Wat doet Apple met mensen?

Het IT hoekje. Voor probelemen met internet, PC, laptop etc etc. Dus niet voor Volvo problemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Ik heb nu ongeveer een jaartje een iPhone4 en ik moet zeggen dat dit toestel een grotere impact op mijn dagelijks leven heeft gehad dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Met name door de geïnstalleerde apps als Viber, Whatsapp en talloze anderen zijn de gebruiksmogelijkheden eindeloos. Boarding passen op je telefoon, bankzaken regelen, you name it. Thuis is een computer nagenoeg overbodig! Kortom, ik ben zeer tevreden.

Onlangs was ik echter in Londen tijdens de Spelen, waar ik uit hoofde van mijn functie een Samsung Galaxy Note "van de zaak" kreeg. Ik mocht hem houden. In vergelijk met de iPhone is de Note allereerst veel groter. Maar met name op het gebied van beeldscherm en camera kan de iPhone niet tippen aan de briljante kleurweergave van de Samsung! Internetten, filmpjes en foto's zijn veel mooier op de Note. Bovendien kun je met de stylo makkelijk foto's bewerken en in handschrift schrijven. Als telefoon om mee te bellen is hij echter wel erg fors...even in je broekzak is niet altijd mogelijk. Ik twijfel dus nog erg of ik voor dagelijks gebruik de Apple of de Samsung zal blijven gebruiken. En de ander wellicht verkopen....?

Wat zouden jullie doen?
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

De Note is veel te groot als telefoon, ik zie mensen wel eens met zo'n ding aan hun oor.
Ziet er toch niet uit en waar laat je hem.
Neem er dan een 7" tablet bij.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19857
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

jpwg001 schreef:
diesel01 schreef:@jpwg001
Dit soort bedrijven mijd ik als de p.st.
Het zijn grote logge organisatie's die voor de snelle verkoop gaan, reclamatie mag bij "hem/haar" van "klantenservice".
Een jongentje of meisje van 16 die niet geintresseerd is in jouw als klant maar gewoon in datgene wat hij/zij verdient om daar te staan.
Ik ben niet van de snelle verkoop maar van gedegen advies als ik iets niet snap.
Je mag die mijden, maar de grote retailers maken zelf de keuze om die zaken te verkopen. Ze zullen er geen last van hebben.
Klopt helemaal.
Maar ik wil mij op zaterdag niet ergeren in dit soort concerns.
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

ik wordt langzamerhand niet goed van dit topic :drunken:
kan hier geen slotje op? [-o<
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

360Degreez schreef: Apple innoveren? Dat is de zoveelste misvatting. Apple re-designs. Ze nemen een bestaand product, geven er een mooi design aan, maken het dummy-proof en zeggen dat het fantastisch is.

De Laptop, All-in-one PC, MP3 speler, tablet computer en Touch-screen smartphone bestonden allemaal lang voordat Apple met de Macbook, iMac, iPod, iPad en iPhone kwam.

Qua hardware maken ze al geruimte tijd gebruik van mainstream componenten. Zowel in de iMacs, macbooks en natuurlijk de iPhones.

Dus innovatie: nee... echt niet. Goed gebouwd en voor sommigen gebruiksvriendelijk? Dat wel!
+1
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

diesel01 schreef:
jpwg001 schreef:
diesel01 schreef:@jpwg001
Dit soort bedrijven mijd ik als de p.st.
Het zijn grote logge organisatie's die voor de snelle verkoop gaan, reclamatie mag bij "hem/haar" van "klantenservice".
Een jongentje of meisje van 16 die niet geintresseerd is in jouw als klant maar gewoon in datgene wat hij/zij verdient om daar te staan.
Ik ben niet van de snelle verkoop maar van gedegen advies als ik iets niet snap.
Je mag die mijden, maar de grote retailers maken zelf de keuze om die zaken te verkopen. Ze zullen er geen last van hebben.
Klopt helemaal.
Maar ik wil mij op zaterdag niet ergeren in dit soort concerns.
Nee oké. Maar dat heeft (neem ik aan) niet direct met Apple te maken.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19857
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

@jpwg001
Nee met mijn aversie in het algemeen tegen dit soort concerns.
Lazy
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 04.09.2010 - 13:34
Locatie: Sneek

Er zijn verschillende groepen Apple gebruikers. Natuurlijk zijn er de meelopers die zonder goede reden een duur product aanschaffen. Ik zie het voor mezelf echter anders. Ik ben een Linux/unix fan qua stabiliteit van het OS. Deze stabiliteit biedt OSx mij ook, omdat het onder de motorkap unix is. Verder sluit het OS naadloos op de hardware aan. Voor Windows moet er software geschreven worden voor allerlei hardware. Verder blijft een Apple computer veel langer relevant, waar een normale PC snel veroudert en ondanks schone installaties traag wordt. Een goede oplossing is dan Ubuntu, je zit dan echter met een software gebrek.

Verder heb ik wel gewoon een Android telefoon hoor. Vind iOS beter maar vind een telefoon op zich niet zo interessant meer, vandaar mijn keus voor een goedkopere Sony. Je moet toch keuzes maken ;-)
Volvo 440 1.8i '94
Volvo 440 1.8i '96
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40723
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Die snap ik niet Jeroen.

Maar ik hoorde deze week een reportage waarin verteld werd dat ze in de scanner kunnen zien dat er in de hersenen een plekje aan te wijzen is waar 'religie' zit. Zodra je het over religieuze zaken hebt reageert dat stukje brein.
En nou blijkt dat, als je het met Apple gekkies over hún merk hebt, hetzelfde plekje oplicht :D
Zou dat ook zo zijn als ze mij onder de scanner leggen en over Volvo beginnen :D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Summum schreef:Ik heb nu ongeveer een jaartje een iPhone4 en ik moet zeggen dat dit toestel een grotere impact op mijn dagelijks leven heeft gehad dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Met name door de geïnstalleerde apps als Viber, Whatsapp en talloze anderen zijn de gebruiksmogelijkheden eindeloos. Boarding passen op je telefoon, bankzaken regelen, you name it. Thuis is een computer nagenoeg overbodig! Kortom, ik ben zeer tevreden.

Onlangs was ik echter in Londen tijdens de Spelen, waar ik uit hoofde van mijn functie een Samsung Galaxy Note "van de zaak" kreeg. Ik mocht hem houden. In vergelijk met de iPhone is de Note allereerst veel groter. Maar met name op het gebied van beeldscherm en camera kan de iPhone niet tippen aan de briljante kleurweergave van de Samsung! Internetten, filmpjes en foto's zijn veel mooier op de Note. Bovendien kun je met de stylo makkelijk foto's bewerken en in handschrift schrijven. Als telefoon om mee te bellen is hij echter wel erg fors...even in je broekzak is niet altijd mogelijk. Ik twijfel dus nog erg of ik voor dagelijks gebruik de Apple of de Samsung zal blijven gebruiken. En de ander wellicht verkopen....?

Wat zouden jullie doen?
Neem een iPhone 4S! Net zo handig in gebruik als je huidige iPhone, maar sneller, betere accu én een veel betere camera en natuurlijk het Retina beeldscherm. Een iPhone 5S kan uiteraard ook, maar die is dan weer wat groter en daardoor minder praktisch in de broekzak. En is dúúúúr...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Ben schreef:Die snap ik niet Jeroen.
Pear OS 8 is een OS gebaseerd op Linux maar met de look en feel van OSX en iOS7.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Bartk
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 11.02.2011 - 08:49

Apple innoveren? inderdaad om te lachen.
De grootste kracht van Apple is itunes en het feit dat ze hun eigen OS (ooit een keer) hebben ontwikkeld.
Sony is pas een echte innovator.
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman ;-) )

Resto project: '95 480 GT Turbo
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Lazy schreef:Er zijn verschillende groepen Apple gebruikers. Natuurlijk zijn er de meelopers die zonder goede reden een duur product aanschaffen. Ik zie het voor mezelf echter anders. Ik ben een Linux/unix fan qua stabiliteit van het OS. Deze stabiliteit biedt OSx mij ook, omdat het onder de motorkap unix is. Verder sluit het OS naadloos op de hardware aan. Voor Windows moet er software geschreven worden voor allerlei hardware. Verder blijft een Apple computer veel langer relevant, waar een normale PC snel veroudert en ondanks schone installaties traag wordt. Een goede oplossing is dan Ubuntu, je zit dan echter met een software gebrek.

Verder heb ik wel gewoon een Android telefoon hoor. Vind iOS beter maar vind een telefoon op zich niet zo interessant meer, vandaar mijn keus voor een goedkopere Sony. Je moet toch keuzes maken ;-)
PC's die ondanks nieuwe installaties trager worden?! Nog nooit van gehoord... Macs zijn ook gebouwd met "PC hardware" in een mooi kastje..

Wel weet ik dat het laten mee starten van extra software wat geheugen en opstarttijd kost. Na verloop van tijd kunnen ook achtergebleven stukjes registercode van softwareprogramma's het opstarten een seconde vertragen.

Maar echt trager worden? Nee... Wel is het zo dat softwareprogramma's steeds uitgebreider en dus zwaarder voor je hardware worden. Dat kan het idee geven dat een computer trager werkt. Maar dat heeft uiteraard niets met de hardware te maken. Je moet ook Photoshop CS6 niet op een iMac uit 2005 willen draaien ;-)

En tja, het feit dat een Mac zijn waarde langer houdt is puur omdat de Mac(book) als elitair word neergezet. Heeft niets met de hard- of software te maken maar puur met het imago.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32867
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Waarde is inderdaad na paar jaar hoger, maar ik denk dat de procentuele afschrijving hetzelfde is. Ik heb laatst mijn Dell Latitude E6220 ook gewoon voor 500 euro verkocht, 3 jaar oud destijds gekocht voor 899 euro.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Lazy
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 04.09.2010 - 13:34
Locatie: Sneek

Jeroen schreef:http://pearlinux.fr
Ooit gedraaid?
Volvo 440 1.8i '94
Volvo 440 1.8i '96
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic IT”