Motor afstellen B16 blok in PV444
Geplaatst: 13.05.2012 - 12:44
Ik heb recentelijk in mijn P444 het B4B blok waar een kantelende zuiger in zat, vervangen door een B16 blok.
Ik heb de 123 ontsteking overgezet, de "trimming"heb ik conform de handleiding op stand 4 gezet (Medium).
Er zit een nieuwe bobine op, en bougies,kabels ,verdeelkap+rotor zijn ook nieuw.
De motor wil echter niet mooi rond lopen,en tijdens het rijden houdt de motor bij constante snelheid van bijv 70 km/h wat in. Stationair staat hij te schudden als een gek.
Ik heb de carburateur gereviseerd en de carburateur voet en het spruitstuk gevlakt, daar kwam in eertse instantie wat valse lucht binnen. Ook dat heeft geen echte verbetering gegeven.
Ik vraag mij af of de onsteking wel juist staat, wat is de juiste afstelling voor deze B16 motor met 123 ontsteking?
Wat is de juiste wijze van afstellen van de carburateur luchtschroef?
Ik heb de 123 ontsteking overgezet, de "trimming"heb ik conform de handleiding op stand 4 gezet (Medium).
Er zit een nieuwe bobine op, en bougies,kabels ,verdeelkap+rotor zijn ook nieuw.
De motor wil echter niet mooi rond lopen,en tijdens het rijden houdt de motor bij constante snelheid van bijv 70 km/h wat in. Stationair staat hij te schudden als een gek.
Ik heb de carburateur gereviseerd en de carburateur voet en het spruitstuk gevlakt, daar kwam in eertse instantie wat valse lucht binnen. Ook dat heeft geen echte verbetering gegeven.
Ik vraag mij af of de onsteking wel juist staat, wat is de juiste afstelling voor deze B16 motor met 123 ontsteking?
Wat is de juiste wijze van afstellen van de carburateur luchtschroef?