Persoonlijke mening

Plaats reactie
Ronald2701
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 25.01.2006 - 21:58

Vandaag voor het eerst in "mijn" c70 gereden. Even mijn bevindingen:

(voor alle duidelijkheid ik heb "mijn" c70 voor kerst besteld alszijnde een 2.4i summum met mirzam 18" velgen in celestial blue)

1. De motor, deze is naar mijn smaak en met mijn rijstijl voldoende. 170 pk voor een auto die gebouwd is om te toeren, perfect! Natuurlijk is het voor een voormalig dieselrijder even wennen vwb de tussenacceleratie maar dat duurt hooguit een halfuurtje. Op de D5 kan ik niet wachten.

2. Torderen: bewust over verschillende slechte wegen gereden maar met mijn cabrio van destijds (1997 een van de eerste megane 2.0) geen vergelijk! Zowel open als dicht 100 punten!

3. Ruimte: vandaag nog even in een Saab cabrio van een kennis gereden maar écht, qua ruimte is de c70 winnaar! Zowel het interieur als de kofferbak is beduidend ruimer in de Volvo. Met mijn lengte (1.78 m) kan ik makkelijk "achter mezelf zitten".

4. Kleur: ook dit is natuurlijk persoonlijk maar ik heb gekozen voor een lichte kleur. Dit omdat ten tijde van mijn bestelling de auto alleen op een beperkt aantal foto's op het internet zichtbaar was en hier was de auto alleen zichtbaar in een lichte kleur. Ik ben ervanuit gegaan dat de marketingmensen voor dergelijk reclamemateriaal de meest sprekende kleur pakken, licht dus! Na diverse auto's gezien te hebben vind ik dit (natuurlijk) ook. De vele strakke lijnen komen mijns inziens in een lichte kleur, het best tot hun recht. Natuurlijk is dit een kwestie van smaak.

5. Opbergruimte: deze is redelijk beperkt. Een (ouderwetse) kaart of een boek zijn zogoed als niet op te bergen. Helemaal niet als er gekozen is voor een cd-wisselaar en/of een navigatiesysteem. Het kleine dashboardkastje is dan grotendeels gevuld. Tussen de stoelen in is, buiten de fleshouders, ook maar weinig ruimte.

6. Dak: zoals overal geschreven en besproken is dit inderdaad een waar kunstwerk. Ik hoop dat (en de toekomst moet dit uit gaan wijzen) het niet storingsgevoelig is want het is een uiterst complex geheel van beugeltjes, stangen, kabels en draden.

7. Prijsstelling: naar mijn mening positioneert Volvo haar auto's bewust tussen 2 klassen in. Een vette knipoog naar de premiumklasse (audi, bmw) en ook naar de bijv. Eos klasse (mensen die opteren voor een Eos met een zwaardere motor komen dichtbij een stapje hoger, de c70). Ik vind het derhalve ook geen vergelijk! Naar mijn mening is de enige dírekte concurent dan ook de Saab en verder niet! Alles wat van "boven" en/of "beneden" komt is winst voor het Volvo merk. Los van dit alles ben ik over het geheel genomen toch nog steeds niet gewend aan die Euro......per slot van rekening kost mijn c70 nog altijd € 63.000 oftewel bijna FL 140.000!! Denk eens even een 4/5 jaar terug.

Desondanks kan ik bijna niet meer wacht tot de levingsdatum die, na vandaag gehoord te hebben van mijn dealer, rond 11 oktober verwacht wordt. En dan heb ik als een van de eerste besteld??!!!

Er zijn overigens dealers die een zgn. "voorbestelling" via een ander land gedaan hebben, en deze dealers beginnen, volgens zeggen, met 5/6 weken aan de eerste uitleveringen.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Fijn dat je de goede keus hebt gemaakt, gefeliciteerd, wachten zal vast erg lang lijken.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40790
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mooi verslag Ronald! En sterkte, de komende maanden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

Thanks, goede info... heb je fotootjes... ben nog een beetje aan het lobbien voor piccas... dus als je ze hebt, upload ze please ff! Thanks alvast
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”