schakelaar rti scherm

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

S80 TDI schreef:Ook ik dacht er ooit zo over totdat ik een vdo 5700 ging inbouwen in mijn S80. Een pulse had ik niet nodig want hij werkt toch met GPS? Niet dus. je positie blijft stil staan op het scherm en draait wanneer je een bocht maakt. Vervolgens springt hij om de twee minuten naar de nieuwe positie die bepaald is door de GPS. Daarnaast duurt met het opstarten van de auto het vinden van enige sattelieten een minuut of tww.

Ik wil je graag uitnodigen om een keer met mijn S80 te rijden. We zullen dan navigeren terwijl de GPS antenne niet aangesloten is. Je zal zien dat je op bestemming aan zal komen.
Dat is flagrante onzin, alleen een GPS ontvanger kan je positie bepalen. Pulse en gyroscoop kun bij wegvallen van het gps-signaal een tijdje de weg volgen (bijv in een tunnel).
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

dweerwag schreef:@piotrv70 Ik heb alle spullen in huis om het scherm in te bouwen.
Ik heb alleen nog de schakelaar nodig.
Is deze ergens kant en klaar te kopen.
Google even op wipschakelaar of tuimelschakelaar. De bouwmarkt heeft zoiets niet. Conrad bijv. wel.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
dweerwag
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 17.10.2010 - 15:14

@piotrv70 de wipschakelaar had ik al gevonden.
Maar wat voor aansluiting of kabel moet ik erbij gebruiken.
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

dweerwag schreef:@piotrv70 de wipschakelaar had ik al gevonden.
Maar wat voor aansluiting of kabel moet ik erbij gebruiken.
Ik heb, ivm de beperkte ruimte, de voetjes van de schakelaar geknipt en de bedrading er rechtstreeks opgesoldeerd. Ik heb gewoon een rol kabel bij een automaterialen handel gehaald.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
dweerwag
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 17.10.2010 - 15:14

Als ik het goed begrijp kan ik de wipschakelaar met kabel verbinden aan de rca met een tulp aansluiting
JeroenF
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43

S80 TDI schreef: PS: Als je rti scherm er nog niet inzit, maak het infrarood oogje in het rti scherm. Dat werkt veel beter en ziet er geweldig uit.
@S80 TDI,

Heb je dat gedaan? Het vdo infrarood oog in het orginele RTI scherm gemonteerd? Vertel hier eens iets meer over?
S80 TDI
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38

1. Draai de schroefjes aan de achterkant van het scherm los. Hierdoor komt de acherste stalen plaat van het scherm 2. Draai het scherm mechanisme nu handmatig omhoog (als het open ligt snap je het. 3. De schroefjes aan de achterkant van het plastic zijn nu zichtbaar en kunnen ook losgemaakt worden. 4. Verwijder de achterkant. 5. Verwijder de schroefjes die ook de lijst aan de voorkant vasthouden. 6. Demonteer de behuising van het IR oog van Volvotech. (zit geklemd) Je zult het oog en een weerstandje oid zien. 8. Tape extra tape om de kabel van de sensor. Deze zal straks in het emchanisme op en neer gaan dus moet tegen een stootje kunnen. 9. Klem de sensor en het weerstandje over het originele Volvoscherm oogje (midden boven het scherm, achter het doorzichtige donkerplastic van het oog). 10. Bevestig het met extra tape voor anti rammel). 11 Geleid de draad van het oog door het mechanisme en houd het weg van bewegende delen) 12. Bouw het scherm in omgekeerde volgorde weer op. Controleer na de laatste schroef of de draad voldoende vrijheid heeft. Controleer of het IR oogje een signaal ontvangt.

Let op dat je het scherm niet beschadigt als het in uitgerolde stand met het scherm naar beneden ligt. Succes!
JeroenF
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43

Bedankt voor deze uitleg! Het enige waar ik twijfel over heb, is het kabeltje van het VT oog dat elke keer dat het scherm op of neer moet ook beweegt.

Mag ik vragen hoelang dat bij jou al goed gaat?
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
S80 TDI
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38

Bedankt voor deze uitleg! Het enige waar ik twijfel over heb, is het kabeltje van het VT oog dat elke keer dat het scherm op of neer moet ook beweegt.

Mag ik vragen hoelang dat bij jou al goed gaat?
bijna 2 jaar 6x op een dag op en neer gemiddeld.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”