aftermarket gps in V70(2007) welke opties?

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Plaats reactie
Maartenv
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 15.07.2013 - 15:43

We hebben pas een occasie V70 gekocht (model 2007). Deze heeft echter niet de (veel te dure) ingebouwde GPS.
Echter gaat vooral mijn vriendin met deze auto rijden en ze is instaat om fout te rijden als ze naar de bakker gaat :)

Er zit momenteel een standalone GPS in van een onbekend merk met waarschijnlijk kaarten materiaal uit 2007...
Hier staat het nieuwe rondpunt richting bakker nog niet op en de kans op mijn vriendin verliezen is er dus nog altijd.

Een goede standalone GPS kopen is waarschijnlijk de makkelijkste en de beste oplossing voor het GPS probleem.
Echter wil ik wat meer functies als enkel GPS en zou het allemaal liefst ook nog mooi ingebouwd moeten zijn.

Mijn wensen:
- GPS functie (zonder constant met het internet verbinding te moeten maken)
- achteruitrij camera aansluiten
- eventueel camera vanvoor op de bumper ( bij de bakker liggen grote betonblokken en de parking is relatief kort)
- Knoppen op het stuur moeten blijven werken (Cruise control, volume,...)
- Parkeer sensoren achter moeten blijven werken.
- Bluetooth mag, maar niet noodzakelijk, er zit een parrot in die zijn werk goed doet.
- ....


Ik heb natuurlijk zelf al wat liggen zoeken en er kwamen 3 mogelijkheden naar boven.

* 2 DIN GPS module van Kenwood/Pioneer
- Prijs ligt redelijk hoog, 800-1000 euro ?
- parkeer sensoren en stuurwielbediening?
- achteruit rij camera?
+ goede toestellen
+ kaarten updates
+ gekend product met eventuele garantie afhandeling.

*BluepowerBLP-840 ARM
http://www.bluepower.se/en/product/audi ... t-arm.html
- Prijs ligt nog altijd redelijk hoog als je alle functies erbij wil die ik nodig heb kom ik op 730euro zonder verzending
- slechte commentaar op vele fora, maar wel vooral over V1 en V2, beter commentaar op V3, maar wel weinig mensen die hem nog durven kopen.
+ verschillende off-line kaarten mogelijk (tomtom,garmin,igo,...)
+ Wifi en 3G
+ stuurwielbediening, park assist werken.
+ voor en achter camera mogelijk

*CS-VO60
http://www.aliexpress.com/item/7-Car-DV ... 64790.html
+ Prijs , te vinden voor ongeveer 350-380 euro.
+ achteruitrij camera mogelijk
+ OBD mogelijk (ODB tester bijkopen)
+ Android 4.0, als IT'er kan ik hier heel wat mee prullen, zelf software voor maken.
+ Mirrorlink
+ ...
- Volgens mij is de Canbus niet bijgeleverd (kan deze los gekocht worden?)
- ik bestel relatief veel in China, maar meestal vind ik dat ook wel wat reviews terug om mij gerust te stellen.
Hier vind ik totaal geen gebruikerservaringen van.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

tsja het is een beetje de vraag of je veel zelf wil prullen of dat je gebruik wil maken van de ervaring van anderen. In dat laatste geval adviseer ik je om contact te zoeken met forumsponsor Volvo Tech. Weet niet van waar in België je komt maar Volvo Tech zit in de regio Rotterdam. Dus nog redelijk in de buurt van België. Hij heeft mooie mogelijkheden die gaan passen bij jouw wensen en die je zonder problemen aan de gang zal kunnen krijgen. Vooral het Bluepower syteem waarover je spreekt; wil je dat nog hebben met veel negatieve verhalen?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Maartenv
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 15.07.2013 - 15:43

ik heb zelf redelijk wat IT electronica kennis dus niet bang om wat te prullen.
Maar ervaringen horen van andere mensen lijkt me nooit slecht.

VolvoTech heb ik bekeken maar die verdelen bluepower niet meer ook v3 niet zover ik weet.
Van bluepower v3 heb ik bijna nog geen ervaringen gelezen. Enkel dat de fabrikant slecht reageert op mails eens het toestel aangekocht is :)
Maartenv
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 15.07.2013 - 15:43

Via Volvo tech toch een BLP aangekocht.
VT zegt dat hij in goede werkende staat is, dus hebben we daar alle vertrouwen in.
Kan hem pas in november monteren vanwege drukte op het werk. Kijk er alvast naar uit.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”