Geld tekort in Frankrijk

De grote zeilrace rond de wereld.
We zijn in afwachting van de volgende editie!
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvo Ocean Race 2011-2012 laat in Franse Lorient een gat van 600.000 euro achter

Lorient (F) – Ondanks een meevaller van 1,2 miljoen extra overheidssteun kampt ‘Lorient Grand Large’, de organisator van de Volvo Ocean Race etappe in het Bretonse Lorient met een tekort van 600.000 euro. Zo meldde gisteren de Franse krant Ouest France. Ook in het Ierse Galway, een andere Europese etappeplaats van de laatste editie, bleef de organisator al eerder zitten met een schuld van 400.000 euro. Omdat Lorient Grand Large een semi overheidsorganisatie is, zal daar de Franse belastingbetaler het gat moeten dichten. In Ierland is er sprake van een dreigend faillissement.

Verder viel het publiek dat voor de Vovo Ocean Race in Frankrijk kwam opdagen tegen. Van de verwachte 500.000 tot een miljoen, trokken nauwelijks 250.000 zeilliefhebbers naar de etappeplaats. Lorient zou contractueel ook aan de Volvo Ocean Race 2014-2015 gebonden zijn. (Ouest France, Galway City Tribune – september)

bron: Nauticlink
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Een luidruchtig onzin evenement voor een happy few dat voor het merk Volvo helemaal niets toevoegd (en voor diegenen die de rekening gepresenteerd krijgen nog minder)
Volvo for life
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

+1
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Sport kan niet langer bestaan zoals het nu doet als er geen sprake is van sponsoring.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Alles heeft 2 kanten. De sport kan niet zonder sponsors.
Maar het is ook de vraag of de sponsor er uiteindelijk iets aan overhoudt.
Volvo Oceanrace is inmiddels een merk op zich.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Volvo gooide het de laatste keer ook wel te grabbel vind ik, met die grijze lakkleur. Zo maak je het natuurlijk ook minder uniek. Anders gewoon wat minder vaak zo'n event organiseren.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Dat klopt allemaal natuurlijk maar die 6 schepen zijn al vernoemd naar de sponsors, de merchandise brengt wat geld voor Volvo.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Juist die merchandising vind ik zo leuk, maar dan moeten ze er wel voor zorgen dat je als klant de binding daarbij houdt. En dat vond ik de laatste keer gewoon minder. Maar misschien hang ik wel te veel naar het verleden...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Volvo Ocean Race met zeilboten ? Dat heb ik sowieso nooit begrepen.

Waarom geen F1-Raceboten met zo'n enorme Volvo Penta IPS1200 motor met 900 pk ...... dát zou ik wel snappen ........

Misschien kan RICA Tuning (ik noem maar wat) zich ook nog helemaal uitleven op zo'n ding !

Lopen vind ik al een rudimentaire vorm van voortbewegen en dan komt Volvo met zeilboten. Zeilboten, dat was leuk in de tijd van de VOC maar hallo jongens daar bij Volvo het is intussen bijna 2013 !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
volvo
3rd Gear member
Berichten: 490
Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51

Sponsoring. Het gaat alleen om naamsbekendheid. Wielrennen en doping. Maar iedereen kende wel het merk PDM. Festina en doping. Horloges weet je wel. Rabobank. Een wereldnaam mede dankzij het wielrennen. De laatste VOR had ook één etappe eindigend in China. Waar zit nu de eigenaar van Volvo ook alweer? Juist! Zoals Freddy Heineken al zei: "wat het opbrengt weet ik niet, maar als je het niet doet lig je er zeker uit". En als je als Volvo dan toch moet kiezen, dan liever het zeilen dan de smerige formule-1 races.
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

volvo schreef:.... de smerige formule-1 races.
Kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt ?

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dat was toch een aanfluiting geweest, Volvo bij de Formule-1? Een merk als Mercedes doet dat al járen, wil Volvo dan ook in ene even mee gaan doen, nee dan kom je serieus over. Dan ben je echt een nakomertje...

Daar komt bij dat formule-1 een ander publiek trekt dan een zeilevent. En aangezien Volvo toch wat meer past bij de elitaire sporten als golf, hockey, ballet en zeilen vind ik het idee van de Ocean Race juist wél goed bij Volvo passen. En een ballet- of golfevent gaat natuurlijk geen massa aan media op af komen en dat heb je als sponsor uiteraard wel nodig.

Maar breng als hoofdsponsor dan wel een oceaanblauwe auto uit en geen grijze. En laat een boot met zeil dan ook floreren in de Volvo huisstijl zoals ABN geel/groen. Herkenbaarheid, daar gaat het om. Dan voel je je als klant/liefhebber ook meer betrokken. Nu heeft het wel de náám van Volvo, maar verder zie je er niets van Volvo in terug en dat is jammer.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Oceanracer schreef:... Volvo bij de Formule-1? Een merk als Mercedes doet dat al járen,
Voor alle duidelijkheid, ik heb het niet over de Formule I waar van die half afgestudeerde chauffeurs in hun cabrio's wat op knopjes zitten te drukken maar over F1 - bootraces !
Oceanracer schreef:Daar komt bij dat formule-1 een ander publiek trekt dan een zeilevent. En aangezien Volvo toch wat meer past bij de elitaire sporten als golf, hockey, ballet en zeilen vind ik het idee van de Ocean Race juist wél goed bij Volvo passen.
Een ander publiek is maar al te waar maar dat Volvo geassocieerd wordt met elitaire sporten .......... Ik zie de mensen die 'zachzalf' tot de elite rekenen eerlijk gezegd maar zelden in een Volvo rijden. Ja, in een S80, net zoals ik (....), dat kan nog nét maar voor de rest denk ik toch echt dat de andere merken de voorkeur genieten. Bijv. Bentley en Breitling dat is een begrijpelijke combinatie.
Als Volvo als sponsor iets wezenlijks terug wil zien van de investeringen dan zullen ze zich toch echt moeten begeven in de meer populaire takken van sport of minder elitair zo je wilt. Veel publiek dus.
Zeker in deze tijd kon het sponsoren van een elitaire sport wel eens een averechts effect hebben ........
Oceanracer schreef: En laat een boot met zeil dan ook floreren in de Volvo huisstijl zoals ABN geel/groen. Herkenbaarheid, daar gaat het om.
Daar heb je helemaal gelijk in !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Een ander publiek is maar al te waar maar dat Volvo geassocieerd wordt met elitaire sporten
Ik tuf rond in een 2003 VOLVO V70. Ik speel tennis, welliswaar recreatief maar toch, een elitaire sport. Het enige wat ik mis is sponsoring maar dat zal wel te maken hebben met mijn armzalig voorkomen en mijn tenniskunsten. Mede daarom ben ik van mening NIET tot de elite te behoren. :D :D :D
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

V70/2.4D/2003 schreef:... Het enige wat ik mis is sponsoring maar dat zal wel te maken hebben met mijn armzalig voorkomen .....
Kleed je dan ook eerst om voordat je naar de tennisbaan gaat .........
O ja, en let ook op met welke auto je gaat!

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Toch, als ik hier op een gemiddelde zaterdag bij de sportvelden kijk, staat er bij de voetbalvelden zelden tot nooit een V70 en zie je bij de hockeyvelden en tennisbanen juist opvallend veel V70's en een enkele XC90 staan. Toeval?

En dat racen op het water heeft mij nooit weten te bekoren. En is die link met gemotoriseerde voertuigen dan zo noodzakelijk? Wat heeft Rabobank nou met fietsen? En Essent met schaatsen? Net zo weinig als Volvo met zeilen, denk ik.

Maar wellicht dat Volvo met zijn huidige modellenlijn, welke op geen enkele wijze nog is te vergelijken met die van 2001, ook op zoek moet gaan naar andere grote sponsoractiviteiten welke bij de nieuwe doelgroep beter aansluiten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

WTCC?
8)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik zeg niks...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Oceanracer schreef:..... staat er bij de voetbalvelden zelden tot nooit een V70
Weet ik niet want als Volvo S80 rijder houd ik me natuurlijk verre van voetbalvelden..... Maar vast wel veel 340's , 360's , 440's en 460's en dat zijn toch ook Volvo's ..... toch ?
Oceanracer schreef: ... en zie je bij de hockeyvelden en tennisbanen juist opvallend veel V70's en een enkele XC90 staan. Toeval?
Nee zeker geen toeval, het geeft duidelijk aan dat iedereen tegenwoordig hockeyt of tennist !
Oceanracer schreef:... En is die link met gemotoriseerde voertuigen dan zo noodzakelijk? Wat heeft Rabobank nou met fietsen? En Essent met schaatsen? Net zo weinig als Volvo met zeilen, denk ik.
De vraag stellen is hem beantwoorden en dat doe je in feite al.
Mijn mening is dat een fabrikant, wat de RABO bank en Essent zeker niet zijn, evenementen moet sponsoren die een directe relatie met hun product hebben. Als Volvo zich in alle segmenten wel graag wil meten met andere autofabrikanten waarbij ik dan in het bijzonder denk aan het hogere segment (Mercedes, Audi en BMW) dan is de DTM toch het aangewezen evenement om met een fabrieksteam en/of het sponsoren van privé teams zich te manifesteren. Dat je zo maar niet van de ene op de andere dag succesvol zult zijn is me duidelijk.
Het WTCC of BTCC zou dan kunnen dienen om zich in het middensegment (Chevrolet, Seat e.d.) te profileren.

Kortom, Volvo en zeilboten, ja het zal wel !

En je laatste opmerking dat Volvo op zoek moet gaan naar andere sponsoractiviteiten enz. die kan ik alleen maar onderschrijven.
Activiteiten die een zeer groot publiek trekken ! Voor een autofabrikant betekent dat autosportevenementen.
Het draait uiteindelijk allemaal om de naamsbekendheid in de hoop daarmee de verkoopaantallen te verhogen. Het risico dat organisatoren zoals in nu Frankrijk met een financiële strop blijven zitten verklein je er ook mee.

Overigens werkt dit in de motorwereld al jaren zo. Het merk dat wereldkampioen wordt in Moto GP ziet zijn verkoopaantallen stijgen !

Ik vraag me wel eens af waarom de elite met hun elitaire sporten sponsoring nodig hebben ........... Toch misschien ook voor een kwartje op de eerste rij willen zitten ?

Een bijkomend probleem is in deze tijd natuurlijk ook het milieu. Auto's bouwen en ze verkopen zodat de mensen er ook nog mee gaan rijden dat is slecht voor het milieu. Aha, dát is het, zeilen, windenergie, milieuvriendelijk.
Het is gewoon de aandacht afleiden van die vreselijke milieuonvriendelijke producten die ze maken...... Slim hoor.

Tja en racen met elektrische auto's zit er vermoedelijk voorlopig nog niet in want met al dat gedoe met opladen krijg je veel te lange pitstops !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
volvo
3rd Gear member
Berichten: 490
Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51

Oceanracer schreef:En dat racen op het water heeft mij nooit weten te bekoren.
PARDON????? :BIG:
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Ocean Race”