440 1.8i 1994

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

zoo..de spiegels zitten er al op..en heb vandaag de knopjes binnen gekregen..:)..en de mistlampen zijn ook eindelijk binnen..dus dat kan nu ook compleet gemaakt worden..:)..
moet dan wel eerst wachten tot m'n auto weer terug is van de monteur..de koppaking heeft waarschijnlijk de geest gegeven..waren er gelukkig soort van op tijd bij..zat nog niks tot weinig in de olie..maar wel spetters op de de motorap en alles richting de rechterkoplamp..:(..maar gelukkig moest hij al naar de monteur omdat hij (opnieuw) valse lucht zuigt..zucht..dus afwachten wat er allemaal uitkomt.....en dan..aan het monteren..:)..
I want MY!! shiny volvo..
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Je mag wel blij wezen dat je er op tijd bij was!
Mooi dat je deze opties weer binnen hebt, altijd leuk om weer iets extra's aan je auto toe te voegen :-)
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

nou zo erg als ik hem maandag vervloekte..zo zeer prijs ik hem nu..bleek gelukkig niks mis met de koppaking..maar door een erg rare samenloop van omstandigheden..(beetje valse lucht/geen lekkere verbranding/scheef naar voor staan/half warm en waarschijnlijk net de verkeerde cilinder in de verkeerde positie, en dan nog eens starten..)..kreeg de motor zo'n opdonder dat hij daardoor die waarschijnlijk even die rook blies..de monteur heeft echt alles nagekeken..hij heeft zelfs lucht op de cilinders gezet om te kijken of hij dan ergens ging blazen..maar gewoon potdicht..:)..dus dat scheelt een stuk..wel bleek hij dus ergens bij een nippel nog wat lucht te zuigen..maar dat was met wat gastape opgelost..en de bougiekabels bleek een klein beetje verschil in te zitten..(3 Ohm als laagste waarde en 11 Ohm als hoogste..!!..)..dus die worden vervangen..dan kijkt hij hem nog eens goed na..maar volgens hem is er verder niks aan de hand..:)..en heb vandaag even de tijd om langs de dealer te gaan om wat slangwerk en ventieltjes te bestellen voor de koplampsproeiers..zodat die dan ook aan het werk kunnen..:)..
I want MY!! shiny volvo..
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Mooie bezigheidstherapie :P

Wat een gedoe, hopen dat het straks klaar is dan!
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Het mag ook wel eens meevallen :-)
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

Guidooo schreef:Mooie bezigheidstherapie :P

Wat een gedoe, hopen dat het straks klaar is dan!
nou had al weinig behoefte aan die therapie..;)..maar we gaan van het weekend weer klussen..:)..kijken of dat ook meevalt..;)..
I want MY!! shiny volvo..
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

nou..heb afgelopen donderdag de auto eindelijk terug gekregen..(die man doet het in z'n vrije tijd..dan krijg je dat hea..;)..)..en hij had naast de bougie kabels nog iets gevonden..de inlaat/uitlaat pakking was binnen zichzelf gescheurd..hij zoog dus uitlaatgas bij z'n schone lucht..het enige wat van buiten "zichtbaar" was..was een haarscheurtje aan de onderkant..en daar heeft hij even naar moeten zoeken..want als je er van bovenaf remreiniger op spoot..reageerde hij niet eens..:P..maar goed..dat is dus ook opgelost..:)..en hij loopt nu als een droom..:)..het is nog een veel fijnere auto geworden..direct dit weekend de mistlampen erin gebanjerd..en ik ben best tevreden met het resultaat..nou gaan we eerst woensdag lekker op wintersport..en daarna kijken we wel weer verder..;)..

zo..en nog even een foto van z'n blije bakkes..;)..
Afbeelding
I want MY!! shiny volvo..
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Ah netjes! Mooi ding zo :)
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Nice. Dat maakt de voorkant van een 400 serie altijd compleet vind ik:D
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

kleine update.

de afgelopen 3 weken is er weer het nodige gebeurt, de zomerbanden (+velgen :D:D:D:D) zitten er weer onder. dus weer tijd voor wat fototjes.

eerst nog even alle lampjes eens aan.
Afbeelding
mooi zij aanzicht zo :D.
Afbeelding
en die kont er ook nog bij.
Afbeelding
uitzicht vanuit het "kantoor".
Afbeelding
nou dit moet aardig opvallen toch?
Afbeelding
en een overleden stoel
Afbeelding

Hij staat er toch weer lekker bij, al zeg ik het zelf :). de foto's zijn er ook veel beter uitgekomen dan gedacht. maar goed, terug naar de orde van de dag.
zoals jullie kunnen zien heeft de bestuurdersstoel zijn beste tijd wel gehad. de grootste scheur zit er al een tijdje, en hij zakte ook al langzaam "onderuit". maar nu is de stoelverwarming er ook mee gekapt, en is er een 2e scheur bij gekomen. dus het word tijd voor een andere stoel denk ik :(.
en ik heb nu het fenomeen mistachterlicht gekregen :( er gebeurd helemaal niks als ik de schakelaar omhaal! zelfs geen melding op het dashboard. weet iemand wat dat kan zijn? ( ik heb de zekering en het lampje al gecheckt ;))
verder is de rechterachterdeur behoorlijk aan het rotten.
(kijk maar)
Afbeelding.
en is de uitlaat gaan lekken.
dus er zijn weer genoeg dingen te doen :P.
maar op het lijstje opgelost staan sinds deze week;
-een goed afgestelde motorkap.(zodat de ruitenwisser niet meer aan loopt)
-alle boxen werken weer.
-sterkere gasveren aan de achterklep gemonteerd.
-een broodnodige poetsbeurt.
-en dus zomerbandjes..:)..
en hopelijk gaat binnenkort het andere filter er ook eindelijk in..

dus tot de volgende..
I want MY!! shiny volvo..
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Foto's zien er goed uit :D Kinderdijk of niet?
Hoe kom je aan die brede sticker op je achterruit? volvoplaza?
verder is de rechterachterdeur behoorlijk aan het rotten.
Hopelijk is het nog oppervlakkig. Toen bij mij de rotte wielkasten eruit gingen hebben we gelijk even naar deze deurranden gekeken. Het viel toen reuze mee: even met de staalborstel eroverheen en vervolgens inspuiten met blanke tektyl.
Maar het lijkt bij jouw al erger dan bij mij.
en is de uitlaat gaan lekken.
Op welke plek?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

Shockwave schreef:Foto's zien er goed uit :D Kinderdijk of niet?
dankjewel! zoals ik al zei, ze zijn beter gelukt dan ik dacht;). nope. dit is tussen Buiten kaag en nieuwe Wetering bij een gehucht genaamd Huigsloot.
Shockwave schreef:Hoe kom je aan die brede sticker op je achterruit? volvoplaza?
die heb ik inderdaad van plaza. daar noemen ze het een kentekenplaatsticker (en die mag je onthouden voor Galgje ;)). maar als je dat die sticker niet verteld, gaat dat best goed zo 8)
Shockwave schreef:Hopelijk is het nog oppervlakkig. Toen bij mij de rotte wielkasten eruit gingen hebben we gelijk even naar deze deurranden gekeken. Het viel toen reuze mee: even met de staalborstel eroverheen en vervolgens inspuiten met blanke tektyl.
Maar het lijkt bij jouw al erger dan bij mij.
het is gelukkig ook alleen die deur, maar er zitten al blaasjes op.
dus oppervlakkig kan ik wel vergeten denk ik.
daarbij heeft die deur ook nog wat meer schade, dus denk dat ik hem maar vervang als ie over een paar maanden door de APK heen komt.
duracell-konijntje schreef:en is de uitlaat gaan lekken.
Shockwave schreef:Op welke plek?
voor zover ik kan zien/heb begrepen is er een klem verschoven waardoor de einddemper verzakt is.
dus dat hoeft geen groot karwei te worden.
I want MY!! shiny volvo..
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Om die deuren aan te pakken kun je het beste die bolle rand weghalen. Dat is kit en kun je gewoon wegsteken. Onder die kitrand beginnen ze juist meestal te roesten.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

kip88 schreef:Om die deuren aan te pakken kun je het beste die bolle rand weghalen. Dat is kit en kun je gewoon wegsteken. Onder die kitrand beginnen ze juist meestal te roesten.
maar dat is wel een goeie :). Bedankt voor de tip!!
I want MY!! shiny volvo..
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Zowww mooi bakkie zo, vind rood sowieso wel gaaf als het niet verkleurd is zoals vaak, is hij echt zo fel rood als op de foto's lijkt?
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

jup, dat is zijn echte kleur :). maar dit is wel op het best hoor. (lees, vers gewassen, commandant, en natuurlijk nog in de was.) maar de kleurstift met orginele kleurcode is toch net iets donkerder. maar goed, dat krijg je ook na 17 jaar buiten leven. ;)
I want MY!! shiny volvo..
sven-
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18

Commandant is dan ook niet het meest veilige spul om te gebruiken...
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

geen idee van :p, heb eigenlijk geen slechte ervaring met commandant.
I want MY!! shiny volvo..
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

Heb na veel vijven en zessen toch besloten de volvo Canis velgen te laten voorzien van zomerbanden en die onder de auto te zetten.
Met name omdat 4 nieuwe zomerbanden in die maat stukken goedkoper waren dan 4 nieuwe winterbanden, en ik moet zeggen, geen moment spijt van gehad.
zie hier het resultaat

Afbeelding

en had van het weekend even tijd om langs een sloop te gaan.
direct maar een hele dorpelbeschermer voor de bestuurderskant gehaald en er direct opgeknalt.

Afbeelding

en nog wat andere speeltjes gehaald

Afbeelding
(en natuurlijk de lampjes in de dakhandgrepen achter)
+de schakelaar met het tekentje van de mistlampen voor,bleek direct dat daar een lampje achter zat, nooit bij stilgestaan dat die natuurlijk ook moesten oplichten in het donker.

en dan mogen jullie raden wat ik voor die dorpel, schakelaar en alle lampjes kwijt was.
I want MY!! shiny volvo..
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

20 euro? Wat sluit die dorpelbeschermer netjes aan op de dingen bij de spatborden, heel anders als bij mij, zal er toch eens naar gaan kijken!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”