Hallo mede Volvo genieters!!
Wij zijn momenteel bezig met het blok los sleutelen uit een volvo 440 1.8 CVT. De CVT is kapot dus in eerste instantie wouden wij er een schakelbak van maken. Maar de auto is eigenlijk over dus we maken er nu een FUN project van. Wij willen een 2,5 10V blok plaatsen in de 440.
Ik had gehoord dat dit vaker is gedaan in Zweden en mijn eerste vraag is dan ook. Is er eerder ergens gepost over zo'n project?
Goed, na een beetje speuren, wordt geroepen dat de motorsteunen op dezelfde plek zitten, de 850 is 74 mm breeder, aansluitingen zijn anders op de ecu, kabelboom overzetten, we moeten even contact openemen met het RDW, andere versnellingsbak, aandrijfassen, ander uitlaatsysteem en ik vergeet vast nog een hoop.
Als er mensen die nu alvast dingen willen ontkrachten of aanvullen op het bovenstaande dan GRAAG..
IK heb niet zoveel aan doemdenkers, wij zijn hier serieus mee van plan te starten. En ja ik weet dat je beter gewoon een 850 kunt kopen etc. etc
850 2,5 10V blok in een volvo 440
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19.10.2008 - 21:07
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Ik zeg doen
Gaaf man! veel pics en info posten hier
Gaaf man! veel pics en info posten hier
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Lijkt me een leuk project om te proberen. Ben benieuwd naar het resultaat
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Denk dat wanneer jij er voor zorgt dat alles netjes is, goede remmen etc er onder dat ze hem bij de RDW ook zo goedkeuren...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Ik hoop dat je het lukt! Het zou wel een te gekke projectauto zijn als het slaagt Naast de al genoemde dingen heb je denk ik ook sterkere veerpoten nodig?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
En is er al vooruitgang met dit project?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 28.02.2012 - 15:42
Er is al iemand bezig met zo'n project: http://www.stanceworks.com/forums/showt ... 80&page=10
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Gaaf zeg! Ik ga het volgen
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Thanks voor de link! Dit vind ik dus echt te gek! Knap hoe hij tot nu toe alle problemen heeft gefixt. Benieuwd naar bijvoorbeeld de acceleratietijden als hij straks af isEr is al iemand bezig met zo'n project:
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Ik begrijp de keuze voor een 2.5 10V blok niet helemaal. De mogenswinst is t.o.v. een 440 turbo beperkt (24 pk), zeker in verhouding met de hoeveelheid werk. Dat vermogen is met het kietelen van een 440 turbo ook wel te halen.
Waarom geen T5 blok?
Waarom geen T5 blok?
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Goed punt Pimsam. Maar speel het gewicht ook geen rol?
Een 850 10V zit in 10 seconden op de 100 km/u.
Een 440 turbo zit in 9,5 seconden op de 100 km/u.
Echter is gewichtsverschil wel zo'n 300 kg. Daarmee rekening houdend presteert een 440 met een 10V veel beter dan een gekietelde 440 turbo motor?
Verder heb je wel een punt hoor, als je dan toch bezig bent, gooi dan er minstens een 20V in. Een T5 motor is helemaal te gek, maar dat is wel heel veel geweld voor 440
Een 850 10V zit in 10 seconden op de 100 km/u.
Een 440 turbo zit in 9,5 seconden op de 100 km/u.
Echter is gewichtsverschil wel zo'n 300 kg. Daarmee rekening houdend presteert een 440 met een 10V veel beter dan een gekietelde 440 turbo motor?
Verder heb je wel een punt hoor, als je dan toch bezig bent, gooi dan er minstens een 20V in. Een T5 motor is helemaal te gek, maar dat is wel heel veel geweld voor 440
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Misschien maar 25pk meer, maar wel ruim 60Nm meer dan een 1.8i. Daarbij komt er nog een 20V kop op zover ik gelezen heb. Heel cool projectje, die kerel kan wel "beunen" zeg!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Daar gaat het ook niet om he We zijn allemaal van mening dat een 5 cilinder erin erg leuk/speciaal is, alleen de keuze van van wélk 5 cilinder blok is de vraag.Ik snap het opzich wel. Zo'n 2,5 liter 5 cylinder is toch iets speciaals.
Precies, daarom presteert de 10V net zo goed als de 440 turbo ondanks datie 300 kg meer moet trekken. Daarom is ook een 10V al de moeite waard vergeleken met een gekietelde 440 turbo Pimsam.Misschien maar 25pk meer, maar wel ruim 60Nm meer dan een 1.8i.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Ik denk dat het behoorlijk gaat tegenvallen qua prestaties. Een atmosferische motor levert zijn max koppel / vermogen bij hoge toerentallen en dat is qua snelheidsbeleving cq sensatie een stuk minder dan een turbomotor. Een 20V levert zijn max vermogen bij een nog hoger toerental dan de 10V. Tuurlijk is het een sprong voorwaarts t.o.v een 1.8 maar het gaat mij om de hoeveelheid werk t.o.v de vermogenstoename.Precies, daarom presteert de 10V net zo goed als de 440 turbo ondanks datie 300 kg meer moet trekken. Daarom is ook een 10V al de moeite waard vergeleken met een gekietelde 440 turbo Pimsam.
Voor rond de 150 pk ben je simpeler en goedkoper af met een 440 turbo. En als je een vijfcilinder in gaat bouwen is een t5 niet zo veel meer werk.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
- Locatie: Tilburg
Alleen werd er even een vergelijking gemaakt met een 1.7 turbo. En dan zie ik wel de meerwaarde van een 5cyl.Shockwave schreef: Daar gaat het ook niet om he We zijn allemaal van mening dat een 5 cilinder erin erg leuk/speciaal is, alleen de keuze van van wélk 5 cilinder blok is de vraag.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Volvo 440 1.8i