iPad

Het IT hoekje. Voor probelemen met internet, PC, laptop etc etc. Dus niet voor Volvo problemen.
Gebruikersavatar
den toerist
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
Locatie: Wichelen

Hallo,
Zijn er mensen die vertrouwd zijn met I-pad?
Wat zijn de voordelen/ nadelen ten opzichte van een laptop hiermee.
Weet iemand hier iets meer over?
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

Voor surfen en een snelle mail beantwoorden prima, maar niet als 100% vervanging van ee. Laptop
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Begin eens met dit te lezen. Misschien zijn je vragen dan al grotendeels beantwoord.

En lees ook over de voor- en nadelen

In ieder geval is de iPad niet op de markt gebracht als vervanger van de laptop !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
den toerist
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
Locatie: Wichelen

Bedankt voor de uitleg in een notedop. :)
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2347
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Super.
Ik gebruik hem heel veel:
- tv gids op de bank.
- remote mouse app; pc bedienen als mediacenter
- recepten bij koken
- nu.nl bij ontbijt
- spelletjes
- kids film kijken in de auto
- surfen op elke lokatie in huis.
- werkplaatshandleiding op ipad zetten
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , XC60 2.4D 2010
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Ik gebruik hem ook hoofdzakelijk voor surfen op internet en mail en simpel vermaak in de woonkamer.
Een totale vervanger voor een laptop is het niet, maar voor wat wij thuis tussendoor willen doen is het prima.
Ik mis alleen de mogelijkheid van flash op sommige sites.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Rob Bakker schreef: Ik mis alleen de mogelijkheid van flash op sommige sites.
En onder andere daarom is beter nog even te wachten op de Galaxy Tab van Samsung. Althans wachten tot dinsdag. Dan te koop bij Mediamarkt.
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Tja

Ik gebruik hem al een hele tijd ;)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

blastaway schreef:Super.
Ik gebruik hem heel veel:
- tv gids op de bank.
- remote mouse app; pc bedienen als mediacenter
- recepten bij koken
- nu.nl bij ontbijt
- spelletjes
- kids film kijken in de auto
- surfen op elke lokatie in huis.
- werkplaatshandleiding op ipad zetten
+1
Mijn ouders hebben net de 2e versie gekregen en die is helemaal gaaf.
Het is geen vervanger van lap/desktop imo maar zeer prettig om ala minuut te googleen en ander bankzaken(lees 3 zits)te regelen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
tricky
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 19.02.2011 - 10:15

Het enige wat ik nog op de laptop doe is alle office-applicatie dingen (word/excel/powerpoint) de rest gaat prima op de iPad.

Maar je pakt hem er voor van alles en nog wat bij. Boek lezen, online magazines, navigeren (op de boot) etc...

Er gaat een hele nieuwe wereld open... Oftwel; fantastisch

(overigens is mijn Android telefoon ook fantastisch...)
Volvo C30 T5 R-design mj2008: Black Sapphire Metalic, Business Line, Winter Line, BLIS, Electrische bestuurdersstoel, Premium Audio, Moonroof, Geartronic, Keyless Entry & Go, 18" Atreus & R-design wintervelgen
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Silver_R schreef:
Rob Bakker schreef: Ik mis alleen de mogelijkheid van flash op sommige sites.
En onder andere daarom is beter nog even te wachten op de Galaxy Tab van Samsung. Althans wachten tot dinsdag. Dan te koop bij Mediamarkt.
Samsung is zeker niet zaligmakend en flash is zo ........ 2010 dus beter niet wachten maar gewoon een ipad kopen :D
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Flash? Ik mis het niet hoor. Skyfire is een app waarmee je sommige flash video's af kunt spelen. Hij kost wel €2,40
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Er is een reden waarom Flash niet wordt ondersteund. Kijk maar hoe het je browser af en toe killt op je pc....
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Apple is niet zo innovatief als iedereen altijd denkt. In dit geval gaat het dan om een Iphone 4.
Maar dat is gewoon een kleine Ipad.
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Silver_R schreef:Apple is niet zo innovatief als iedereen altijd denkt. In dit geval gaat het dan om een iPhone 4. Maar dat is gewoon een kleine Ipad.
Met de verwijzing naar dat artikel 'bewijs' je juist het tegenovergestelde van wat je beweert.

Apple is zó innovatief dat Samsung denkt "Hé we gaan ook zo'n ding maken, goed voor de kassa ! :wink:

Trouwens het feit dat Apple veel onderdelen van Samsung betrekt heeft toch niets met wel of niet innovatief zijn te maken. Er zijn heel veel fabrikanten die hun onderdelen van toeleveranciers betrekken, óók Volvo !
Alle onderdelen in eigen regie fabriceren is gewoon financieel niet meer haalbaar.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

+1 (een hele innovatieve reactie..)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Zoefje
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 21.06.2009 - 21:11
Locatie: Hendrik-ido-Ambacht

asta schreef:
Silver_R schreef:
Rob Bakker schreef: Ik mis alleen de mogelijkheid van flash op sommige sites.
En onder andere daarom is beter nog even te wachten op de Galaxy Tab van Samsung. Althans wachten tot dinsdag. Dan te koop bij Mediamarkt.
Samsung is zeker niet zaligmakend en flash is zo ........ 2010 dus beter niet wachten maar gewoon een ipad kopen :D
Probeer maar eens een auto te configuren op de iPad :(
Flash kan zo 2010 zijn, maar helaas te veel sites heb je het gewoon nodig. En dan gaat het me niet om filmpjes, maar een auto configueren of weekendje Cenperparc boeken etc etc etc.

Ik gebruik mijn iPad bijna nooit meer, de iPhone 4 kan alles wat de iPad ook kan en anders pak ik mijn laptop.
Volvo V60 Plug-in Hybrid
Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012
Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

gsx750r schreef:
Silver_R schreef:Apple is niet zo innovatief als iedereen altijd denkt. In dit geval gaat het dan om een iPhone 4. Maar dat is gewoon een kleine Ipad.
Met de verwijzing naar dat artikel 'bewijs' je juist het tegenovergestelde van wat je beweert.

Apple is zó innovatief dat Samsung denkt "Hé we gaan ook zo'n ding maken, goed voor de kassa ! :wink:

Trouwens het feit dat Apple veel onderdelen van Samsung betrekt heeft toch niets met wel of niet innovatief zijn te maken. Er zijn heel veel fabrikanten die hun onderdelen van toeleveranciers betrekken, óók Volvo !
Alle onderdelen in eigen regie fabriceren is gewoon financieel niet meer haalbaar.

Rob
De Galaxy Tab lijkt echt niet op de Ipad, heb de Tab nu voor me liggen naast de Ipad.
Apple wordt alleen maar erg nerveus van de concurenten omdat ze tot nu toe zo'n beetje de markt voor zichzelf hadden.
En innovatief, als je een kwart van je onderdelen bij je rechtstreekse concurent vandaan moet halen?
Apple heeft altijd alles al bij anderen vandaan gehaald. Hardware en ideeen. Google maar eens 'Apple en plagiaat'.
Alleen de Ipod was een eigen succes. Alhoewel ook niet iedereen daar zo over denkt.

En idd Volvo betrekt ook onderdelen van andere toeleveranciers. maar volgens mij niet 25% van een auto bij 1 van hen.

Maar goed dit blijft een eindeloze discussie. Je hebt Apple liefhebbers en diegene die het er niet zo op hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Silver_R schreef:.......En innovatief, als je een kwart van je onderdelen bij je rechtstreekse concurent vandaan moet halen?
En idd Volvo betrekt ook onderdelen van andere toeleveranciers. maar volgens mij niet 25% van een auto bij 1 van hen.
Maar goed dit blijft een eindeloze discussie. Je hebt Apple liefhebbers en diegene die het er niet zo op hebben.
Voor de goede orde, ik ben geen Apple adept. Ik heb geen iPhone, iPad of iPod.

Maar ik vind je argumentatie niet echt steekhoudend. Het percentage onderdelen en van hoeveel verschillende toeleveranciers die worden betrokken zegt nog steeds niet over het al of niet innovatief zijn.
Jouw uitgangspunt is volgens mij dat Apple uitsluitend al bestaande, door anderen bedachte, onderdelen samenvoegt. Ja dat zou je weinig innovatief kunnen noemen. Maar als het samenvoegen van die bestaande onderdelen nu een geheel nieuw nog nooit vertoond eindresultaat geeft dan mag je dat toch gerust innovatief noemen dacht ik. En als Apple nu iets geheel nieuws ontwerpt en vervolgens de markt opgaat om te kijken welke fabrikant die geheel nieuw bedachte onderdelen kan produceren dan mag je het nieuwe eindproduct toch zeker óók innovatief noemen ?

E.e.a geldt natuurlijk niet alleen voor Apple maar voor elke willekeurige fabrikant.

En autofabrikanten, tja die betrekken vaak hele platforms en motoren van slechts één andere (auto-)fabrikant. Hoe ik een platform en/of motor in percentages uit moet drukken ............... geen idee !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Het interesseert me niks waar Apple de onderdelen van mijn I-Pad vandaan haalt, als alles het maar fantastisch doet. Net zo min interesseert het me of Volvo zijn onderdelen in Duitsland of Japan bestelt. Ik kijk slechts naar het totaalresultaat.

En feit blijft dat geen enkele fabrikant de snelle en simpele Apple-bediening kan evenaren. Ook de preciezie en gevoeligheid van het scherm zijn subliem.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic IT”