Een nieuw hoofdstuk om elkaar de benodigde tips te geven over het rijden, tunen en verzorgen van de Turbocompressor op alle modellen van Volvo. Zowel voor de benzine- als de dieselmotoren. Doe je ding
M.v.g.
Pierre
Nieuw!
- R-killer
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21.01.2006 - 21:09
- Locatie: Nieuwekerk aan den IJssel
Weet iemand wat er gebeurt, als je het slangetje van de wastgate van de turbo loskoppelt? Het enige dat ik weet, is dat mijn 940 Estate op LPG( ja, dat spul om op te koken) bijna de 240 haalt.
BVD Henk
BVD Henk
Rather push my Volvo, than drive a Yap
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Ouwe koeien uit de sloot, maargoed, de wastegate gaat juist niet meer open bij vol gas. Ergo, er wordt meer druk opgebouwd. Slangetje loskoppelen = geen goed idee. Te veel druk, te arm mengsel, niet goed voor je motor. Hij zou dan in principe ook een fuelcut moeten krijgen. Manual Boost Controller kun je wel (veilig) installeren. Zelfde idee, alleen dan (veel) beter te regelen. Turbodruk meter met schaalverdeling is trouwens wel aan te raden.eugene schreef:Wastegate gaat dan niet meer open bij gas los, dus lijkt me niet echt een goed idee ?
Volvo 940 SE