Mijn tweede 440

Laat hier je Volvo 440 / 460 zien en plaats hier foto's van 440 / 460 die je tegen kwam
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

de orginele sleutels kosten bij de dealer 5 tientjes. weet niet hoe dat voor jou uitkomt. maar het is wel meteen goed
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Leuke auto.
De spiegels zijn idd verwarmd als ze electhrisch zijn :)
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Mag je vragen ;-) ik heb ze bijbesteld bij dat spy apparaat, voor €9 meen ik, voor 2. Inkeping aan de zijkant, die lange rechte, was iets te lang, dus hij werkt bij mij ook niet optimaal hoor ;-) ik kan hem in de deur volledig insteken en draaien, maar bij contactslot moet ik hem iets 'terughalen', dus sleutel erin, 2-3mm terug en een beetje wrikken. Eerste paar keer duurt dat 20-30 seconden, nu heb ik hem al zowat gestart voordat de deur dicht is. Dit geldt trouwens ook voor de tankdop en dashboardkastje, iets terughalen en draaien werkt wel.

Ik zou het gewoon eens proberen ;-) scheelt je weer een originele sleutel aan je sleutelbos, als je eraan kan/wil wennen tenminste. Verder heb ik ze nog nergens kunnen vinden, so if you find them before i do, dan hoor ik het graag :-P
rotterdammertje010
3rd Gear member
Berichten: 299
Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
Locatie: genk

das een mooie sportwoaguh
mooie kleur ook net als de mijne
en ook ik heb last van die dakstrips dat ze in zo een staat zijn
kwam hier bij een sloop nog een rode 440 tegen alleen stonden er nog 2 auto's bovenop
dus dat was geen succes met de dakstrips
the search goes on
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Broabander schreef:Mag je vragen ;-) ik heb ze bijbesteld bij dat spy apparaat, voor €9 meen ik, voor 2. Inkeping aan de zijkant, die lange rechte, was iets te lang, dus hij werkt bij mij ook niet optimaal hoor ;-) ik kan hem in de deur volledig insteken en draaien, maar bij contactslot moet ik hem iets 'terughalen', dus sleutel erin, 2-3mm terug en een beetje wrikken. Eerste paar keer duurt dat 20-30 seconden, nu heb ik hem al zowat gestart voordat de deur dicht is. Dit geldt trouwens ook voor de tankdop en dashboardkastje, iets terughalen en draaien werkt wel.

Ik zou het gewoon eens proberen ;-) scheelt je weer een originele sleutel aan je sleutelbos, als je eraan kan/wil wennen tenminste. Verder heb ik ze nog nergens kunnen vinden, so if you find them before i do, dan hoor ik het graag :-P
Ik heb dit systeem op mijn vorige 440 ook gehad, en ik moest ook beetje spelen met het contact, voordat ik de sleutel rond kreeg. Maar dit is een inderdaad een kwestie van wennen.

Ik heb de sleutelbaarden besteld bij WenMar, zijn zeker niet duur. Ik heb ze vervolgens laten frezen in Eindhoven, maar daar is het dus niet gelukt. Ik heb nu nog 1 sleutelbaard over die ik wil laten frezen, maar weet niet goed waar. Dus waar heb jij die sleutels laten frezen, in Tilburg? Want dan rijd ik daar wel een keer heen.
rotterdammertje010 schreef:das een mooie sportwoaguh
mooie kleur ook net als de mijne
en ook ik heb last van die dakstrips dat ze in zo een staat zijn
kwam hier bij een sloop nog een rode 440 tegen alleen stonden er nog 2 auto's bovenop
dus dat was geen succes met de dakstrips
the search goes on
Haha toch wel zonde dat ze er zo mee omgaan op de sloop, terwijl ze die daklijsten nog zouden kunnen verkopen. Mja niks aan te doen, ik ga die van mij zelf spuiten als ik ff een keer tijd heb ;).
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

die mensen op de sloop weten niet waar het voor dient.

ik heb een keer voor een andere auto een cruise control er compleet uitgehaald. was ook een zeldzame optie.
mensen wisten dit niet en heb het toen voor 4 tientjes meegenomen terwijl het voor marktplaats ongeveer 200 eu kosten.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Haha dan heb je wel echt geluk! Dat lijkt me echt een super fijne optie, zou ik ook graag willen. Maar daar durf ik niet aan te beginnen. Eerst m'n lekke voorpijp eens repareren ;)
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Moonen sleutelservice in Tilburg, Piusstraat ;-) Kosten: €15 per stuk en zonder garantie, dat durfde hij niet aan.


Reed jij trouwens vanochtend rond 11:00 over de Spoorlaan in Tilburg, heel toevallig? Ik wilde de parkeerplaats afrijden maar moest even wachten en toen kwam er een donkergroene 440 langsrijden met kenteken dat ook begon met een N ;-)

Als jij het inderdaad was en die geniaal mooi gepoetste rode 440 daar zag staan, tegenover de Grass Company op de parkeerplaats, that was me ;-)
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Haha nee ik ben in Breda gebleven vandaag ;)

Ik heb van de week mijn auto ook geniaal gepoetst (A) Eerst gepolijst (met de hand) en vervolgens met Meguiars Gold Class gewaxt. Echt een perfecte glans! Maar de regen heeft het voor nu al behoorlijk verpest haha.

Kon je wachten op het maken van de sleutels of moest je er een dag op wachten? En was het 15 euro voor 2 of 1 sleutel?
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Ik kon wachten ja, hij heeft geen pinapparaat dus voordat ik terug was met cash waren ze al klaar. Hij kon hem alleen handmatig doen, met de machine lukte niet.

En die €15 was voor 1, daarom heb ik er ook maar 1 laten doen, wist niet of het ging werken.

Ik had die van mij gister eerst 2x gewassen met een hogedruklans, toen gewassen met microvezel washandschoen en SmartCarwash, afgespoeld met osmosewater, met een fles Smart All-in-one gepolijst en tenslotte met SmartWax gewaxt ;-) Dus hij is niet meer roze en dof maar nu echt een diepe rode kleur, had niet verwacht dat dat nog kon, haha!
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Polijsten kan wonderen doen ja ;) Is allemaal verschrikkelijk veel werk, maar het resultaat is toch wel een beetje om bij te kwijlen haha.

Ik denk dat ik zo ff snel naar Tilburg scheur :p
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Lekker ritje, t weer is nog redelijk :-p
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Haha ja een ritje van een half uur, maar helaas. Hij was tot en met vandaag gesloten. Beeeeetje jammer. Maar goed, volgende week heb ik misschien meer geluk.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 foto's”