Wellicht is er al over geschreven, wie heeft ervaring met het plaatsen van bv schijven en kaluwen van een 140 op een P1800 of Amazon. Ander materiaal kan ook. De vraag komt van iemand die dacht de komplete fusees van een 140 te kunnen pakken maar de stuurstang is te lang en dus de geometrie overhoop. Mijn ide is de lagers aan te passen om zo de naven van een 140 te kunnen passen op de astappen van een 1800.
Hoe is dat trouwens op een E of ES?
Andere remmen
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Klauwen van een 1800 zijn hetzelfde als die van een 140 als je naar de onderdeelnummers kijkt. Schijven van 140/160/1800 zijn ook gelijk..
Waarvoor wil je een aanpassing doen? voor geventileerde schijven?
Groeten Boele
Waarvoor wil je een aanpassing doen? voor geventileerde schijven?
Groeten Boele
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Jambon
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 31.12.2008 - 12:26
- Locatie: Loon op zand
Ah, dag Boele, u ook hier... Ik communiceer wat met een Bob Foltz, 1800 register us. Deze heeft een 240 stuurhuis onder z'n 1800 zitten en vraagt mij nu hoe ie dat materiaal, de remmen dus, onder z'n 66er krijgt. Aanvankelijk heeft ie 140 fusees gehaald maar daarvan is de arm naar de kogel van de stuurstang te lang (volg je um nog..?)
Op zeker moment is de steek van de 1800 veranderd naar die van de 140 serie, dus ga ik er van uit dat er eigenlijk ook passende fusees zijn. Wellicht kan ie lastig aan ES materiaal komen...
Ik verwacht vanavond wel mail van um...
Op zeker moment is de steek van de 1800 veranderd naar die van de 140 serie, dus ga ik er van uit dat er eigenlijk ook passende fusees zijn. Wellicht kan ie lastig aan ES materiaal komen...
Ik verwacht vanavond wel mail van um...