zweedse amazon uit 1965 met b 18 motor

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
amazoontje
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10.10.2012 - 08:39

hoi, ik sta op het punt om een amazon uit 1965 met b18 motor te kopen. Nu vroeg ik mij af wat de aandachtspunten zijn van de auto want hij staat al 4 jaar stil. En wat ik zeker moet doen(zoals benzine leiding schoonmaken, ???) voor ik hem de eerste keer wil starten? dank bij voorbaat. bob
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ha Bob,

Ik zou ook even op het klassieker forum kijken en vragen.
Daarnaast is er VKB dit weekend (Volvo Klassieker Beurs) en daar zou ik ZEKER even gaan kijken en praten bij de clubs.
Neem dan zoveel mogelijk gegevens van de auto mee en ze gaan je erg goed kunnen adviseren gok ik zo!
Groet
Bob

PS wij staan er ook, zie je wellicht daar!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Eerst eens olie op de zuigers gooien en rustig in laten weken. Dan eerst eens met de hand ronddraaien. Verder inderdaad de benzine vervangen en alle benzineslangen (al kan dat ook zsm na een keer starten).
Voor je kunt rijden zul je de remmen waarschijnlijk rondom moeten vernieuwen. Ook denk ik dat de koppeling niet meer werkt en moet je beide cilinders (hoofd+hulp) en de koppelingsslang vervangen.
Ook de banden hebben waarschijnlijk gebroken wangen van het staan en ook die zul je moeten vernieuwen.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
volvo lover
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 18.05.2009 - 21:47
Locatie: Soerendonk

Wat hierboven staat klopt, al zal de koppeling waarschijnlijk wel werken.
Ook gelijk de bougies, olie, oliefilter, condensator en contactpuntjes vervangen, stel ook je kleppen af, deze willen wel eens vast gaan zitten door oude olie.

Ik wens je veel succes!
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”