Aansluiten VDO PC5200

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Plaats reactie
JeroenF
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43

Hallo Allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met het aansluiten van een VDO PC5200 navigatiecomputer via een VolvoTech kastje op een orgineel RTI scherm.

Nu heb ik de continue 12V aangesloten op de VDO op pin A4, de massa op A8 en een via het contactslot geschakelde 12V op A7. Nu zit er op de VDO ook nog een 12V 'accessory' ingang op A5 (wit/blauwe kabel), die optioneel aangesloten kan worden.

Weet iemand waar deze voor dient en waar deze dan op aangesloten moet worden, aangezien er al een continue en een geschakelde 12V aanwezig is?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Volgens mij was je al geholpen door ons?
En het is geen ingang maar een uitgang!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
JeroenF
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43

Hallo Bob/Ed?

Ja, klopt inderdaad, alleen in de manual staat duidelijk dat dit een ingang is. In meerdere talen, dus een vertaalfout lijkt mij uitgesloten? Vandaar dat ik deze vraag toch nog even op het forum stel.

nu ik je toch 'spreek', de VDO is elke keer bij een nieuwe rit al zijn sattelieten kwijt. Dit zou niet zo moeten zijn toch? Ik heb de voedingen van de radioconnector afgehaald. De rode kabel van de VDO zit op de dikke rode kabel die naar de radio gaat. Dat moet de continue 12V zijn toch? (V70 2007 HU-650)
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Meten is weten;
- als het goed is de spanning op de "uitgang" 0V als de auto uit is en de unit is uit.
- en voor zover ik het weet staat er dus 12V+ op die draad als je de auto op contact hebt.

Spanning vanaf HU;
- Kleuren bekijken is niet echt veilig. Hier ook meten.
- Maar : Links boven is continue, er naast is geschakeld
- Rechts onder is massa.
(ofwel, wat het verste uit elkaar zit is continue en massa).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
JeroenF
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43

Maar toch vreemd dat er dan in de manual staat dat dit een input is toch? En dat ergens een spanning op verschijnt wil nog niet zeggen dat dit een output is he?

En voor wat betreft het onthouden van de sattelieten, als er op de rode en bruine draad van de VDO spanning blijft, dan zou deze ze moeten onthouden dus? Dan ga ik inderdaad even meten.....
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Volgens mij staat er in de handleiding van de VDO dat het een 'accesoire' aansluiting is? En dat zou dus kunnen kloppen...
Het woord ingang of uitgang wordt natuurlijk nergens genoemd.
Accessoire aansluiting kan bijvoorbeeld de spanning NAAR een versterkte antenne zijn.

Spannings voorziening inderdaad maar even nameten. Goede voorziening van de spanning wil echter niet zeggen dat daarom satellieten telkens opnieuw moeten worden gezocht,
Dat kan een andere reden hebben of zelfs gewoon zo 'horen
' bij jouw type VDO, maar daar weten we net even te weinig van af om goed te adviseren.
Wellicht een mede VDO eigenaar!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
JeroenF
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43

In de manual staat echt ingang.....
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
Gebruikersavatar
Zenith
3rd Gear member
Berichten: 368
Lid geworden op: 27.05.2009 - 00:01
Locatie: Gent

Hallo Jeroen,

Ik zit in exact dezelfde situatie als jou momenteel: PC5200 + break-in-box + orig. RTI-scherm.
Ik sta op het punt om de installatie te laten doen door een vakman maar als ik deze kost kan uitsparen door het zelf te doen, dan graag. Heb je foto's of een installatieschema van hoe je alles geconnecteerd hebt?

thanks
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk
Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)

If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
JeroenF
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43

Hallo Zenith,

Ik heb de VDO links achterin in de bagageruimte geplaats achter het luikje dat daar zit. De voedingen komen achter de radio vandaan. A8 van de VDO op de bruine massa aansluiting in de radio kabelboom, A4 op rood en A7 op de paarse. De kleuren zijn gelijk aan die in de VDO kabelboom. De aansluiting voor achteruitrijden (A2) zit aan de + van de achteruitrij-lampen. Verder heb ik een speakertje op de plek van de centerspeaker bij de monitor geplaatst en aangesloten op B5-B6. Het speed signaal moet ik nog aansluiten, dus daar kan ik je nog weinig over vertellen.

A6 voor het omschakelen naar nachtkleuren heb ik aangesloten op de processor die in mijn zelf-ontworpen ECC zit. Mijn V70 had namelijk een handmatige airco (MCC). Die heb ik vervangen door een unit van Martplaats waar ik een nieuwe print voor ontworpen heb. in dit systeem zit ook een licht-sensor, die dus nu ook de kleuren van de navigatie stuurt.
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
Gebruikersavatar
Zenith
3rd Gear member
Berichten: 368
Lid geworden op: 27.05.2009 - 00:01
Locatie: Gent

JeroenF schreef:Hallo Zenith,

Ik heb de VDO links achterin in de bagageruimte geplaats achter het luikje dat daar zit. De voedingen komen achter de radio vandaan. A8 van de VDO op de bruine massa aansluiting in de radio kabelboom, A4 op rood en A7 op de paarse. De kleuren zijn gelijk aan die in de VDO kabelboom. De aansluiting voor achteruitrijden (A2) zit aan de + van de achteruitrij-lampen. Verder heb ik een speakertje op de plek van de centerspeaker bij de monitor geplaatst en aangesloten op B5-B6. Het speed signaal moet ik nog aansluiten, dus daar kan ik je nog weinig over vertellen.

A6 voor het omschakelen naar nachtkleuren heb ik aangesloten op de processor die in mijn zelf-ontworpen ECC zit. Mijn V70 had namelijk een handmatige airco (MCC). Die heb ik vervangen door een unit van Martplaats waar ik een nieuwe print voor ontworpen heb. in dit systeem zit ook een licht-sensor, die dus nu ook de kleuren van de navigatie stuurt.
Ik ga er volgende week voor kijken. Thx!
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk
Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)

If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”