Vandaag een mbc op de 940 lpt gezet. Draait standaard 0.35 bar en nu max 0.75 bar. Deze maximale waarde gaat hij zonder moeite vlot heen, maar daalt daarna vrijwel direct naar ongeveer 0.5 à 0.6 bar.
Wat kan daar de oorzaak van zijn? Of is dit normaal?
Het gaat om dit model MBC:
turbodruk loopt terug
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 23:12
- Locatie: Rijswijk
Jarl - Volvo.....het is gewoon een TIC van me!!
Volkswagen Golf II 1.3 1991
Opel Combo 1.7D 1997
Toyota Corolla Station 1.6 16V 1995
Daihatsu Cuore 0.8 1992
Volvo 340 GL automaat 1987
Toyota Starlet P8 1.3 12V 1992
Volvo 940 GL 2.0 1992
Renault Clio 1.2 1999
Peugeot 205 1.9D 1991
Daihatsu Cuore 1.0 sti 2000
Volvo 740 TIC 1990
Daihatsu Cuore 1.0 xti 1999
Volkswagen Golf II 1.3 1991
Opel Combo 1.7D 1997
Toyota Corolla Station 1.6 16V 1995
Daihatsu Cuore 0.8 1992
Volvo 340 GL automaat 1987
Toyota Starlet P8 1.3 12V 1992
Volvo 940 GL 2.0 1992
Renault Clio 1.2 1999
Peugeot 205 1.9D 1991
Daihatsu Cuore 1.0 sti 2000
Volvo 740 TIC 1990
Daihatsu Cuore 1.0 xti 1999
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 11.04.2010 - 14:56
Ik denk dat je het beste eerst een andere MBC kunt proberen, zo goed staat het type dat je nu hebt niet bekend. Tip: 3barracing levert een goede en goedkope.
Heb je dan nog problemen, check je wastegate actuator eens. Mijn vorige zorgde ook voor een enigzins onstabiele turbodruk.
Heb je dan nog problemen, check je wastegate actuator eens. Mijn vorige zorgde ook voor een enigzins onstabiele turbodruk.
Mijn project:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=38656
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=38656
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20698
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Of meld je weer even op de 700-site. Daar hebben een aantal leden ook een MBC ingebouwd.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Het opbouwen van een piekdruk is vaak niet zo'n probleem maar het vasthouden ervan des te meer. De wastegate zou het kunnen corrigeren naar dat 0,6 bar maximum al is dat niet zomaar vast te stellen. Je houdt in feite je wastegate langer dicht met die MBC en in een dergelijk systeem zit ook altijd wat extra vertraging. Check ook of alle (extra) vacuum/overdruk slangen wel helemaal vrij liggen en nergens afgeklemd worden.
Verder lijkt mij 0,6 bar een prima waarde als standaard 0,35 is. Ik heb echter niet voldoende 700/900-serie specifieke kennis om daar een hard getal voor te kunnen geven.
Verder lijkt mij 0,6 bar een prima waarde als standaard 0,35 is. Ik heb echter niet voldoende 700/900-serie specifieke kennis om daar een hard getal voor te kunnen geven.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:18
- Locatie: Zuid Limburg
2 effecten:
-bleed-type boostcontroller laat sowieso vaak de druk wat teruglopen naarmate de toeren omhoog gaan en het systeem is relatief gevoelig voor boost spikes.
-de standaard turbo is erg klein en de druk zal echt niet tot 6000 rpm hoog kunnen blijven. nu moet 0,75 nog wel lukken maar veel meer ook niet denk ik.
zelf heb ik nu een bleed-type (omdat ik dat had liggen) en het bevalt me niet echt.
-bleed-type boostcontroller laat sowieso vaak de druk wat teruglopen naarmate de toeren omhoog gaan en het systeem is relatief gevoelig voor boost spikes.
-de standaard turbo is erg klein en de druk zal echt niet tot 6000 rpm hoog kunnen blijven. nu moet 0,75 nog wel lukken maar veel meer ook niet denk ik.
zelf heb ik nu een bleed-type (omdat ik dat had liggen) en het bevalt me niet echt.
1991 240 Turbo | B230F+T | M90 | 293 KKm | Turbo Turbo sinds 2-2010
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
Ik zou ook even je actuator na kijken. Die bediend je WG. Vaak raakt die na een bepaalde tijd lam en houd hij je piekdruk minderlang vast. Checken is makkelijk: probeer het staafje maar eens uit te trekken. Dat moet dus niet makkelijk gaan. Wat betreft de MBC. Het is niet mijn manier. Je voert de druk idd op. Maar je past verder niets aan. Je weet niet wat je AFR doet etc. Dit is geen tuning.
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht