Auto week audi allroad

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

op www.autoweek.nl staat een concept van de audi A6 Allroad.

Audi is denk ik een van de grootste concurenten van volvo dit zal ook in de toekomst zo zijn denk ik.

Audi heeft de auto voorzien van drie nieuwe systemen

De eerste is Audi road vision, een optisch sensorsysteem dat de conditie van de weg herkent(zoiets zit ook op de safety conceptcar dacht ik)

Ten tweede is er het Audi lane assist, dat het stuur laat trillen om de bestuurder te laten weten dat hij van zijn rijbaan dreigt te raken (zit dacht ik al op verschillende citroëns)

Het derde systeem is Audi side assist, dat werkt met radarsensoren die de ruimte achter en opzij van de auto in de gaten houden om de bestuurder te informeren over naderende auto’s of auto’s die in de blinde hoek zitten


Op de nieuwe audi allroad worden ook systemen water en vuilafstotend glas gebruikt en natuurlijk de bovenstaand genoemde snufjes dit waren een paar nieuwe snufjes van volvo. Volvo staat er bekend om dat zei voorop lopen op veiligheid tegen over ander merken. Zoveel schilt dat dus niet (meer) met audi in het artikel staat dat we dit soort dingen binnekort ook kunnen verwachten in de hele productielijn.


Audi is goed bezig de laatste tijd ze hebben nu zo'n beetje de hele productielijn vernieuwd. Het enige wat ze nog niet hebben is een echte SUV maar die zit er ook aan te komen de Q5 heet die als ik het goed heb.

Ook is het mogelijk dat audi met een S8 komt een sportmodel van de A8 daar word veel overgesproken op de audi forums. Waar ook over word gesproken (op swedespeed) is een S80 met de nieuwe V8 motor met turbo dat word dus T8 volvo zegt dat het mogelijk is een T8 in 2007.

Maar ja dat is allemaal nog wel verweg voor volvo een S80R en dat soort dingen eerst moet volvo nodig hun huidige S80 redesignen en de volvo V30 en XC50 gaan denk ik voor de S80R en een V90 (als die komt) zou trouwens wel mooi zijn met een V90 kan volvo is goed concureren met de mercedes Eclass en audi A6 want ik vind nou niet dat je een V70 kan vergelijken met een audi A6 avant dus dingen waar audi mee bezig is zoals een S8 is voor volvo de komende jaren nog onbereikbaar denk ik en als ze dan eindelijk een nieuwe S80, V30 en XC50 hebben dan moeten de S60 en V70 weer vernieuwd worden en dan is het zo'n beetje 2008 en dan begint waarschijnlijk de revolute en dan moeten alle verbrandings motoren vervangen worden door hightech fuellcell motoren op waterstof en dat soort dingen.

Ik denk is het voor Volvo onmogelijk om te blijven bestaan zonder dat ze heel goed gaan samen werken met andere merken omdat het daarvoor gewoon te klein is. Welke merken lukt het nou nog om alleen voortebestaand?? Audi is volgens mij van Volkswagen misschien dat BMW nog helemaal zelfstandig is maar verder weet ik niets.

Volvo is al bezig met het vernieuwen van hun hele productie lijn maar ik denk dat dit veel te langzaam gaat
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32889
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Hier leuk filmpje van de nieuwe A6 (de normale)
http://homepage.swissonline.ch/cyprus/audi-quattro.wmv
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

bart schreef:Audi is volgens mij van Volkswagen
Leuk weetje:
Eind 19e eeuw werkte August Horch als hoofd afdeling automobielbouw bij Benz. In 1899 begon hij voor zichzelf onder de naam Horch. Door onenigheid met zijn compagnons stapte hij in 1909 alweer uit dit bedrijf. De merknaam Horch mocht hij echter niet meenemen. De zoon van zijn vriend Franz Fikentscher kwam met een historische oplossing; hij vertaalde het oud-duitse Horch, wat 'hoor of luister' betekent, in het Latijn: Audi.

Onder invloed van de economische crisis in de jaren '30 initieerden de Saksische staatsbank, grootaandeelhouder van DKW, Audi en Horch een fusie. Hierbij werd ook meteen de autoafdeling van Wanderer overgenomen. De merken bleven bestaan onder de overkoepelende merknaam Auto Union.

Door de Tweede Wereldoorlog kwam de productie van Auto Union personenauto's stil te liggen. Het concern was inmiddels overgenomen door VW en eigenlijk bestond Auto Union alleen als merknaam. Pas in 1965 werd er weer een auto onder naam Audi op de markt gebracht. Dit was de Audi 60. In 1968 werd door Ludwig Kraus, Hoofd Ontwikkeling bij Audi, in het geheim de Audi 100 ontwikkeld. Dit resulteerde in eerste instantie in een conflict met moederconcern VW, maar uiteindelijk kreeg dit model toch de kans om zich te bewijzen. Het succes van dit model betekende ook de nieuwe start van Audi als zelfstandig merk.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

bart schreef:Audi is denk ik een van de grootste concurenten van volvo dit zal ook in de toekomst zo zijn denk ik.

Audi heeft de auto voorzien van drie nieuwe systemen

De eerste is Audi road vision, een optisch sensorsysteem dat de conditie van de weg herkent(zoiets zit ook op de safety conceptcar dacht ik)

Ten tweede is er het Audi lane assist, dat het stuur laat trillen om de bestuurder te laten weten dat hij van zijn rijbaan dreigt te raken (zit dacht ik al op verschillende citroëns)

Het derde systeem is Audi side assist, dat werkt met radarsensoren die de ruimte achter en opzij van de auto in de gaten houden om de bestuurder te informeren over naderende auto’s of auto’s die in de blinde hoek zitten
Hoeveel electronica heeft een mens nodig om zijn auto op straat te houden? ik denk dat dit soort zaken als optie gewoon serieus geld zullen gaan kosten en een All Road is als gauw € 20.000,-- duurder als een XC70

Volvo heeft trouwens Bliss, een soort side assist.
bart schreef:Op de nieuwe audi allroad worden ook systemen water en vuilafstotend glas gebruikt en natuurlijk de bovenstaand genoemde snufjes dit waren een paar nieuwe snufjes van volvo. Volvo staat er bekend om dat zei voorop lopen op veiligheid tegen over ander merken. Zoveel schilt dat dus niet (meer) met audi in het artikel staat dat we dit soort dingen binnekort ook kunnen verwachten in de hele productielijn.
Volvo heeft sinds het modeljaar 2005 ook waterafstotend glas als optie.

Om je een idee te geven is Volvo marktleider in het segmant waarin de All Road en de A6 ook zitten, Volvo verkoopt meer XC70´s als Audi A6 Avants, ik maak me om Volvo niet direct zorgen, meer om Audi.
Ze verkopen slecht en vernieuwen noodgedwongen zo snel hun modellenlijn, eens zal er toch wel een aansprekend model tussen zitten.
Jouw idee over wie concurrent is van wie is gerelateerd aan feitelijke verkoopaantallen niet helemaal correct.
Een V50 kost zoveel als een A3 terwijl hij qua maatvoering en uitvoering gewoon de concurrent van de A4 is.
Volvo verkoop beter dan ooit, men kan amper aan aan de vraag voldoen, dus first things first.
Ik denk is het voor de VW Audi Gruppe onmogelijk om zo te blijven bestaan met een voor hen krimpende markt en (te)veel elkaar overlappende modellen, kijk eens naar een VW Pheaton naast de A8, nee, de VAG mist visie en slagkracht en brengt in een te hoog tempo technisch mooie en (te) gecompliceerde modellen, wat dacht je dat het voor jouw restwaarde betekend elke 4 jaar een compleet nieuw model?
Je ziet alles te zwartgallig, heus!
De cyclus van een Volvo is 8 jaar, al jaren, en dat werpt zijn vruchten af qua restwaarde en klantentrouw.
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

bart simpson schreef: wat dacht je dat het voor jouw restwaarde betekend elke 4 jaar een compleet nieuw model?
Laten we dat maar niet doen, iedere 4 jaar een nieuw model. :?
Dan schiet de restwaarde met een noodgang omlaag!
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Ik ben het er zeker mee eens dat het niet goed is om elke 4 jaar (of zelfs sneller) met een nieuw model te komen maar het mag toch wel iets sneller vind ik. Elke 6 jaar lijkt mij goed en dan om de 3 jaar een facelift.

Audi doet het helemaal niet zo slecht hoor als je naar de verkoopaantallen kijkt.

Dit zijn de verkoop aantallen tot nu toe vanaf 1 januarie dit jaar:
1 4 Renault 7.085
2 2 Peugeot 7.016
3 3 Volkswagen 6.841
4 1 Ford 6.076
5 5 Toyota 5.318
6 6 Opel 4.098
7 7 Citroen 3.367
8 8 Volvo 3.192
9 14 Hyundai 2.572
10 15 Audi 2.334

Eerste cijfer is de plaats hoeveelste ze staan het 2e cijfer is hoeveelste verwacht was van dat merk... Kijk maar naar Audi. Volvo voldoet precies aan zijn verwachtingen maar Audi zit daar ruimboven en zit bij de top10 van de meest verkochte merken.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32889
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

heeft iemand het filmpje gezien?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Paul schreef:heeft iemand het filmpje gezien?
Heeft Ben al op 28 FEB geplaatst(film van ome Willem) :wink:
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32889
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

oh wist ik niet :?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

bart schreef:Ik ben het er zeker mee eens dat het niet goed is om elke 4 jaar (of zelfs sneller) met een nieuw model te komen maar het mag toch wel iets sneller vind ik. Elke 6 jaar lijkt mij goed en dan om de 3 jaar een facelift.

Audi doet het helemaal niet zo slecht hoor als je naar de verkoopaantallen kijkt.

Dit zijn de verkoop aantallen tot nu toe vanaf 1 januarie dit jaar:
1 4 Renault 7.085
2 2 Peugeot 7.016
3 3 Volkswagen 6.841
4 1 Ford 6.076
5 5 Toyota 5.318
6 6 Opel 4.098
7 7 Citroen 3.367
8 8 Volvo 3.192
9 14 Hyundai 2.572
10 15 Audi 2.334

Eerste cijfer is de plaats hoeveelste ze staan het 2e cijfer is hoeveelste verwacht was van dat merk... Kijk maar naar Audi. Volvo voldoet precies aan zijn verwachtingen maar Audi zit daar ruimboven en zit bij de top10 van de meest verkochte merken.
Het 2e cijfer is de plaats in het vorige jaar om deze tijd, dit zegt mij uitsluitend dat Audi veel nieuwe auto´s geregistreerd heeft dit jaar.
Hoe was hun gehele vorige jaar? (dat zegt toch meer dan 8 weken 2005?)
Vlak ook niet uit dat Audi dit realiseerd met 13 modellen en heel veel motoren en zelfs verschillende soorten automaten.
A2, 1 carosserievariant met 1 benzine en 2 dieselmotoren
A3, 3 carosserievarianten met 6 benzine en 2 dieselmotoren
A4, 3 carosserievarianten met 8 benzine en 4 dieselmotoren
A6, 3 carosserievarianten met 8 benzine en 4 dieselmotoren
A8, 1 carosserievariant met 2 benzine en 1 dieselmotor
TT, 2 carosserievarianten met 4 benzinemotoren
En momenteel 2 cabrio´s in de collectie
Waar Volvo het doet met 6:
S40, 1 carosserievariant, 4 benzine en 2 dieselmotoren
S60, 1 carosserievariant, 5 benzine en 2 dieselmotoren
S80, 1 carosserievariant, 5 benzine en 2 dieselmotoren
V50, 1 carosserievariant, 4 benzine en 2 dieselmotoren
V70/XC70, 1 carosserievariant, 1 benzine en 1 dieselmotoren
XC90, 1 carosserievariant, 3 benzine en 1 dieselmotoren
Kortom, met substantieel minder modellen en motoren en dan toch 35% meer geregisteerd in 2005, mijn "zorg" blijft toch echt naar Audi uitgaan, ze hebben echt alles in huis (en tte koop) en kunnen het toch niet aan (beroerd) de man brengen.
Als Volvo een Cabrio zou hebben en een compacte Volvo (V30) en in de
S40/V50 Diesel met automaat zou Volvo in deze periode misschien wel het dubbele van Audi geregistreerd hebben.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Audi heeft juist last van die uitbundige modellenpolitiek.
Wat zie je nooit op straat: A2 A3
Wat zie je 2 x per maand: A8
Wat zie je 3 x per dag: A6
Wat zie je meestal: A4

Bovendien zijn al die modellen óók nog eens te koop bij VW en dan voor minder geld. Of bij Skoda voor nog minder. Een heel aparte manier om je merk exclusief te houden.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:Audi heeft juist last van die uitbundige modellenpolitiek.
Wat zie je nooit op straat: A2 A3
Wat zie je 2 x per maand: A8
Wat zie je 3 x per dag: A6
Wat zie je meestal: A4

Bovendien zijn al die modellen óók nog eens te koop bij VW en dan voor minder geld. Of bij Skoda voor nog minder. Een heel aparte manier om je merk exclusief te houden.
Das niet helemaal waar, volgens mij.
Een OOOO is toch nog weer net even beter in elkaar geschroefd, en heeft 6,8 en W12 cylinders.

En het gaat niet om het totaalaanbod van modellen maar welke modellen.
een A3 blijft een A3 (ok, de topmodellen das wat anders, maar hoeveel worden er daar van verkocht?)

enne.. Is het getal in de tweede kolom niet de ranking van vorig jaar?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

+++t blijft behelpen+++ schreef:Das niet helemaal waar, volgens mij.
Een OOOO is toch nog weer net even beter in elkaar geschroefd, en heeft 6,8 en W12 cylinders
En hoeveel worden ervan verkocht?
+++t blijft behelpen+++ schreef:En het gaat niet om het totaalaanbod van modellen maar welke modellen.
een A3 blijft een A3 (ok, de topmodellen das wat anders, maar hoeveel worden er daar van verkocht?)
Dat is zo, maar dacht je niet dat de overdaad van modellen gefinancierd wordt uit die paar volumemodellen, Audi maakt zichzelf door die politiek nodeloos duur.
+++t blijft behelpen+++ schreef: enne.. Is het getal in de tweede kolom niet de ranking van vorig jaar?
Idd, de ranking tot en met dezelfde week van het voorgaand jaar.

En de stelling waarop ik reageerde was:
Audi is goed bezig en Volvo minder, ik bestrijd dat.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

bart schreef:Ik denk is het voor Volvo onmogelijk om te blijven bestaan zonder dat ze heel goed gaan samen werken met andere merken omdat het daarvoor gewoon te klein is. Welke merken lukt het nou nog om alleen voortebestaand?? Audi is volgens mij van Volkswagen misschien dat BMW nog helemaal zelfstandig is maar verder weet ik niets.

Volvo is al bezig met het vernieuwen van hun hele productie lijn maar ik denk dat dit veel te langzaam gaat
Is het je trouwens ontgaan dat Volvo onderdeel is van de Ford Motor Company?
Volle neven zijn o.a.: Ford, Jaguar, Aston Martin, Range Rover/ Landrover en Lincoln.
Van die club is Volvo (by far) de meest winstgevende.
Dus waarop baseer jij zo´n stelling?
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

bart simpson schreef:
+++t blijft behelpen+++ schreef:
En de stelling waarop ik reageerde was:
Audi is goed bezig en Volvo minder, ik bestrijd dat.

In de eerste message van dit topic in mijn bericht bedoel ik te zeggen dat Volvo wel goed bezig is maar het kan veel beter en dat Audi in de toekomst een nog grotere concurrent van Volvo zal worden.

Audi verkoopt dan wel een stuk minder auto's dan Volvo maar de auto's van Audi zijn een stuk duurder dan die van Volvo. Dus het hoeft niet te zeggen dat Volvo een hogere omzet heeft dan Audi (het zou best kunnen maar hoeft niet zo te zijn)

Doordat Audi met evenveel auto's als Volvo een hogere omzet heeft kunnen zij weer meer verschillende modellen produceren en meer carosserie varianten zij hebben ook beschikking tot meer verschillende motoren dan Volvo omdat veel motoren gedeeld worden met de VAG Group.

Ik zeg niet dat Volvo slecht bezig is. Juist niet! het is knap van Volvo dat zij met zo weinig verschillende modellen en motoren zoveel auto's kunnen verkopen maar toch vind ik dat sommige van de huidige modellen nodig moeten worden vervangen en dat Volvo meer verschillende modellen moeten maken.

Volvo maakt ook veel nieuwe modellen C30,C70,S80 die zitten er allemaal aan te komen de komende jaren maar het duurd allemaal wel erg lang en bij Audi gaat dat erg snel.

Er zijn gewoon een aantal minpunten in het Volvogamma het is niet volledig en nog niet af als Volvo zichzelf wil plaatsen als premiumbrand dan moeten ze daar toch sneller mee zijn en dan mag het bv gewoon niet zo zijn dat er geen automaat leverbaar is in combinatie met een diesel in de S40/V50
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

De Volvo zal er wel z'n redenen voor hebben denk ik.
Ze zullen er vast wel over nagedacht hebben.

Misschien kan een mailtje naar Volvo Nederland je meer uitleg geven?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Het was even zoeken, maar het goed of niet goed bezig zijn is aan de hand van concrete cijfers wat meer op feiten gebaseerd.
Audi totaal cumulatief t/m februari 2005, 3378 stuks
Volvo totaal cumulatief t/m februari 2005, 5126 stuks
De Audi Allroad staat daarin cumulatief met 19 stuks
(zelfde periode 2004 overigens 44 stuks)
XC 70 t/m februari 202 stuks (zelfde periode 2004, 284 stuks)
XC 90 t/m februari 475 stuks (zelfde periode 2004, 575 stuks)
Volgens mij blijkt hieruit dat de All Road voor Volvo geen bedreiging is.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

bart schreef:
Ik zeg niet dat Volvo slecht bezig is. Juist niet! het is knap van Volvo dat zij met zo weinig verschillende modellen en motoren zoveel auto's kunnen verkopen maar toch vind ik dat sommige van de huidige modellen nodig moeten worden vervangen en dat Volvo meer verschillende modellen moeten maken.


Er zijn gewoon een aantal minpunten in het Volvogamma het is niet volledig en nog niet af als Volvo zichzelf wil plaatsen als premiumbrand dan moeten ze daar toch sneller mee zijn en dan mag het bv gewoon niet zo zijn dat er geen automaat leverbaar is in combinatie met een diesel in de S40/V50
Helemaal mee eens!

maar een Diesel automaat kwam in de S80 ook pas veel later dan de rest.
Meer merken doen dat trouwens, en daar is een reden voor, (maar welke?)

Zo ook de absolute topmodellen: vgl de R70 met een S6 .

Maar Volvo heeft toch net een wat andere uitstraling,
(meer vrije beropen zoals architekten? minder 'te snelle verkoopjongens'?)
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Het is een bewuste keuze van Volvo om haar modellen lang mee te laten gaan. Dat bestendigt het beeld van Volvo dat de klant moet hebben als degelijk en duurzaam. Daardoor is de auto trouwens ook gewilder op de 2e hands markt.

Je kan als autoliefhebber misschien wel vaker nieuwe modelletjes wensen, maar die kan een gemiddelde autokoper toch niet allemaal aanschaffen. En dat moet je dan maar zoeken bij Japanners, dan rijd je na een jaar in een onherkenbare verouderde auto (als ie nieuw is, is ie alleen maar onherkenbaar...).

Het is juist een voordeel dat Volvo bewust lang van een model doet. In een oudere Volvo rijdt je niet voor gek en hij blijft heel erg lang stijlvol en redelijk waardevast.
Voor de fabriek is er dan een ogenschijnlijk nadeel van minder verkoop, omdat de modellen zo lang meegaan. Dat is toch niet zo, omdat Volvo op deze wijze een erg groot deel van behoudend ingestelde kopers aantrekt, zeg maar de degelijke zakenman, de nette bestuurder (van een organisatie), de man van het vrije beroep. Die mensen willen geen auto die al na een jaar bedaagd is. En elk jaar een andere auto kopen, vinden ze verspilling...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Om nog maar eens op OOOO terug te komen

de Q7
http://www.autowereld.com/nieuwsbericht ... &pa=1&fr=1&

(Met filmpje!)
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”