bijna 16 ruggen voor een amazon

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik zou een sleutelcursus aanraden, een must in mijn ogen als je een oldtimer gaat rijden. Aan een ama is het makkelijk sleutelen, je kan overal goed bij en is lekker overzichtelijk. 15dkm is best veel voor een oldtimer, dan moet je eigenlijk 2x pj een beurt laten uitvoeren. Dat spaart veel uit als je het zelf kan doen. Onderdelen zijn de kosten niet, arbeidsloon wel.
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Dat denk ik ook inderdaad. En tussendoor nog olie verversen natuurlijk. Bovendien ook wel leuk. Maar, ik wil ook de mogelijkheid hebben om de auto gewoon door een vakman (m/v) te laten onderhouden.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
Erik_M
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.12.2006 - 17:59
Locatie: Wassenaar

Rene68 schreef:Inmiddels al heel wat zoekwerk verricht...
Verder heb ik op MP twee mooie auto's gezien maar ook bij Wim's classics staat een groene '68 er (mijn geboortejaar!) die ik erg mooi vind. Helaas geen hoofdsteunen en die zijn naar wat ik heb begrepen ook erg moeilijk nog te vinden. Er zit geen LPG in maar de auto is een stuk goedkoper dan bij the gallery.
't is vast een nette auto bij Wim, maar de groene '68er bij Wim is absoluut niet te vergelijken met de '61er Amazon bij The Gallery.

Gewoon die groene bij Wim kopen, hoofdsteunen erin plaatsen (zijn er nog genoeg), LPG laten inbouwen en lekker gaan rijden, dagelijks, het jaar door. Dat is met een B18 of met een B20 en z'n 12 volt installatie veel beter te doen dan met een B16 met z'n 6 volt. 'k spreek uit ervaring.

Succes en plezier ermee !

gRoet,
eRik
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Die '68er van Wim blijf ik ook op terugkomen. Had nog wel een erg mooie grijze gevonden op MP (iemand van het klassiekersforum) maar die is denk ik al weer verkocht.

Jouw stukje geeft mij wel wat moed! Begon mijzelf steeds meer af te vragen of ik er nou wel verstandig aan zou doen om zo'n auto voor dagelijks verkeer te gebruiken. Had zelfs al gekeken of ik toch niet een Punto Evo moest kopen. Die kop je ook voor 12 nieuw met 3 jaar gratis onderhoud. Maarja, het is geen Volvo en het maakt totaal niets los bij mij.... En die Amzon wel!
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
cursorius
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25.11.2011 - 15:43
Locatie: IJmuiden, the Netherlands
Contacteer:

Hey Rene,

En heb je hem gekocht? Ik ben ook op zoek naar n Ama maar ik heb eigelijk geen idee waar ik moet zoeken. Als iemand mij goede adressen van betrouwbare dealers zou willen doorgeven, graag!

Groet, Leo
cursorius
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25.11.2011 - 15:43
Locatie: IJmuiden, the Netherlands
Contacteer:

Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Dries Bakkenes van Volvoklassiekers is een goed en betrouwbaar adres. Hij heeft altijd wel wat leuks staan. Bij Dries zijn Volvo's eigenlijk een uit de hand gelopen hobby wat hij naast zijn werk doet. Is daarom alleen 's avonds en op zaterdagen open.


Scandcar betrouwbaar maar niet goedkoop.

Nordicar geldt eigenlijk hetzelfde als Scandcar.
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Iroll schreef:Dries Bakkenes van Volvoklassiekers is een goed en betrouwbaar adres. Hij heeft altijd wel wat leuks staan. Bij Dries zijn Volvo's eigenlijk een uit de hand gelopen hobby wat hij naast zijn werk doet. Is daarom alleen 's avonds en op zaterdagen open.
Sinds 1 mei dit jaar, doet ook Dries het fulltime, zie http://www.deweekkrant.nl/artikel/2011/ ... ing_rsq_75

Overigens is ook Nordicar een uit de hand gelopen hobby van Arjan, maar dat is al wat langer geleden.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

was Bakkenes niet ooit Volvodealer in het Gooi?
Volvo for life
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Dries Bakkenes heeft idd wel een paar mooie auto's staan. En redelijk in de buurt. Maar eens langs gaan om te snuffelen!

@Cursorius, nee, nog niets gekocht. Mijn V70 gaat er Juni 2012 uit. Voor die tijd moet er een Amazon komen maar ik kan hem nu nog niet kwijt (op eigen terrein dan).
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

En dan komt ineens het idee om een 245 te kopen.... Wij kamperen en hebben kofferruimte nodig. De 245 heeft 1100 liter....haha.... dat is het dubbele van wat ik nu heb. Moet wel zeggen dat de Amazon mijn hart sneller doet kloppen en dat dat bij de 2 serie minder is.... Maar, mijn vriendin kan dan een 14% bijtelling auto nemen omdat we dan met mijn Volvo op vakantie gaan waardoor we weer meer geld overhouden (altijd leuk).

Zucht...
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Rene68 schreef:En dan komt ineens het idee om een 245 te kopen.... Wij kamperen en hebben kofferruimte nodig. De 245 heeft 1100 liter....haha.... dat is het dubbele van wat ik nu heb. Moet wel zeggen dat de Amazon mijn hart sneller doet kloppen en dat dat bij de 2 serie minder is.... Maar, mijn vriendin kan dan een 14% bijtelling auto nemen omdat we dan met mijn Volvo op vakantie gaan waardoor we weer meer geld overhouden (altijd leuk).

Zucht...
Mijn 245 gaat in de verkoop maar ik lees dat in juni 2012 jij een andere auto nodig hebt, dat gaat me denk ik niet lukken om hem klaar te hebben.
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Ik zit nog met een ander probleem en dat is dat een 245 (zeker de polar en de super polar) niet in aanmerking komen voor een oldtimerverzekering die toch wel heel erg gunstig is. Ik blijf dus bij mijn plan om een Amazon te kopen!
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12289
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

heb mijn 240 van 1990 in een Old timer verzekering
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Rene68 schreef:Ik zit nog met een ander probleem en dat is dat een 245 (zeker de polar en de super polar) niet in aanmerking komen voor een oldtimerverzekering die toch wel heel erg gunstig is. Ik blijf dus bij mijn plan om een Amazon te kopen!
Dat is natuurlijk grote onzin, een oldtimer verzekering is niet afhankelijk van het type volvo dat zou toch lekker zijn zeg. Ik heb een Opel admiral in de allrisk oldtimer verzekering en de volvo 245. Gewoon zoeken naar een maatschappij die niet lullig doet wat betreft een oldtimer voor dagelijks gebruik.

Je kan een auto van 15 jaar en ouder in de klassieker verzekering gooien. Maar je hebt het over een polar en de super polar. Voorlopig worden die igg nog niet belasting vrij, ik weet niet of dit een must is voor jou.
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 525
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

eerst bij je eigen verzekering proberen en anders gewoon zeggen dat je alle andere voertuigen ook mee neemt naar de old timer verzekeraar (Wat die nieuwe verzekeraar meteen motiveert om voor jou wat te regelen). draait nog altijd om geld verdienen daar.
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 169.625 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Gio adviesgroep bijvoorbeeld
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

@admiral: ik zou kunnen proberen omdat zo te verkopen bij de verzekeraars waar ik contact mee heb gehad maar die vonden het toch echt geen onzin. Afgezien van het feit of een auto 20 jaar of ouder moet zijn voor een oldtimer verzekering, wat een super polar dus niet is, kan de verzekering accepteren wie ze willen. Of niet. Er is namelijk geen enkele plicht om mijn 245 als klassieker te verzekeren. Verder is kilometrage ook een issue bij de meeste verzekeringsmaatschappijen of de combinatie. Het woord onzin is dus nog al ongelukkig gekozen als bovenstaand hetgeen is mij werd verteld

Vermoedelijk zijn er best verzekeringen te vinden uiteraard... maar ik ben gevallen voor een Amazon dus die gaat er nu ook gewoon komen.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Rene68 schreef:@admiral: ik zou kunnen proberen omdat zo te verkopen bij de verzekeraars waar ik contact mee heb gehad maar die vonden het toch echt geen onzin. Afgezien van het feit of een auto 20 jaar of ouder moet zijn voor een oldtimer verzekering, wat een super polar dus niet is, kan de verzekering accepteren wie ze willen. Of niet. Er is namelijk geen enkele plicht om mijn 245 als klassieker te verzekeren. Verder is kilometrage ook een issue bij de meeste verzekeringsmaatschappijen of de combinatie. Het woord onzin is dus nog al ongelukkig gekozen als bovenstaand hetgeen is mij werd verteld

Vermoedelijk zijn er best verzekeringen te vinden uiteraard... maar ik ben gevallen voor een Amazon dus die gaat er nu ook gewoon komen.
Wat ik vertel is geen onzin, anders moet je zelf maar is contact opnemen met Het Noordhollandsche verzekerings maatschappij. Als je diverse oldtimer bladen d'r op na leest dan zal je zien dat een auto van 15 jaar al in aanmerking komt voor een klassieker verzekering, dit is wat anders dan een oldtimer verzekering maar goed hij is altijd goedkoper dan een verzekering van een recente auto en wat betreft de km die kun je afstemmen met je verzekeraar des te meer km des te meer premie (slimme jongens die verzekerings mensen) Kies je voor een oldtimer in jouw geval een amazon en je wilt hem verzekeren dan doe je er goed aan om hem all risk te laten verzekeren, dan ben je verplicht om je amazon te laten taxeren en over het getaxeerde bedrag betaal je een heeeeeeeeeeel klein percentage premie die ook weer afhankelijk is van je km en of je de auto dus hobby matig gebruikt of elke dag. Gebruik je de auto elke dag dan zou ik een verzekeraar kiezen die dit ook accepteert of je moet er perse een gewone auto bij willen hebben dan maakt het niet uit moet je zelf weten ik ben niet bekend met je financiele situatie.

Maar om een lang verhaal kort te houden, verbreed je horizon want er zijn echt wel verzekeraars die hart voor de oldtimers hebben.
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Admiral: je brengt nu precies de nuances aan waar het om gaat. Ik schrijf ook dat er best verzekeringen zullen zijn maar waar het mij om gaat is dat ik een oldtimer verzekering wil afsluiten waarbij ik de auto 20.000km per jaar kan rijden (lees: dagelijks gebruik). Het voordeel is dan dat als de auto total loss wordt verklaard ik de taxatiewaarde krijg uitgekeerd. Al die voorwaarden maken dat je niet bij iedere verzekeringsmaatschappij standaard terecht kunt.

Laten we het niet ingewikkelder maken dan het is. Op dit moment heb ik nog geen Amazon dus ik heb de komende maanden om rond te bellen. Geloof me, je kent mij niet, maar dat gaat echt goed komen hoor! ;)
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”