi-hotspot en mobile App functionaliteit. Inclusief activeringskosten en
2-jarig data-abonnement (niet i.c.m. Warmtewerende voorruit)
Wat verder opvalt, is dat er bij geen van deze opties nog wordt gerefereerd aan iets als "touch" of bediening via een touch-scherm.
Ook voor andere modellen (te weten: V40, V70, XC70 en S80) zijn er overigens nieuwe prijslijsten met als datum 11 november 2013. Wat opvalt is dat er verschil is tussen de *60 modellen, waarin deze nieuwe Sensus opties staan, en de overige modellen, waarin nog gewoon de oude opties staan: High Performance Multimedia, RTI, Sensus Connected Touch en Volvo On Call.
Deze nieuwe Sensus opties zijn dus voorlopig voorbehouden aan de S60, V60, V60 PiH en XC60.
Tot zover de feiten die rechtstreeks zijn af te leiden uit de nieuwe prijslijsten.
Wat betekent dit nu voor SCT (in mijn optiek)?
In elk geval dat Volvo SCT - in elk geval voorlopig - niet laat verdwijnen. Op de V40, V40CC, V70, XC70 en S80 blijft dit systeem leverbaar. Dit lijkt me goed nieuws voor bestaande SCT gebruikers, aangezien er dan meer kans is dat problemen worden opgelost met updates.
Het betekent m.i. ook dat er voor de *60 modellen geen SCT meer geleverd gaat worden. Op basis van de beschrijvingen in de nieuwe prijslijst, lijkt het me namelijk stug dat de genoemde "Online diensten" overeenkomen met de huidige SCT apps, zeker gezien het feit dat navigatie "gewoon" via een (al dan niet geüpdatet) RTI-systeem gaat lopen.
Het bestaande Volvo On Call (waarvoor al een SIM-kaart en bijbehorend abonnement in de auto aanwezig moest zijn) wordt blijkbaar uitgebreid met een WiFi hotspot (wat voor mij betekent dat het abonnement wordt uitgebreid met data). Dit klinkt ook niet als SCT, waarbij juist het omgekeerde het geval was: je moest zelf een WiFi hotspot (of 3G dongle) meenemen.
Mijn conclusie is dus:
- de V40, V40CC, V70, XC70 en S80 houden het bestaande Sensus systeem en RTI, met Sensus Connected Touch als uitbreiding/vervanging
- de S60, V60, V60 PiH en XC60 krijgen een geüpdatet Sensus systeem met nog onbekende "Online diensten" en (bij Sensus Pro) een WiFi hotspot. Dit systeem zal m.i. niet gebaseerd zijn op de Parrot Asteroid.
▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11617
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Geloof me: daarmee heb je geen schijn van kans. Dat is onmogelijk.
De electronische systemen kletsen tegenwoordig dusdanig veel met elkaar dat je daar niet 'even' wat onderdelen van uit kunt wisselen...
De electronische systemen kletsen tegenwoordig dusdanig veel met elkaar dat je daar niet 'even' wat onderdelen van uit kunt wisselen...
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11617
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik ben bang dat ze ook de hardware die het scherm aanstuurt hebben vervangen door een nieuw systeem.
Ze claimen bij Volvo dat het Sensus Connect systeem in ieder geval een stuk sneller zou moeten zijn dan het oude systeem, en ik heb sterk het vermoeden dat ze dat niet alleen met optimalisatie van de software hebben behaald.
In theorie kun je alles upgraden natuurlijk, maar als je geen medewerking krijgt van Volvocars om dit soort nieuwe dingen in oude modellen in te bouwen heb je tegenwoordig geen schijn van kans meer om het werkend te krijgen.
En aangezien het voor hun commercieel geen interessant verhaal zal zijn geef ik je weinig kans.
Ze claimen bij Volvo dat het Sensus Connect systeem in ieder geval een stuk sneller zou moeten zijn dan het oude systeem, en ik heb sterk het vermoeden dat ze dat niet alleen met optimalisatie van de software hebben behaald.
In theorie kun je alles upgraden natuurlijk, maar als je geen medewerking krijgt van Volvocars om dit soort nieuwe dingen in oude modellen in te bouwen heb je tegenwoordig geen schijn van kans meer om het werkend te krijgen.
En aangezien het voor hun commercieel geen interessant verhaal zal zijn geef ik je weinig kans.
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
Dat ben ik alleen niet met je eens. In de ogen van veel (huidige) gebruikers is het "oude" systeem een flutsysteem. Dan heeft het toch waarde om deze mensen de mogelijkheid te bieden een goed werkend systeem in te laten bouwen?En aangezien het voor hun commercieel geen interessant verhaal zal zijn geef ik je weinig kans.
Of het technisch mogelijk zal zijn heb ik geen idee van natuurlijk, maar dat is weer iets anders.