Nieuwe remschijven, welke?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2194
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Voor mijn classic heb ik de remmen van deze site gehaald........prima service en goed spul. (volvo onderdelen magazijn.)
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... 1d4d1a0a2c

Mijn huidige V70-D5 heeft ook nieuw spul nodig, en vervang alles voor zodra de huidige blokken op zijn. Haal ze daar dus.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

MarioC70 schreef:
Bakboord1 schreef:Mijn schijven komen ook bij parts4swedes vandaan.
Prima prijzen en service.
Omdat mijn schijven bij 170.000 zijn vervangen en nog keurig recht waren ben ik weer voor origineel volvo gegaan.
Ate is niet meer wat het vroeger was en brembo levert ook budget die krom kunnen trekken.
Ik heb ca 80.000 naar tevredenheid gereden met origineel volvo remmen op mijn v50.
En van welk merk denk je dat de orginele Volvo schijven zijn?
Weet jij het? Het is in elk geval geen ATE meer!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
stijnder
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 02.02.2012 - 21:29

wim de jong schreef:Voor mijn classic heb ik de remmen van deze site gehaald........prima service en goed spul. (volvo onderdelen magazijn.)
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... 1d4d1a0a2c

Mijn huidige V70-D5 heeft ook nieuw spul nodig, en vervang alles voor zodra de huidige blokken op zijn. Haal ze daar dus.
Thanks voor de link! Daar hebben ze inderdaad de 300mm schijf voor 52,50 ps (gefabriceerd door Scantech).
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

MarioC70 schreef:
Bakboord1 schreef:Mijn schijven komen ook bij parts4swedes vandaan.
Prima prijzen en service.
Omdat mijn schijven bij 170.000 zijn vervangen en nog keurig recht waren ben ik weer voor origineel volvo gegaan.
Ate is niet meer wat het vroeger was en brembo levert ook budget die krom kunnen trekken.
Ik heb ca 80.000 naar tevredenheid gereden met origineel volvo remmen op mijn v50.
En van welk merk denk je dat de orginele Volvo schijven zijn?


Orgineel zijn ze dus van Ate,ik heb net de documentatie gelezen,het staat ook in Vida namelijk.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Orgineel is met een beetje korting net zo duur als imitatie of een ander merk!
Volvo schijven zijnvan Ate dus ook!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Dat zou kunnen, maar die worden dan speciaal voor Volvo op specificatie gemaakt dan. Ik weet niet of jij recent wel eens ATE schijven hebt gemonteerd, maar daar zit een soort van coating (lijkt op verf) op. Deze moet je eraf remmen. Deze worden zeker niet bij Volvo gebruikt, dus als ATE ze nog steeds levert worden de schijven speciaal voor Volvo gemaakt. Bij ATE zijn er geen schijven meer te bestellen voor de Volvo zonder die coating, vandaar dat ik mijn twijfels heb of de Volvo schijven nog steeds bij ATE vandaan komen. Verder zijn de schijven van Volvo made in Sweden als je ze nu bestelt, ATE produceerde vroeger in Duitsland, nu in China (PRC).

Dus nee, ik heb aardig wat redenen om aan te nemen dat ATE nu geen leverancier meer is voor Volvo.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Ik heb hier de dozen voor m,n neus en daar staat toch echt Ate op,met coating.Bij de dealer dus.
Voor de V40,V70,S60 enz enz..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Het verhaal van Edraket was mij al ter ore gekomen hier op het forum na wat leeswerk. Vandaar dus mijn opmerking.

Enne V70 met coating?? De mijne zijn zonder wat dan ook op de schijf.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik verbaas me daar ook over. Na mijn slechte ervaringen met de gecoate schijven zal ik deze niet meer gebruiken. Ook met een BMW 330D heel slechte ervaringen met de ATE gecoate schijven. Het blijft maar trillen. Origineel eronder en het trillen is verdwenen.

Mario, hoe is jouw ervaring dan met deze gecoate schijven en hoe vaak heb je deze al gemonteerd? Schijven van parts4volvo zijn originele Volvo delen en niet gecoate versies.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Het zit meestal niet in de schijven het probleem,maar in de manier van monteren,niet goed schoonmaken enz.Of de wielen veel te vast zetten.
Ook het wassen in een wasstraat als je net van een rit terug komt is niet goed voor ze,de afkoeling gaat dan zo snel ,dat krom trekken tot de mogelijkheden behoort.
Die coating hebben ze trouwens niet allemaal,dat verschilt nogal is.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik weet wel hoe je een setje schijven dient te monteren. Anders zou het probleem met de originele schijven er immers ook nog steeds moeten zijn :wink: En elke wielbout wordt bij mij met de momentsleutel vastgezet.

Ik had met de achterkant zelfs een enorme gons/trilling als ik de handrem aantrok onder het rijden! Het leek wel alsof het hart van de schijf uit het midden zat. Met de originele schijven is dat ook weg. Er was ovcerduidelijk iets niet goed met deze schijven. Overigens gaven ze geen slingering op een meetklok, maar wel trillingen. Alles binnen 4 honderdste. Je voelde ook dat de auto schoksgewijs tot stilstand kwam.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Het was ook niet persoonlijk bedoeld,maar in het algemeen gaat het nogal is fout!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Montage komt idd wel nauw. Net niet goed en je remmen trillen al.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Berichten: 388
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
Locatie: Afferden Gld
Contacteer:

Montage van remschijven is niet lastig. Een schilderij waterpas aan de muur hangen is moeilijker! Het enige waar je goed op moet letten is dat de flensen netjes schoon zijn. Goed met de staalborstel, daarna me een schuurpapiertje. Stof wegvegen met droge doek, daarna licht invetten met kopervet om kleven te voorkomen. Vuile flensen is een garantie voor trillende remmen. Zie voor meer info: http://www.parts4swedes.nl/nl/cms/faq/ en bekijk ook eens de video's: http://www.parts4swedes.nl/nl/cms/links/
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Niet moelijk idd. maar je moet het wel goed doen. Ook rechte schijven trillen als je ze er niet goed op zet.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

maurits01 schreef:Montage van remschijven is niet lastig. Een schilderij waterpas aan de muur hangen is moeilijker! Het enige waar je goed op moet letten is dat de flensen netjes schoon zijn. Goed met de staalborstel, daarna me een schuurpapiertje. Stof wegvegen met droge doek, daarna licht invetten met kopervet om kleven te voorkomen. Vuile flensen is een garantie voor trillende remmen. Zie voor meer info: http://www.parts4swedes.nl/nl/cms/faq/ en bekijk ook eens de video's: http://www.parts4swedes.nl/nl/cms/links/
Natuurlijk nooit kopervet tussen de naven en remschijven doen,daar komt dus het trillen ook van,het vet wordt immers niet gelijkmatig verdeeld tussen de naaf en de schijf,er niets tussen doen,alleen als de schijf gemonteerd is een beetje op de naaf waar het centreergat van het wiel komt.
Freek63
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
Locatie: Ochten

Is dat zo 'natuurlijk'? Ik rijd al meer dan 25 jaar Volvo (1x 164, 3x 240, 2x 740, 2x 960,2x S80, 1x XC90), heb altijd de flensen licht ingevet. Remmen hebben nooit getrild. Voordeel: als je schijven er een keer af moeten ivm nieuw wiellager bijvoorbeeld, is demontage veel eenvoudiger.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

wim de jong schreef:Voor mijn classic heb ik de remmen van deze site gehaald........prima service en goed spul. (volvo onderdelen magazijn.)
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... 1d4d1a0a2c

Mijn huidige V70-D5 heeft ook nieuw spul nodig, en vervang alles voor zodra de huidige blokken op zijn. Haal ze daar dus.
DAnk je wel voor het adres. Heb daar nivomats gekocht.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gast

Ik zou ook gaan voor origineel.
Ik heb er nu remblokken onder van Ferodo, dit zou een betere performance geven als origineel.
Niets van gemerkt, maar wat ik wel merk is het vreselijk piepen voor.
Al van alles geprobeerd maar helaas geen oplossing gevonden. Zelfs mijn wederhelft ergert er zich aan.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tja die after market.....
Eigenlijk zou men m.b.v. referentie nummers dezelfde kwaliteit moeten geven in de aftermarket.

snap dat niet zo goed want men moet toch aan bepaalde eisen voldoen met onderdelen.... :roll:

Nu ook wee met de voorruit die vervangen moet worden. Bij Carglass staat er geen 'Lminaat' op de voorruit en bij Volvo wel.
weet trouwens niet wat verschil is en ga voor de volvo ruit naar de dealer.

Men speelt mogelijk op je onzeker gevoel en 'niet' kennis
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”