Nieuwe remschijven, welke?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gast

Even bezig geweest afgelopen weekend. :P
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Naaf is weer mooi schoon! Heb je de klauw(en) ook schoongemaakt? En de geleidepennen?
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ziet er goed uit, zeg! Jij komt mij ook assisteren met mijn remmen of ga jij nog met die EGR-klep bezig?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Hoe heb je die zo mooi schoon gekregen?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Schoonmaken is het meeste werk.
Gast

Staalborstel ....................................................................................................................... op boormachine
Gast

M@rcel schreef:Naaf is weer mooi schoon! Heb je de klauw(en) ook schoongemaakt? En de geleidepennen?
Uiteraard. :P
Gast

Oceanracer schreef:Ziet er goed uit, zeg! Jij komt mij ook assisteren met mijn remmen of ga jij nog met die EGR-klep bezig?
Ja hoor, ik geef wel aanwijzingen, kijken of jij de "kop" net zo zwart kan krijgen als ik afgelopen weekend. :P

EGR klep? Ik had begrepen dat V70/2.4D/2003, dat zelf al regelmatig deed. We zien wel....
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Maar ik heb niet zo'n staalborsteltje. Wil jij die van jou dan meenemen? Met de juiste aanwijzingen kom ik vast een heel eind. En jij zou dat met Ger toch kortsluiten?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Bosch of Brembo. OEM vind ik persoonlijk altijd veels te duur en komt uit dezelfde fabriek als Brembo. Brembo is de grootste OEM leverancier.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Freek63
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
Locatie: Ochten

mightyspawn schreef:Bosch of Brembo. OEM vind ik persoonlijk altijd veels te duur en komt uit dezelfde fabriek als Brembo. Brembo is de grootste OEM leverancier.
Mmmm... Is dat zo?
http://www.winparts.nl/632/remsysteem/r ... /remschijf
http://www.parts4swedes.nl/nl/product/r ... -v70-xc70/
Volgens mij scheelt het niet zo veel. Haast niks eigenlijk. En met die imitatie-merken weet je nooit welke kwaliteit je hebt. Brembo is er immers ook in vele kwaliteiten. Hoe duurder hoe beter? Wat is dan 'beter'? Meer remvertraging of langere levensduur? En over welke soort Brembo hebben we het dan? Met Brembo en al die andere Chinese producenten weet je totaal niet waar je aan toe bent. Daarom geldt voor mij: Doe maar gewoon - doe maar origineel. Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Met wat shoppen en informeren kan je bij dealer originele delen kopen met wat korting. Ik haal enkel orginele delen, vaak zelfde prijs als aftermarket, soms iets duurder. Moet wel zeggen dat ik redelijke korting krijg

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Volgens mij zit Brembo niet voor niks in Zweden

BREMBO SCANDINAVIA A.B.
GÖTEBORG

Market sales of components for braking systems

Gathes Vag 80, SE - 439 36 Onsala, Svezia
Tel: 0046 300 29416; Fax: 0046 300 29416;

In de jaren 80 zijn ze van veel fabrikanten OEM leverancier geweest, vooral in Duitsland, geen id of dat tegenwoordig nog steeds is. De kans is groot dat ze dat voor Volvo ook zijn geweest.

Ze zitten precies in alle landen waar autos worden gemaakt in Europa. Bijvoorbeeld Tjechie - Skoda.

En Brembo is niet Chinees, is Italiaans en heeft redelijk wat invloed gehad op de ontwikkeling van de remklauw, bijvoorbeeld klauwen van alu in de jaren 80

In 1980, the product range was joined by an aluminium brake caliper for automobiles which was revolutionary in both design and the materials used. This new calliper was gradually adopted by high performance car manufacturers such as Porsche, Mercedes, Lancia, BMW, Nissan and Chrysler.

Niet voor niks dat ze ook in Duitsland zitten, alle high performance merken (dat zijn de meeste wel in Duitsland) nemen bij hun af.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2194
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Ik heb vorige week ook nieuwe remschijven en blokken voor gemonteerd. Deze zijn misschien niet origineel, maar van Scantech bij VOMD, een van de forumsponsors, voor iets van € 37 / stuk. (diameter is 286 mm)
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... 1d4d1a0a2c

Fantastisch, ik herkende de wagen amper meer bij het remmen. Ervoor vreselijk trillen bij remmen, maar nu voel je niets meer. Even geprobeerd in de polder bij Nijkerk rond de 160 km/h gereden, en vol in de remmen, tegen het ABS punt aan. Totaal strak remmen, blijft kaarsrecht en geen getril meer.
Ook de naaf schoongemaakt op de "AlexV70"-manier: staalborstel in de boormachine, en de schijf er koud op, geen rotzooi ertussen, want kans op scheef zitten. Wel iets kopervet tussen de nieuwe blokken en remklauw, en de bouten, maar is minimaal. Een heel ander en beter remgedrag nu!!
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ik moet binnenkort vervangen. Ik denk aan Alte remschijven en blokken.
Bekend bij iemand?

bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27062
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bedoel je niet Ate? Dat is wel een bekende naam met prima kwaliteit
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

goh kwam dit anno 2014 draadje tegen. Inmiddels 7 jaar verder zijn de achterschijven weer aan de beurt.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Heb je destijds nog ATE gemonteerd? Goed bevallen?
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tja in 2014 ik moet zeggen die Ate zitten erop volgens auto logboek op de achteras met km stand 280K en we zijn nu bij 510K . Dat is wel erg veel km...Wel de remblokken paar keer vervangen.
Bij de laatste remschijven wissel vooras in mei meen ik ( zie mn blog) heb ik zelf Brembo M line gemonteerd omdat die beter tegen afdeling in bergen zouden kunnen volgens de reclame. Daarvoor Ate schijven 320mm en die functioneerden ook goed al vind ik de Brembo echt wel merkbaar bijterig.

Gisteren zag ik bij Nordic Heerhugowaard website hun eigen merk Vantage remschijven staan en die kosten de helft van ATE. IK heb nu de neiging om die eigen merk te laten opsturen. Nordic is toch een erkend goede volvo specialist.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”