Kleur houtinlays V70

Voor kenners: de "Roffel"
ZC3rr0r
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13.03.2012 - 14:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hoi medeforummers,

Tot mijn grote vreugd zijn vandaag mijn houten stuurwiel en bijbehorende houten pookknop binnengekomen voor mijn V70.
Helaas lijkt het echter alsof niet beide in de kleur Claret Red Walnut zijn uitgevoerd.
Volgens de verkoper zou dit wel het geval moeten zijn, en kan er door de jaren een kleurverschil ontstaan als gevolg van blootstelling aan UV straling.

Ik twijfel er echter een beetje aan, dus ik heb een paar foto's gemaakt, en hoor graag jullie mening.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zou dit kleurverschil inderdaad kunnen ontstaan door blootstelling aan UV licht?
Of is één van beide onderdelen geen Claret Red Walnut (zo niet, welke kleur is het dan wel)?

Ben benieuwd...
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

die versnellingspook, is van uit een S80, heb er ook zo 1 liggen zelfde kleur en past inderdaad niet bij het rode walnootkleur, ik had die van mij op ebay.de gekocht, maar omdat het kleur afwijkt ga ik het toch niet doen, maar ik denk dat het ook niet makkelijk gaat gaan ik heb een S70 van 1997, vanaf 1999 staan er andere pooken op, die op deze lijken, mss past dat er wel op.
ZC3rr0r
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13.03.2012 - 14:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik ga de pookknop denk ik ook niet gebruiken, al was het maar omdat hij niet bij het stuur kleurt.
Ik heb inmiddels via het V70 forum wel begrepen dat die donkere walnootkleur van de pookknop een officiele kleur is geweest voor de V70, en er ook interieurpanelen bestaan in die kleur, het is dus niet alleen voor de S80.

Ik denk dat ik ondertussen toch nog maar eens ga mailen met de verkoper....
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Hallo,
Maar zouden ze niet bedoelen een V70 vanaf bouwjaar 2001 dan? of dat de verkoper het hiermee verward, want ik heb een V70 classic uit 1997 waar nu een pook met walnoot inleg instaat, maar das een automaat, voor een automaat is het bekend dat er houtinleg was, maar handgeschakelde bak, want anders had ik die ook al in mn S70 :-)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

er bestond geen pookknop voor een handbak in hout, de getoonde pook is cubic "wood" (dwz spuitgiethout)
Volvo for life
ZC3rr0r
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13.03.2012 - 14:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

bart simpson schreef:er bestond geen pookknop voor een handbak in hout, de getoonde pook is cubic "wood" (dwz spuitgiethout)
Prima dat het geen "echt" hout is, dat is me om het even.
Maar de grote vraag is of er wel een te koop is in de kleur van mijn stuurwiel, of dat ik deze uit een ander model moet zoeken?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

"nee" blijft toch een stuk efficiënter antwoord dan iets met feiten proberen uit te leggen
Volvo for life
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

ZC3rr0r schreef:
bart simpson schreef:er bestond geen pookknop voor een handbak in hout, de getoonde pook is cubic "wood" (dwz spuitgiethout)
Prima dat het geen "echt" hout is, dat is me om het even.
Maar de grote vraag is of er wel een te koop is in de kleur van mijn stuurwiel, of dat ik deze uit een ander model moet zoeken?
dat antwoord zit in het eerste gedeelte van de zin van Bart
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
ZC3rr0r
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13.03.2012 - 14:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Walter schreef:
ZC3rr0r schreef:
bart simpson schreef:er bestond geen pookknop voor een handbak in hout, de getoonde pook is cubic "wood" (dwz spuitgiethout)
Prima dat het geen "echt" hout is, dat is me om het even.
Maar de grote vraag is of er wel een te koop is in de kleur van mijn stuurwiel, of dat ik deze uit een ander model moet zoeken?
dat antwoord zit in het eerste gedeelte van de zin van Bart
Best knap dan dat ik nog geen antwoord heb op mijn vraag.
Bart zegt namelijk dat er geen houten pookknop is geleverd voor de handbak van de V70 (so far, so good) en dat de getoonde pookknop zogenaamd "cubic" wood is (snap ik ook nog, dat is geen echt hout, helder).

De vraag die ik stel is echter of er dan wel pookknoppen bestaan in de kleur Claret Red Walnut of iets dat daar op lijkt in andere modellen van Volvo. Ik vermoed dat het antwoord op die vraag ook "nee" is, maar dat is niet direct op te maken uit de eerste reactie van Bart.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

er bestaat geen pookknop in die kleur, NEE dus, dat wilde je alleen niet horen
Volvo for life
ZC3rr0r
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13.03.2012 - 14:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

bart simpson schreef:er bestaat geen pookknop in die kleur, NEE dus, dat wilde je alleen niet horen
Dankjewel Bart, dit is tenminste duidelijk.
In je eerste antwoord liet je enkel weten dat dit geen hout was, zonder deze toevoeging moet je het wel op een bepaalde manier lezen om dit eruit te halen.
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Indien het voor een S70/V70 1997-2000 is, dan is het helaas nee.
tenzij voor een automatische versnellingsbak. en om te weten of ik het kon opzoeken in vida, moest ik je bouwjaar weten.
ZC3rr0r
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13.03.2012 - 14:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bouwjaar is 2000.

Wat ik echter wel een gek verhaal vind is dat ze op het 850 forum beweren dat er wel degelijk poken bestaan in die kleur (heb al om een fototje gevraagd btw, just to check). Kan het echt niet zo zijn dat ze een pook van een ander model overzetten ofzo?
ZC3rr0r
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13.03.2012 - 14:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Updateje: Na aandringen bij de verkoper heeft hij toch alsnog ingestemd met een retourzending. Dank voor jullie feedback, en @belgian-tsm ik hoor graag je bevindingen :-)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12281
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Heb vandaag samen met Volvoboy de boeken uit zitten vlooien, maar er bestond voor de 960/940/S90/V90/850/S70/V70 geen houten pookknop voor de handbakken, wel voor de automaten, het lijkt mij dan stug dat iemand met iets dergelijks aan gaat komen
ZC3rr0r
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13.03.2012 - 14:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

@OGA en ook nog @Bartsimpson, ik geloof ook prima dat zo'n knop niet bestaat hoor (heb zelf ook in de accesoiresfolder voor de V70 zitten grasduinen) maar ik vind het nogal frappant dat anderen beweerden dat het ding er wel was.

Hoe dan ook, punt is duidelijk, de pookknop die ik heb/had kleurt niet bij mijn interieur, en er een gaan vinden in de juiste kleur uit een ander model Volvo is dus volledig uitgesloten. Jammer maar helaas, denk dat ik nu gewoon moet gaan zoeken naar de lederen pookknop van een R uitvoering.

Dank voor alle toelichting :)
ZC3rr0r
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13.03.2012 - 14:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Goed, ik zwengel de discussie toch nog eens even aan.
Ik kwam op internet toevallig een V70 classic tegen met het volgende interieur:

Afbeelding

Deze auto heeft een handbak, is in Nederland geleverd en heeft wel een houtinleg op de schakelpook....iemand een verklaring? (ik had me er net bij neergelegd dat het getoonde niet zou bestaan)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

modeljaar 2000 met het donkerdere cubic wood?
Volvo for life
ZC3rr0r
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13.03.2012 - 14:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Aha, dus dat is de verklaring.
Oftewel: Er bestaan wel V70's met een (imitatie) houtinleg op de pook, maar die zijn niet in de door mij gewenste kleur te koop (namelijk alleen het donkerdere cubic wood).

Dat was wat ik probeerde te achterhalen.
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Hallo, zoals beloofd:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”