RTI computer vervangen door ander merk

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Gesloten
pvandersteen
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.04.2013 - 21:36
Locatie: Geleen

Hallo,

Na enkele jaren in een Alfa 159 met Pioneer AVIC-HD te hebben gereden ben ik overgestapt naar een V70 uit 2010 met RTI navigatie. Dat was slikken, geen goede navi in vergelijking met de Pioneer, maar zeker mee te werken.

Nu is vorige week deze auto ingeleverd (als zzp-er werd het leasebedrag wel erg hoog) en overgestapt op een S80 uit 2005, ook met DVD RTI navi. Echter wel een paar jaar ouder en dus vervelend langzaam. Vooral als je regelmatig (wekelijks) naar Zwitserland rijdt voor de klant. Wegwerkzaamheden en omleidingen worden laat weegegeven en alternatieve routes niet getoond.

Ik heb wat gelezen over het vervangen van de DVD-unit door een unit van Garmin (PC-serie) of andere units zoals Clarion NP509.

Ik wil hier dus aan beginnen, gebruik makend van mijn huidig scherm, gps ontvanger, kabels en stuurbediening. Er mag best een extra apparaat tussen, in de kofferruimte is plaats genoeg, vooral aangezien de 2 TV-tuners (analoog) uitgebouwd worden.

Ik heb al vanalles in dit forum gelezen, maar nog niks gevonden of stuurbediening (wat er al is) mogelijk is.

Iemand een idee?
Ook graag ee tip over welke computer de moeite is. Clarion, VDO 5200, 5400, 5600, 5700 of iets anders?
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

misschien kan volvotech je verder helpen
keep calm!, your randomizer is running
NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

je zou evt kunnen overwegen gebruik te maken van je smartphone met tomtom hd traffic. Ik heb nog geen betere live verkeersinfo gevonden, dat ook in het buitenland erg goed werkt
Gebruikersavatar
Zwollenaar
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 14.09.2009 - 17:31
Locatie: Zwolle

Dit is een mooi alternatief, echter ook een prijzige....

http://www.volvotech.eu/product_info.ph ... cts_id/336

Eerder hadden zo ook een anders systeem, maar de link die ik daarvan heb werkt niet meer. (ook bij volvotech) zou hem gewoon mailen.
Volvo V70 T5 - 250PK Geartronic Full leder MY01
Comfort, Premium, Winter, Mobility, Family-line & CD-RTI with Motrade USB2

Oude Volvo's:
S80 2.4 - '99
S40 1.9D - '99
pvandersteen
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.04.2013 - 21:36
Locatie: Geleen

Over TomTom heb ik nagedacht, maar wil niet een houder plaatsen met daarop een een GSM terwijl net alles mooi is weggewerkt.
HEt systeem van Volvotech zou leuk zijn. Ik neem eens contact op.

Ik ben open voor andere opties, liefst direct uitwisselen van de DVD unit door een andere unit.
pvandersteen
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.04.2013 - 21:36
Locatie: Geleen

Hallo,

Na afgelopen week weer eens in Frankrijk een "Deviation" te hebben gemist en volgens mijn RTI door de velden te hebben gereden ben ik op zoek gegaan naar een vervanging.

Ik heb een nieuwe (oude voorraad) VDO pc4200 met CF kaartjes gekocht, alles nieuw in de verpakking en lijkt compleet te zijn. Deze wil ik nu dus gaan inbouwen op de plek van de oude RTI.

Ik zal het inbouwen hier bijhouden met fotos en vragen. Het is geloof ik al eerder gedaan, echter heb enkele zaken niet kunnen vinden.

Ik wil het volgende hergebruiken:
- TMC antenne
- GPS antenne
- RTI scherm
- IR oog in RTI scherm
- Bekabeling tussen RTI scherm en RTI computer.

Nu heb ik enkele vragen:

1. moet ik een break in box gebruiken of kan ik een composiet converter van VDO gebruiken (dus een video uitgang op de VDO krijgen)
2. Kan ik de volvo stuurbediening gebruiken
3. Ik heb een RSE (rear seat entartainment systeem) met 2 tv tuners, is hier nog iets waar ik rekening mee moet houden? (alles is namelijk aan elkaar gekoppeld achterin.)

Alles wordt in mijn S80 uit 2005 ingebouwd.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Die heb ik nog wel gebruikt voor je liggen!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40669
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”