RTI navigatie updaten naar West Europa

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Yozeph
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06.02.2006 - 22:57

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs een Volvo V70 gekocht met een HU803 sound system. Nu zit er rti navigatie op, maar dan alleen voor de Benelux. Ik wil graag een volledige versie aanschaffen voor West Europa. Ik vraag me af hoe dit nu eigenlijk werkt?

Je kunt volgens mij een 18 tal cd's kopen waarop de hele handel staat. Maar hoe laad je dit in dat systeem? Zit er een harddisk in ofzo? Of een geheugen simkaart? Kun je ze in 1 keer allemaal in het systeem laden? Of moet je de hele tijd cd's wisselen terwijl je aan het rijden bent? Dus als je over de grens naar Duitsland gaat, dat je dan de Duitsland cd erin stopt?

En, mijn systeem komt uit september 2000. Is dit dan DVD compatible, of enkel cd compatible?

Hoe het ook zij, ik snap niet helemaal hoe het systeem werkt qua opslag van kaarten en updaten.

Kan iemand mij inlichten?

Groeten Yozeph!
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Hallo Yozeph,

Welkom op het forum. We zien de foto's van je nieuwe aanwinst graag verschijnen in het foto topic!

Een RTI systeem uit 2000 is uitsluitend CD compatible. Er is geen geheugen of harddisk o.i.d. Als het goed is zit in het linker zijpaneel van de bagageruimte een cd-speler ingebouwd. Je zult dus inderdaad cd's moeten wisselen als je naar het buitenland gaat, tenzij er een cd-wisselaar is gemonteerd.

Het is overigens niet zo dat je bij de grens hoeft te stoppen, omdat op alle landen cd's (bijv. Benelux) wel het hoofdwegennet van heel Europa staat. Rij je bijvoorbeeld naar Frankrijk, dan zal hij daar de snelwegen zeker kennen. Om een Frans adres in te voeren heb je wel een Frankrijk-cd nodig. Je kunt in dat geval beter al vanaf thuis de Franse cd er in doen, dan kun je direct je bestemming invoeren. De RTI zal dan ook de snelwegen in België (her)kennen en je begeleiden. Alleen het eerste stukje van je huis tot aan de dichtstbijzijnde snelweg heb je dan geen begeleiding. Maar dat weet je zelf nog wel te vinden, toch? :D
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Yozeph
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06.02.2006 - 22:57

Hallo Summum,

Bedankt voor je razend snelle antwoord. Dus als ik het goed begrijp, dan staan de hoofdwegen van Europa dus gewoon op de Benelux cd? Kan ik dan een adres in Frankrijk invoeren thuis? Ik heb het nog niet geprobeerd. Op zich is dat goed genoeg namelijk, alhoewel ... twijfel ...

Ik miste de cd ook bij aankoop van de auto, maar die zit dus schijnbaar gewoon in de speler achterin? Dat moet ik eens checken morgenvroeg dan.

Hierbij een foto van mijn v70 ... echt een verademing ten opzichte van mijn vorige auto. Ben er helemaal blij mee!

Bedankt voor je tips!
Groeten Yozeph
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Links achterin, achter de afdekklep, zit een 6-CD wisselaar voor je RTI. Je kunt er 6 CD's tegelijk inleggen, dus met wisselen valt het wel mee. Let er wel op dat iedereen de CD's in eerste instantie op z'n kop in die wisselaar stopt. Als je RTI na het wissel van CD's het opeens niet meer doet dan zitten je CD's er verkeerd-en-om in.
Complete set West-Europa kost bij de dealer plm 225,- euro.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
romaatme
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 02.02.2006 - 14:32

Weet iemand trouwens of er een apart handboek bij het RTI systeem hoort ?. Ik heb een maand geleden een V70 + RTI gekocht, en in het bijgeleverde handboek was geen letter te lezen over RTI.
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Yozeph schreef:Hierbij een foto van mijn v70 ... echt een verademing ten opzichte van mijn vorige auto. Ben er helemaal blij mee!

Bedankt voor je tips!
Groeten Yozeph
Erg mooie V70 hoor! Goede kleur en prachtige velgen....veel plezier ermee.
romaatme schreef:Weet iemand trouwens of er een apart handboek bij het RTI systeem hoort ?. Ik heb een maand geleden een V70 + RTI gekocht, en in het bijgeleverde handboek was geen letter te lezen over RTI.
Bij mijn V50 zat er inderdaad een apart instructieboekje voor het RTI systeem.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Bij mijn V70 zit ook een handleiding voor de RTI
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
T5Fred
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
Locatie: Hillegom

romaatme schreef:Weet iemand trouwens of er een apart handboek bij het RTI systeem hoort ?
Yep, bij mijn V70 zit er een handleiding bij, moet ik hem copieren en faxen? Mailen wordt voor mij een probleem omdat ik niet kan scannen.
Stuur maar een PM.
Gebruikersavatar
VolvoZoeker
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
Locatie: Amersfoort

De handleiding is ook bij de dealer te krijgen voor ongeveer een tientje als je wil. Ik heb hem daar gehaald voor mijn s80 uit 1999. :-)
Gr
Menno

Zoekend naar een C70 2006-2009
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

idd gewoon 6 cds erin steken en je kan op weg.... Een buitenlandse bestemming invoeren kan idd ook niet zo makkelijk gaan!! Ik heb al gehad dat ik een adres in portugal wou intikken, en dat hij vanzelf van navi cd verandert wat héél goed is !! en andersom ook, iets dat ik ook nog maar pas gewaar ben geworden, ik steek er dus de benelux cd in de 3 cds van frankrijk en eentje van spanje-portugal, de eerste eerste keer dat ik op reis ging, stopte ik telkens aan de grens om de volgorde van de cds te veranderen, dan werd het land waar je je bevond eerst geladen, echter niet nodig want de rti systeem doet dit volautomatisch, maar het duurt alleen wat langer !!! We leren iedere dag wel iets bij over onze volvos
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Gebruikersavatar
Forza Volvo
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 10.05.2005 - 21:53
Locatie: Hof van Twente

Ik zou zeggen als je nog cd-roms zoekt voor heel Europa kijk dan eens op www.marktplaats.nl en ga naar de rechterbovenhoek(bij zoeken) en typ dan Volvo-navigatie in en daar kun je de cd,s goedkoper krijgen als bij de Volvo-dealer.

Hans
V 70 T5 Mobilytiline
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

Nog goedkoper is gewoon van torrent downloaden, heb ik ook gedaan, en het werkt ook nog fantastisch......
Toen ik het binnen had, heb ik nog 3 dagen enkel geupload, op vraag van de persoon dat deze torrent beschikbaar had gemaakt.......
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”