[Zodat ik deze "How To" ook internationaal kan gebruiken, is deze in
het Engels geschreven. Wellicht vertaal ik 'm nog een keer (A). Maar foto's zeggen natuurlijk al meer dan duizend woorden ]
How To... service your external Blow Off Valve
In this example a Forge Blow Off Valve was used. This one is
suitable for the Volvo S40/V40 2.0T/T4 (turbocharged) from 1995-
2004: FMFK049 - Volvo S40 / V40 Turbo Valve and Fitting Kit
(http://www.forgemotorsport.com/content.asp?
inc=product&cat=&product=FMFK049).
You should service this kind of Blow Off Valve annualy to keep it
properly functioning. This involves cleaning and lubricating the
internal components again.
Needed to perform the job:
Allen key #3
Big screwdriver
Some cloth and/or tissues
Carb cleaner
Grease (high temperature resistant/ceramic/synthetic, but no copper
grease!). Copper grease is not safe for aluminum parts.
Gloves (carb cleaner and the grease all both toxic)
1. First remove the BOV from the T-fitting.
2. Shown are the carb cleaner, the grease and offcourse the BOV.
3. Use the Allen key size 3 to loosen the 6 screws. Hold the upper
and lower part tight together to prevent that the spring jumps
into your face when opening the BOV.
4. All the parts exposed.
5. In detail: the bottom part of the BOV. When you look at the color of the
springs your can tell what maximum turbo pressure they are suitable
for. These are yellow (15-23 PSI / 1,0-1,6 bar).
6. In detail: the piston with old grease on it. Look inside the
piston and see how the springs fall into the piston (can be fitted
only one way around).
7. In detail: upper part where the piston slides into. Notice the 2
rubber seals. Make sure these are in good shape. Otherwise they
need to be replaced. Forge sells a servicing kit.
8. After cleaning and with carb cleaner and drying, apply grease to the pistons outside and the upper parts inside (not too little, but don't overdo it.
9. Also apply a thin film of grease to the mounting surface between
the upper and bottom part and a bit on the thread of the screws.
10. Now re-assemble the BOV. Tighten the screws evenly.
11. Check the proper sealing by pressing the bottom plastic part
with a screwdriver down. Hold it down and at the same time press with
your finger on the top nipple.
12. It will look like this (it holds the pressure nicely).
13. Release your finger and the piston moves back. Job done!
How to... onderhoud van een externe Blow Off Valve
De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
- sdirkx
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 27.10.2010 - 11:26
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
sdirkx
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ Berichten over de werking van Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Aanbiedingen van Sponsors
- ↳ FAQ over het forum
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 480
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2007
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2007
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- Volvo's in bedrijf
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips