Pagina 1 van 1

wat gooien we in de tank van een originele B18 ?

Geplaatst: 19.09.2012 - 16:45
door volvov70r
Ik heb op internet overal gezocht, maar de meningen lopen nogal uiteen. Wat ik er voor nu uit op maak is:

Ofwel Euro 98 + niks

Ofwel Euro 95 + loodvervanger

Ben wel benieuwd of iemand hier nog een goede tip heeft hierover.

Als het goed is ga ik morgen een PV544 met B18 ophalen, joehoe!

Geplaatst: 19.09.2012 - 16:51
door Walter
In de Buick gooi ik 95 tenzij het warm is, dan 98. En altijd met loodvervanger. Maar in de Amazon B18 op het werk gaat geloof ik gewoon altijd 95 in en die doet het prima

Geplaatst: 19.09.2012 - 17:55
door arjan_de_jong
Als de kop nog niet aangepast is dan moet er altijd loodvervanger bij. Of je nu 95 of 98 tankt.

Ik weet niet of een Volvo kop altijd gemerkt word als hij aangepast is? Bij een mini kan je zoiets zien aan een popnagel die ze op een bepaalde plaats schieten in de kop. Doen ze dit ook bij volvo koppen?

Geplaatst: 29.09.2012 - 20:03
door badi
Gewoon euro 95 zonder loodvervanger. Kop kan heel veel km ( 50.000 )hebben voordat de kleppen te ver zijn ingeslagen.

Geplaatst: 30.09.2012 - 12:59
door Iroll
Zolang je niet hoog in de toeren gaat rijden gaat een ongelode B18 kop vrij lang mee zonder lood vervanger. Hou het klepstellen goed bij dan zie je vanzelf hoever de uitlaatkleppen inslaan. Zijn de klepstel moeren aan het eind van het schroefdraad dan is het tijd voor een koprevisie. Aan de kop kan je overigens niet zien of er al geharde klepzetels geplaatst zijn. Dat merk je vanzelf bij het kleppen stellen, moet je de uitlaatkleppen elke keer bijstellen dan zitten die er dus niet in.

Geplaatst: 12.12.2012 - 16:09
door twaintje
Inderdaad, dat merken van de cilinderkop is afhankelijk van het revisiebedrijf, vaak merken ze de kop als ze die gereviseerd hebben, nèt als op de sloop als je bijv een versnellingsbak koopt en naderhand met een àndere bak terug gaat als ie niet goed is, om fraude te voorkomen.
Ja er zijn gasten die dat in het verleden geprobeerd hebben............géén volvo-rijders natuurlijk !

Geplaatst: 12.12.2012 - 16:14
door lint
Ik denk dat euro 95 met loodvervanger voldoet. Ik gebruik in mijn 244 uit 1980 met B21A motor al jaren zonder problemen euro 95 met loodvervanger.