TomTom 1000 / 1005

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Gebruikersavatar
Minxz
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 23.10.2010 - 15:08
Locatie: Groene Hart

Ik overweeg een TomTom 1000 of 1005 aan te schaffen. Maar nu lees ik links en rechts wat negatieve berichten over deze nieuwe modellen.
Iemand die mij er iets over kan vertellen???
Volvo V50 D2 Sport MY11 - Zilver metallic - 17"; Serapis - dakspoiler.
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Wat voor negatieve berichten precies?

-Het verschil tussen de 1000 en de 1005 zit hem vooral in het grotere scherm van de 5 en de 5 heeft een tikkeltje snellere processor. Voor de rest kwalitatief goede systemen.
-Er zit bij allebei een 1 jaar lang LIVE services bij (hotels, brandstofprijzen, weer e.d.) en HD traffic waarmee uitstekend op de hoogte wordt gehouden van de verkeersinfo. Wil je die LIVE na een jaar verlengen kost dat wel 59,99. Maar omdat concurrent Garmin zoiets gratis aanbiedt verwacht ik dat tomtom dat ook gaat doen.
-De routeberekening is over het algemeen weer een stuk sneller dan de vorige versies (750 e.d.) ondanks dat de kaarten nog gedetailleerder zijn.
-Uiteraard zit er ook rijstrook aanwijzingen bij (waarbij bij lastige verkeerssituaties met een pijl op het scherm extra de juiste weg wordt gewezen).
-En je kunt er handsfree mee bellen.

(Ja, ik verkoop die apparaatjes :-) )
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Het grote nadeel met de recente tomtom's, ik weet niet of dat ook bij die zo is, is dat je standaard geen eigen POI's er meer kan insteken. Wat dus inhoudt dat je voor je flitspalen aan hen moet beginnen betalen en ze lang niet zo accuraat zijn als flitspaal.nl.
Maar als je beetje handig bent met computers kan je er wel nog omheen.


Wat die handsfree betreft, die is lang niet perfect bij tomtom en veel hangt af van je gsm. Ik heb 2 HTC's gehad, en dat was telkens miserie om die gepaird te krijgen. Met mijn SE van ervoor en huidige SE gaat het zonder enig probleem.
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Maar als je beetje handig bent met computers kan je er wel nog omheen.
Dat is bij deze serie zo'n beetje ook voorbij. Tomtom heeft dat allemaal nog weer veel moeilijker gemaakt om te voorkomen dat er kaartmateriaal illegaal wordt gekopieerd e.d. (Navcore 10 software).

Om toch een soort van andere services te bieden zijn ze over gegaan op MyTomtom. En dat is nog duidelijk in de ontwikkel fase, de POI's die jij noemde kun je inderdaad nog niet invoeren (zou wel moeten gaan kunnen).

Met handsfree merken wij het vaker dat sommige telefoons niet reageren, maar dat is dan weer niet specifiek voor tomtom, maar door het hele navigatiespectrum heen.

Maar goed, overall genomen koop je een navigatie systeem in de 1e plaats om te navigeren, en dat doet hij uitstekend. Secundaire functies, zoals handsfree e.d. zou je dan even op een demo-model in een winkel moeten uitproberen.

Maar wat zijn nu de negatieve berichten die je bedoelde Minxz?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Ik heb een oudere tomtom ondertussen, een van de eerste serie met de breedbeeld en rijbaanindeling.

Met dat ding is ghet een drama met GPS ontvangst. Vaak minimaal 5 tot 10 minuten voordat je een fix heb, en deze wordt onderweg ook wel eens kwijt geraakt.
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Optie op een S80 is warmtewerend glas, heb je dat toevallig?
Dat is namelijk geen goede combi met veel oudere navigatie systemen. Het signaal van de satelliet wordt sterk tegengehouden door zulke ruiten. En de oudere systemen hebben een veel minder geavanceerde antenne dan de nieuwe.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Shockwave schreef:
Maar als je beetje handig bent met computers kan je er wel nog omheen.
Dat is bij deze serie zo'n beetje ook voorbij. Tomtom heeft dat allemaal nog weer veel moeilijker gemaakt om te voorkomen dat er kaartmateriaal illegaal wordt gekopieerd e.d. (Navcore 10 software).

Om toch een soort van andere services te bieden zijn ze over gegaan op MyTomtom. En dat is nog duidelijk in de ontwikkel fase, de POI's die jij noemde kun je inderdaad nog niet invoeren (zou wel moeten gaan kunnen).
Misschien handig voor je als handelaar ;)
http://gpspassion.com/forumsen/topic.as ... _ID=136159

Heb het toegepast op de TT Start2 van mijn zusje, werkt perfect op die manier.
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Leuke link :-) Maar ik vraag me wel af of dat kan op een 1000/1005. Want jij hebt het gedaan op de tomtom Start, en dat is toch een ander systeem.
Maar niettemin het proberen waard.

Oja, ik ben geen handelaar, maar slechts verkoper :wink:
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Moet normaal lukken voor elke domdom :)
Gebruikersavatar
Minxz
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 23.10.2010 - 15:08
Locatie: Groene Hart

Inmiddels heb ik de 1005 (net als mijn v50) nu 3 weken in bezit. Ik moet zeggen dat dit het beste navigatiesysteem is wat ik ooit heb gehad. Als eerste heb ik 'm middels een mooie brodithouder voor mij luchtrooster gemonteerd en de kabel laten wegwerken door mijn Volvodealer.
Gps ontvangst is super. Vrijwel direct na aanzetten kun je onderweg en hij verliest zijn signaal alleen in tunnels. Het heldere scherm is een genot om naar te kijken en de Tomtom live brengt je op de snelste manier naar je bestemming. Via google-search kun je alles zoeken wat je wilt, dus adressen meenemen om in te voeren is overbodig.
Kortom een aanschaf waar ik nog geen seconde spijt van heb gehad.
Volvo V50 D2 Sport MY11 - Zilver metallic - 17"; Serapis - dakspoiler.
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Mooi zo! Het design van deze nieuwe serie tomtommetjes past ook wel in een nieuwe V50 lijkt me ;-)
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
Minxz
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 23.10.2010 - 15:08
Locatie: Groene Hart

Jazeker... ziet er erg goed uit. Is een lekker plat modelletje.
Ik zal morgen wel even een foto'tje maken van de tomtom aan het dashboard.
Volvo V50 D2 Sport MY11 - Zilver metallic - 17"; Serapis - dakspoiler.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Even een twee vraagjes over die 1005:

Wordt het scherm vanzelf donkerder als het buiten donker wordt?
En wanneer ik zo'n brodit plaats op het luchtrooster, heb je dan de originele houder ook nog nodig?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

een twee vraagjes
Zijn het er nu 1 of 2 :p

1. Ja, maar dit gaat niet door een lichtsensor, maar door de interne klok.
2. Ik dacht het niet. De originele houder verdwijnt, de brodit die je vervolgens gaat gebruiken heeft aan 1 kant dezelfde bevestiging als je originele houder, zodat hij uiteraard gewoon aan de tomtom bevestigt kan worden. De andere kant is anders, bijvoorbeeld een bevestiging voor het luchtrooster, of een kleefstrip, vastschroeven enz.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik had eerst één vraag,vandaar. :D

Maar als ik een brodit bestel hoef ik alleen het type auto door te geven en niet mijn type navi. Hoe gaat dan de TomTom op de brodit passen? Want deze is met een magneet. :?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1498
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Ik denk dat je zoiets zoekt:

http://www.tomtom.com/nl_nl/products/ac ... CB.001.05/

Via TT kan je ook Brodit kopen, deze link kwam ik laatst tegen:

http://www.tomtom-proclip.com/

Succes,

Marc
Gebruikersavatar
Minxz
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 23.10.2010 - 15:08
Locatie: Groene Hart

Oceanracer schreef:Ik had eerst één vraag,vandaar. :D

Maar als ik een brodit bestel hoef ik alleen het type auto door te geven en niet mijn type navi. Hoe gaat dan de TomTom op de brodit passen? Want deze is met een magneet. :?
deze heb je ook nodig
http://www.pdashop.nl/product/110650/to ... -1005.html

en vergeet ook het bijbehorende kabeltje niet
Volvo V50 D2 Sport MY11 - Zilver metallic - 17"; Serapis - dakspoiler.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dank voor alle snelle support!

Het is maar goed dat de Makro hem verkoopt voor "maar" € 308,00 inclusief BTW, waardoor ik € 42,00 bespaar. Kan ik die mooi gebruiken voor de aanschaf van zo'n clip met brodit.

Aangezien ik de pest heb aan losse draden en gepruts met een oplader in de sigarettenaansteker, wil ik in zowel mijn V70 als mijn lesauto (VW Golf V) een vaste aansluiting creëren via de geschakelde 12V zodat ik de navi makkelijk van de ene naar de andere auto kan wisselen. En desnoods via één of ander extra schakelaartje op het dashboard om de voeding te activeren. Mocht iemand dit al eens hebben gedaan, sta ik open voor tips!

Ik heb de navi zojuist aangeschaft, ik zal me eens verdiepen in wat ik daar nu bij moet aanschaffen. Die proclip.com-site is overigens vreselijk traag en de pdashop is gek genoeg duurder dan via TomTom zelf.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

De site van proclip werkt vanavond wel. Wat blijkt:

- De brodit voor de V70 ziet er niet uit en komt op een zeer domme plek voor de knop van de alarmlichten.
- De brodit voor de Golf is alleen voor uitvoeringen voor die met muntenbak bovenop en daar heb ik een extra luchtrooster.
Die gaan hem dus niet worden.

Ze hebben wel een mooie houder met een separatie voeding ipv een sigarettenaansteker, maar daar vragen ze dan inclusief shipping wel bijna € 100,00 voor. Dat gaat hem dus ook niet worden. Ik zoek nog even verder...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

MN-NL schreef:Ik denk dat je zoiets zoekt:

http://www.tomtom.com/nl_nl/products/ac ... CB.001.05/
Het rare is dat deze alleen voor de 1000 zou zijn en niet voor de 1005. :?

Via pdaplus lijkt het erop dat ik voor € 65,00 een complete laadset heb. Moet ik alleen nog een fatsoenlijke brodit halen. Wellicht kan de dealer mij daar bij helpen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”