M'n 440 Luxury-Line project VERKOCHT!

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Nee ik merk het.

Hm, ik heb géén turbo en géén 2 liter :D. B18F? Zoiets was het, naam ff vergeten.

Goed, versnellingsbak en koppeling zijn eindelijk klaar! :D :D

Wat nu nog te doen:
-aantal lampjes vervangen
-velgen + banden ophalen
-vooruit van de sloper erop laten zetten
-achterveer vervangen
-behoorlijke lekkage ergens bij de d-riem oplosen
-stationair fatsoenlijk op benzine laten lopen
-armsteun sloper overzetten
-leer weer echt netjes maken
-verlichtingsstekker aanhangerverlichting overzetten

En dán is het kanon klaar :D
Tonkey
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13.01.2011 - 20:06

Dat gaat heel snel zeg!

Mooie auto verder ook! En de 440 strips maken het natuurlijk helemaal af :love4:
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Waar haal jij vandaan dat het snel gaat? :D Man, ben al paar week bezig steeds na schooltijd en na werk en op vrije dagen enz ;)

Dankje! Die strips vind ik ook erg mooi ja :)
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Gisteren volvo Cetus velgen opgehaald met banden met ongeveer 4/4,5mm profiel erop voor een zeer leuke prijs!

2 velgen echt zo goed als nieuw, eentje waar de binnenkant (kant aandrijving dus) nogal rottig is, allemaal bubbels met gaatjes erin en 1 velg met klein beetje stoeprandschade, maar valt erg mee.

Verders een staaldraadje gehaald om ruiten los te snijden en daarmee begonnen. Werkt opzich prima! Het is even prutsen om het eerste gat in de kit te krijgen zodat je de draad erdoor kan doen maar daarna gaat het best goed, spul is wel keihard, te zien aan de snelheid waarmee het gaat.

Paar foto's:

Afbeelding

Hier kun je ook goed zien hoe grote fanaat de oude eigenaar was van zwarte kit :P Echt bar en boos, werd overal op gekwakt, letterlijk, fatsoenlijk afwerken was er niet bij.
Afbeelding

Afbeelding
Tonkey
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13.01.2011 - 20:06

Guidooo schreef:Waar haal jij vandaan dat het snel gaat? :D Man, ben al paar week bezig steeds na schooltijd en na werk en op vrije dagen enz ;)

Dankje! Die strips vind ik ook erg mooi ja :)
Tja.. hoe kom ik er eigenlijk bij :P

Misschien omdat in de tijd dat ik aan het zoeken ben naar een auto, jij er een hebt en zo ongeveer de motor, de banden etc... al vervangen hebt!
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Dat zal het zijn :P

Nou goed, ruit is eruit, ander gehaald op de sloop (na wat keren proberen kwam het goed :P). Verder de velgen eronder gezet, de bumpstops weer gefixt en meteen grootste deel achteras/stabilisatiestang enz enz achter opnieuw goed in de tectyl gezet na de roest te hebben verwijderd.

Verder auto eens keertje gewassen, koplamp vervangen (ik liet de oude uit m'n handen glijden bij demontage :P) en afgesteld, interieur eens gestofzuigd en nog een paar dingen.

Auto staat nu bij de garage, die zorgen dat de andere ruit erin gezet wordt en zetten hem even op de brug om te kijken of ik nog gekke dingen kan verwachten voor de APK, dan kan ik dat vantevoren ff fixen.

Oude velgen zijn trouwens te koop.
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

zag ze al op mp.nl staan..krijg je er nog een beetje reactie op..??..
I want MY!! shiny volvo..
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Nee helemaal niks nog... denk dat ik teveel vraag.

Komt nu een nieuwe ruit in, andere ruit is alsnog kapot gaan tijdens het ritje van m'n huis naar de garage :S. Hij verwacht dat hij zo door de APK komt, heeft hem even op de brug gehad. Hoop dat ik van de week kan rijden!
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

dus alle moeite voor niks..??..:(..wanneer moet je voor de apk dan..??..
I want MY!! shiny volvo..
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Kun je wel zeggen ja :P. Garage matst me alleen behoorlijk zodat hij weinig kost :) Ligt eraan wanneer de ruit erin zit, maandag of dinsdag en dan meteen daarna APK.
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

andere ruit is alsnog kapot gaan tijdens het ritje van m'n huis naar de garage :S.
Jammer! Maar gelukkig dat de garage je dan weer matst :D
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Tja idd, die heeft er een nieuwe klant bij :) Is nog eens iemand die z'n best doet voor klanten om te helpen, 125 voor een ruit, verdient hij niks op. Andere garage zei meteen dat ik dat ouwe lijk beter op de sloop kon gooien.

Ik had de ruit half op z'n zijkant gezet, en dat mag schijnbaar niet, moet plat liggen. Zat een heeel klein barstje en is zo verder gescheurd.
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

haha, je hebt het dus ook getroffen met een goede garage. Degene waar ik mijn wielkasten heb laten doen was ook een schot in de roos :D
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Tja de eerste garage waar ik koppeling besteld had wilde geen ruit in ene auto zetten waarvan ik de ruit er zelf uit gehaald had. Lieten ze dan doen. Nouja graag of heel niet, deze man liet het ook doen maar dat was geen probleem allemaal, moest maar ff langskomen! Dus we zullen zien.

Aha, goeie zaak :D
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

kijk..dat zijn de garagehouders die je moet hebben..:)..
I want MY!! shiny volvo..
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Juustem!

Zo, garage heeft de ruit erin gezet en hem apk gekeurd, is in 1x goedgekeurd :D
Kleppen stellen heb ik gevraagd maar was totale onzin nu vond hij, hij heeft me de gasmeting enz laten zien en alle waarden waren zeer goed, keek hij erg van op.

Was 1 getal waaraan je oa kon zien of de kleppen nog goed stonden, welke weet ik niet meer maar dat was heel best.

Paar puntjes:
-Remmen ff los halen, blokjes goed schoon maken en kopervet erop.
-Uitlaat was op 2 plekken dun (net na een las van de pijp op de demper), dus dat las ik even vol. Verder natuurlijk de wielkastranden goed schoonhouden.

Verder eigenlijk niet echt rare dingen, hij vond hem niet zo gek voor z'n leeftijd qua rotten enz, dus dat is mooi meegenomen.

Van de week even motorolie en ik denk de bakolie even verversen, (halen bij de volvo dealer), fatsoenlijke radio inbouwen, elektrische antenne proberen te fixen, mat/plaat in de achterbak weer netjes maken, mistlampen erop maken en nog een paar dingen.
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Mooi man!
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

:thumbright:. dus al die noeste arbeid begint nu zijn vruchten af te werpen. maar pas op hoor, sleutelen aan een 400 serie kan erg verslavend zijn :wink: .
groet'n uut grunn
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

whoopa..:)..het eind (voor nu dan..;)..)..is dus in zicht..:)..
I want MY!! shiny volvo..
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Haha ja, ik kan nu in ieder geval rijden! En ondertussen beetje sleutelen en doen.
Tja wat moet ik nu met m'n leven he rené nu de auto bijna klaar is :P.

Vandaag ook hulpveren binnen gekregen dus die komen er ook nog ff op.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”