Garmin gebruikers ervaringen

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Plaats reactie
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

Ik was benieuwd of de huidige garmin gvn 53 gebruikers ook allemaal een wat gedateerd ogende software hebben draaien. Ik vraag me af of er niet meer uit het (namaak) rti scherm valt te halen.

Kun je trouwens ook nog andere (kaarten) software draaien op een Garmin, als in van andere aanbieders?

Zou leuk zijn als het doormiddel van software wat moderner leek, in plaats van meteen een nieuwe black box te kopen...
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

Het kan niet zo zijn dat alle Garmin gebruikers hier na 2-3 jaar nog steeds met hetzelfde werken, toch? Ik heb hier gelezen over meerdere S60's/XC90"s/V70's etc die een Garmin gvn 53 met scherm hebben ingebouwd. Hoe hebben jullie je kaarten kunnen updaten, hebben jullie ook een tmc atenne geplaatsts en werkt dat goed?
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Gebruikersavatar
1993SAAB900
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 25.08.2006 - 19:31

Ik heb een GVN in de USA gekocht en daar drie jaar mee rondgereden. Vorig jaar, na terugkomst heb ik de Europese kaarten gekocht. Deze staan op een SD kaartje en zijn dus heel eenvoudig te installeren. Voor een update moet je overigens wel steeds een nieuwe set kaarten kopen. Dit is veel duurder dan voor bijvoorbeeld de Nuvi-serie, waarvoor je een levenslange update kunt kopen. De TMC antenne heb ik in de USA ook gebruikt. In Nederland sluit je hiervoor een (levenslang) abonnement af.

Het systeem doet inderdaad enigszins gedateerd aan, maar voldoet verder prima. Het TMC geeft nog keurig de verkeersinfo door, al is de info soms iets te oud. (Zijn de files al opgelost terwijl de TMC nog een file aangeeft).
Hoe de TMC in het buitenland werkt ga ik de komende drie weken uitproberen.

Of er andere SW op te draaien is weet ik niet, wellicht dat een Garminforum hier iets meer informatie over heeft.
2007 Volvo V70 2.5T; 2008 Mazda MX-5 Miata
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

Ik rij nu alweer anderhalf jaar met de GVN 53 en ben er inmiddels aan gewend. De looks zijn een beetje gedateerd, zoals ik ook al in het andere topic van jou liet zien is er recentelijk voor de nieuwe Aston Martin een andere look ontworpen die er erg strak en modern uitziet. Lijkt mij echter een onhaalbare kaart om iets op je aftermarket black-box te krijgen.

Bij Garmin zelf heeft (de software voor) dit kastje geen enkele prioriteit volgens mij. Toevallig in juni een update met 4 bugfixes geweest, maar daarvoor was het geloof ik 2007 dat de laatste software werd uitgegeven.

Naast de wat gedateerde looks vind ik ook dat de Garmin wat traag "rijdt". Het pijltje hapert wat en komt meestal pas over een kruising als je er zelf al over bent. Geen probleem, behalve als je op die kruising links of rechts had gemoeten. Heel anders dan de TomToms die ik hiervoor had. Wellicht dat die TomTom stiekem wat sneller over de kaart bewoog dan volgens de GPS-gegevens, aan de hand van de verwachte route, maar toch had je dan het idee dat het klopte wat je op je scherm zag.

Mijn kaarten houd ik aardig up to date. In het Torrent-circuit zijn de nieuwste City Navigators altijd wel te vinden.

Ik heb vanaf het begin een TMC-antenne erin zitten. Het idee is leuk, zonder internetverbinding toch de laatste verkeers-meldingen binnen te krijgen maar ik vind de data die binnenkomt hoogst onbetrouwbaar. Meestal merk ik niets van de aangegeven vertraging. Ik negeer het meestal dan ook.

Ik ben al met al erg blij met het systeem en vind het een prachtige verrijking van mijn auto. Máár: als TomTom met een black-box navigatiesysteem zou komen zou ik het direct kopen en de Garmin wegdoen... (welja, alsof het hele systeem niet genoeg gekost heeft...)
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”