heel kleine olielekkage
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
- Locatie: Ochten
FreekJE suggereerde dat de druppel die aan de beschermplaat hing ook best afkomstig kan zijn van een lekkend filterhuis. Heeft dit ooit zelf aan de hand gehad. Maar verder ben ik geregeld in de warre...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
O-ringen inmiddels vervangen, lekkage is gebleven.
Wellicht warmtewisselaar lek?
Wellicht warmtewisselaar lek?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
Gisteren de carterpan gedemonteerd. De pan kwam gemakkelijk los en kwam nadat deze op de werkbank lag weinig vloeibare pakking tegen.
Alles is de spoelbak gereinigd en met fijn schuurpapiertje de rand geschuurd. Ook het onderblok helemaal schoongemaakt en ontvet.
O-ringen waren aardig uitgehard en zag dat de kleinste o-ring vervormt was. Beide o-ringen en de o-ring van de olieaanzuigbuis vervangen. O-ringen warmtewisselaar laten zitten want deze waren een paar weken geleden al vervangen.
Het monteren ging iets moeilijker aangezien er een olieleiding vlak tegen de carterpan aan lag. Verder was voorzichtigheid geboden dat de 2 o-ringen niet van hun ligplaats afkwamen.
Carterpan met originele vloeibare pakking (roze kleur) weer gemonteerd en alles weer volgens voorschrift vast gezet.
Na warmdraaien was er geen lekkage te zien, over een aantal honderd kilometer zal blijken of de carterpan echt dicht zit.. Maar heb het vertrouwen erin.
Totale kosten 75 euro aan o-ringen en vloeibare pakking en oliefilter.
Alles is de spoelbak gereinigd en met fijn schuurpapiertje de rand geschuurd. Ook het onderblok helemaal schoongemaakt en ontvet.
O-ringen waren aardig uitgehard en zag dat de kleinste o-ring vervormt was. Beide o-ringen en de o-ring van de olieaanzuigbuis vervangen. O-ringen warmtewisselaar laten zitten want deze waren een paar weken geleden al vervangen.
Het monteren ging iets moeilijker aangezien er een olieleiding vlak tegen de carterpan aan lag. Verder was voorzichtigheid geboden dat de 2 o-ringen niet van hun ligplaats afkwamen.
Carterpan met originele vloeibare pakking (roze kleur) weer gemonteerd en alles weer volgens voorschrift vast gezet.
Na warmdraaien was er geen lekkage te zien, over een aantal honderd kilometer zal blijken of de carterpan echt dicht zit.. Maar heb het vertrouwen erin.
Totale kosten 75 euro aan o-ringen en vloeibare pakking en oliefilter.