advies inzake versnellingsbak storing gevraagd
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20.03.2013 - 10:56
Hi all, ik hoop dat iemand mij hier advies kan geven. Ik heb een XC70 2.5T uit dec 2002. Sinds enkele maanden geleden kreeg ik de melding "versnelingsbak service vereist" op het dashboard. Forum doorgelezen en uiteindelijk een powerflush laten doen via Gery Slot in Uden. Prima gedaan, kosten 305,- maar helaas op de terugweg na ca. 50km snelweg toch weer lampje en zelfde melding. Gery is toen een paar dagen later langsgeweest om nog een "paardenmiddel" toe te voegen aan de versnellingsbakolie wat hopelijk het probleem zou oplossen. Helaas, wederom na een halfuurtje snelweg, lampje branden. Nu heb ik wat rondgebeld en krijg verschillende verhalen te horen, kan aan de computer liggen van de versnellingsbak, de koppelomvormer moet worden vervangen (1200,-) maar ook dat het een bekend probleem is en dat er waarschijnlijk een barst in het chassis van de bak zit die open gaat als hij warm wordt en dan dus de melding geeft. Dit betekent revisie en kost 2250,-. De bak schakelt prima zolang hij niet in noodloop gaat. Met name met het woord "waarschijnlijk" heb ik moeite, aangezien er bij alle garages geldt: niet goed geld weg... Wie kent het verhaal van de barst in de versnellingsbak waardoor deze geheel moet worden vervangen ipv alleen de koppelomvormer?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Ik ken het probleem met de scheur in het huis van de bak wel uit de 850 serie maar ik kan me niet voorstellen dat dat probleem in 2002 ook nog voorkomt. Jouw bak is niet te vergelijken met die van een 850. Van de andere kant, alles is mogelijk.
Kijk anders eens op het volvo850forum.nl
Kijk anders eens op het volvo850forum.nl
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20.03.2013 - 10:56
Hoi Thuurc, dat weet ik helaas niet meer. Het verhaal gaat nog wel verder. Nadat de storing weer optrad ben ik naar ATS Den Haag gegaan omdat ik geen zin had om weer helemaal naar Uden te rijden (ik kom zelf uit Den Haag). Daar hebben ze twee storingen uitgelezen, teveel slip in de koppeling en dat de computer van de versnellingsbak zelf een probleem had. Nadat ze dit hebben gereset zijn we een stukje gaan rijden met de computer eraan en toen trad de storing niet meer op, waarschijnlijk omdat hij nog niet warm genoeg werd, ondanks aantal malen kickdown en stevig doorrijden.
Ik heb toen vervolgens een tijdje alleen korte stukjes gedaan zonder problemen, de auto rijdt perfect en schakelt heel soepel totdat ik gisteren naar Amsterdam reed en na 40 minuten de storing weer optrad. Ik ga nu proberen dit weekend m.b.v. uitleesapparatuur van buurman proberen de storing uit te lezen en kijken of er wederom iets staat over de computer.
Pimsam, ik ga even checken hoe het zit met de 850 bakken.
Ik houd jullie op de hoogte, mocht je tips en tricks hebben hoor ik het graag.
Ik heb toen vervolgens een tijdje alleen korte stukjes gedaan zonder problemen, de auto rijdt perfect en schakelt heel soepel totdat ik gisteren naar Amsterdam reed en na 40 minuten de storing weer optrad. Ik ga nu proberen dit weekend m.b.v. uitleesapparatuur van buurman proberen de storing uit te lezen en kijken of er wederom iets staat over de computer.
Pimsam, ik ga even checken hoe het zit met de 850 bakken.
Ik houd jullie op de hoogte, mocht je tips en tricks hebben hoor ik het graag.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20.03.2013 - 10:56
Hi all, zojuist codes uitgelezen:
P0700 Transmission Control System
P0740 Torque Converter Clutch circuit / open
Wie heeft ervaring met deze codes?
P0700 Transmission Control System
P0740 Torque Converter Clutch circuit / open
Wie heeft ervaring met deze codes?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
- Locatie: Ochten
Waarom bel je niet eens met een specialist, bijvoorbeeld Boon Revisietechniek in Alphen a/d Maas. Tel 0487-540570, vraag naar Peter. Peter kent de bakken van 'onze' auto's op zijn duimpje. Heeft zelf trouwens ook een XC70.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20.03.2013 - 10:56
Ga ik morgen doen! thanksFreek63 schreef:Waarom bel je niet eens met een specialist, bijvoorbeeld Boon Revisietechniek in Alphen a/d Maas. Tel 0487-540570, vraag naar Peter. Peter kent de bakken van 'onze' auto's op zijn duimpje. Heeft zelf trouwens ook een XC70.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 27.10.2010 - 12:17
- Locatie: Oegstgeest
Kijk ook eens bij mijn verhaal 'bak in noodloop'; dit is een afgesplitst item omdat ik inhaakte op een probleem met een XC90 (vandaar dat de tekst met de deur in huis valt). Mijn probleem was vooral dat foutcodes kennelijk niet vertellen wat het probleem is en vooral niet hoe dat is op te lossen. Uiteindelijk dus goed gekomen door de TCM te vervangen.
Sterkte.
Sterkte.
MY18 new XC60 T5 Geartronic Momentum 40 dkm Denim Blue
MY05 XC70 2.5T Geartronic Momentum 278 dkm Barentsz Blue
1998 V70 2.5 Europa, 1993 855 2.5 GLE, 1985 Peugeot 505 GR Break, 1982 Peugeot 305 GL Break, 1979 Simca Horizon 1.5 GLS, 1977 Simca 1100 1.3 Special, 1972 Citroën 2CV4, 1966 VW Kever
MY05 XC70 2.5T Geartronic Momentum 278 dkm Barentsz Blue
1998 V70 2.5 Europa, 1993 855 2.5 GLE, 1985 Peugeot 505 GR Break, 1982 Peugeot 305 GL Break, 1979 Simca Horizon 1.5 GLS, 1977 Simca 1100 1.3 Special, 1972 Citroën 2CV4, 1966 VW Kever
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 20.03.2013 - 10:56
Ik heb inmiddels alle solenoids laten doormeyn en schoon laten maken en een software update laten uitvoeren en alle problemen zijn weg.Willem51 schreef:Kijk ook eens bij mijn verhaal 'bak in noodloop'; dit is een afgesplitst item omdat ik inhaakte op een probleem met een XC90 (vandaar dat de tekst met de deur in huis valt). Mijn probleem was vooral dat foutcodes kennelijk niet vertellen wat het probleem is en vooral niet hoe dat is op te lossen. Uiteindelijk dus goed gekomen door de TCM te vervangen.
Sterkte.
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
mooi dat het zo opgelost isIk heb inmiddels alle solenoids laten doormeyn en schoon laten maken en een software update laten uitvoeren en alle problemen zijn weg. Smile
keep calm!, your randomizer is running