Volvo 440 Turbo 1992

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Die leuke pakketjes van jouw :D :D
Mooi spul!
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Na lang overwegen heb ik vanavond xenon ingebouwd. Ik wilde een goed lichtbeeld en geen 'sjonny' look, heb daarom ook voor een kwalitatief goed setje 6000k gekozen.
Op de foto's lijkt het erg blauw, maar in het echt is het gewoon wit met een lichtblauwe gloed. Moet nu alleen wel mijn mistlicht- en dimlichten aanpassen, anders is het geen gezicht door het kleurverschil. Dit wil ik met ledlampen proberen. Vandaag gelijk de koplampen af laten stellen, wat echt nodig was.
Zal binnenkort nog wat foto's plaatsen van de totale montage en met de goede afstelling. Het lichtbeeld is echt een stuk verbeterd, ik kan gewoon verder kijken en ik zie meer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Je ziet goed verschil zo ja :)

'Snachts goed kunnen zien vind ik wel belangrijk, hoeveel ben je nou kwijt voor zo'n setje als ik vragen mag? Want ik kwam ze al voor 20e tegen op marktplaats, dan vraag ik me af wat voor spul dat is...? Goedkoop = meer blauwachtig zegmaar?
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Goed koop is niet direct meer blauwachtig, maar wel een slechtere kwaliteit. Ik was 90 euro kwijt voor een setje Hi/Lo H4 6000K. Heb zelf voor de pro versie gekozen aangezien deze kleinere ballasten heeft en je geen problemen krijg met het lichtcontrole systeem. Bij het in- uitschakelen zie je wel even het lampje daarvan op het dashboard oplichten, maar dat gaat na +/- 2 seconden weer uit.
H4 lampjes hebben groot licht en normale verlichting in 1. Grootlicht heb ik gewoon voor halogeen gekozen, als je dat ook xenon neemt gaan de lampen sneller kapot. Xenon lampen kunnen slecht tegen vaak aan/uit schakelen. Bij inschakelen merk je ook dat ze even op temperatuur moeten komen, voordat ze de volle lichtsterkte en kleur geven.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Aha oke, groot licht en normale verlichting in 1 maar toch nog losse halogeenlampjes voor groot licht? Je hebt zegmaar al veel licht dan en met de halogeenlampjes erbij nóg meer?

Wat kan er dan fout gaan met je lichtcontrolesysteem? Dingetjes die doorbranden door de grotere (piek)belasting?
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

De verlichting blijft hetzelfde principe en werking houden als standaard. Alleen heb ik nu 2 lampjes op 1 fitting. 1 xenonlamp voor normaal licht en 1 halogeen lampje voor groot licht.
Met het lichtcontrolesysteem kan niets fout gaan, allen het lampje op het dashboard kan blijven branden bij een slecht setje. En als ik ergens een hekel een heb is het wel dingen aan mijn auto die niet juist werken.
Ik heb mijn xenon setje trouwens bij xenonworld.nl vandaan.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Bij deze de foto's van hoe ik ballasten van Xenon verlichting heb weggewerkt. Ben toch blijk dat ik voor pro versie ben gegaan, de ballasten kan ik nu precies netjes wegwerken.
Een overzichtsfoto van de totale verlichting komt nog als de dim- en mistlichten ook de 6000K kleur hebben. Is nu geen gezicht zo, die 2 verschillende kleuren.
Afbeelding
Afbeelding
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Gistermiddag ook nog wat leuks opgehaald; een verzinkte en gepoedercoate achteras. De verflaag is echt keihard, heb voorzichtig een stukje geprobeerd, maar dat krijg je er echt heel moeilijk af. De backplates voor schijven en de stabilisatorstang zijn op dezelfde manier behandeld.
Vandaag alle mogelijk rubbers en bussen van het onderstel besteld bij PFS parts.
Afbeelding
Afbeelding
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Nog even, en hij is nieuwer dan toen die van de fabriek kwam :D
Maar had je problemen met je achteras, of is dit kwalitatief beter materiaal dan je er nu onder hebt zitten?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Mijn achteras is nog in redelijke staat, maar deze is beter :P Het kost wat, maar dan heb je ook wat, dit is inderdaad beter als nieuw.
Wat bij mij de doorslag gaf was dat ik hier de backplates bijkreeg, die van mij waren slecht. 2 nieuwe kosten bij elkaar ruim 80 euro, belachelijk veel voor slecht geverfde stukjes blik. Deze zijn in betere (roestwerende) staat als nieuw.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Gewoon de hele auto kaal maken en laten schoperen :D
Beter dan nieuw :P

Deze as stond op volvo480forum ofniet? Hoe belangrijk zijn die backplates eigenlijk? Om de meeste rommel tegen te houden dat anders naar de remschijf gaat?
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Deze achteras heb ik via het 480forum gekocht.
De backplates zorgen inderdaad voor bescherming van de remschijf. Dan komt er zo min mogelijk vuil tussen de schijven, blokken en remklauwen. Op deze manier gaat alles zo lang mogelijk mee, alhoewel dat in 1 opzicht ook een nadeel heeft.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Nadeel?

De boel al los intussen? Viel het een beetje te doen om de veren los te krijgen?
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Het nadeel is dat de schijf door backplate iets minder gekoelt en dus heter wordt. De schijf en het remblokje aan de binnenkant slijten dus iets sneller, wat overigens bijna niet te zien is hoor.
Ik wacht nog even tot ik alle rubbers en bussen binnen heb, dan kan ik alles in 1 keer meenemen. T.z.t. post ik dat wel in dit topic.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Gisteravond ben ik nog even met mijn led verlichting bezig geweest, maar dat wilde niet echt lukken, de zekering vliegt er na een tijdje branden uit. Toen ik dat zat was heb ik mijn auto nog even lekker uitgelaten. Kwam helaas wel 2 gebreken tegen, lekke radiateur en een vastzittende remklauw rechtsachter. Ach, zo blijf ik van de straat af.
Vandaag een pakket van PFS binnengekregen met alle rubbers voor het onderstel en nog wat klein spul, dus heb weer genoeg te doen de komende tijd :P
Bij deze nog wat foto's van de motorruimte.
bij aanschaf
Afbeelding
Forge 004 dumpvalve en oil catch can
Afbeelding
BMC Carbon Dynamic Airbox en MSD Blaster SS bobine
Afbeelding
grotere intercooler en 2 extra fans
Afbeelding
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Beauty 8)
Heb je de luchtinlaat van je BMC ondertussen al via het zijscherm lopen? Of is de status nog under construction?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Under construction bij gebrek aan tijd en belangrijkere zaken. :P
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Zo, afgelopen zaterdag weer aardig bezig geweest sinds lange tijd. Ik heb nog een 460 2.0I GL plus staan voor onderdelen. Van deze auto heb ik het onderstel en de benodigde interieurdelen gedemonteerd. Deze week word de auto afgevoerd naar de sloop.

alternatieve poelietrekker, alleen te gebruiken bij een sloopauto :P
Afbeelding
op bokjes
Afbeelding
Afbeelding
het onderstel
Afbeelding
interieur- en carosseriedelen
Afbeelding
best handig zo'n heftruck!
Afbeelding
klaar om naar de sloop te gaan
Afbeelding
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
sven-
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18

Goed bezig! Ook mooie ruimte heb je tot je beschikking!
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Deze week word de auto afgevoerd naar de sloop.
Snik :cry:

Geintje, alle bruikbare onderdelen zijn er nu wel zo'n beetje af lijkt me.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”