Stuurhuis probleempjes

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Joey04
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 12.02.2010 - 19:03

Momenteel bezig met mijn stuurhuis te reviseren.
Gelukkig is het wormwiel nog in orde dus daar heb ik geen problemen mee.
Zojuist EINDELIJK de onderste arm eraf gekregen door verhitten+wd40+pulleytrekker.
Het grootste probleem is dat de grote moer die onderaan zit dol gedraait is.
Heeft iemand die toevallig nog ergens een liggen of weet iemand welke maat+draad deze is zodat ik die kan vinden.
De welbekende volvo winkel heeft ze niet namelijk.
Daarnaast wilde ik na het inzetten van de nieuwe bussen deze uithonen (uiteraard) weet iemand of het hoonsetje van scancar daar in past?
Verder gaat het prima :-x

bedankt
Zescilinder
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 26.12.2010 - 16:42

Hoi Joey, zo'n moer kun je gerust ergens opduiken. Hoeft niet nieuw te zijn. Maar wat is er toch gebeurd dat die moer dol is? Nooit eerder megemaakt. Bussen kun je doen maar is het echt nodig? Ook nooit eerder meegemaakt. Wat wel heel belangrijk is, is dat de hardverchroomde loopvlakken van de hoekkontaktlagers op de stuurstang helemaal gaaf is.
Deze lagers moeten onder een voorspannig van 2,5kg/cm gemonteerd zijn. Eenvoudig te doen met een unster en een touwtje om de stuurstang. Vandaar ook de vulplaatjes. Loopvlak beschadigd? Krijg je'm niet goed en zal het hardchroom verder afbrokkelen met alle gevolgen vandien.
Dit kan resuteren in een axiale speling op de stuurstang en dat zul merken bij rechtuit rijden.
Van plan om een ander stuurhuis te zoeken? Losse stuurhuis helemaal naar links of rechts draaien om de ev invloed van de pittmanarm te omzeilen.
Daarna in stappen de stuurstang telkens 1/8 slag draaien en voelen of er speling op de stang zit.
Ben je eenmaal een keer rond en voel je geen speling of zware punten dan heb je meestal een goed exemplaar te pakken.
Succes, zescilinder.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”