polijsten velgen of niet????

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
Berrie
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 09.08.2009 - 18:16
Locatie: Dronten

Kan iemand mij helpen?
Twee weken geleden heb ik mijn zomerwielen omgeruild met de winterwielen (type cassiopeia). Gisteren wilde ik de wielen schoonmaken om ze vervolgens op te slaan. Tot mijn schrik kwam ik erachter dat 3 van de 4 velgen niet meer schoon te krijgen zijn. Er zitten allemaal zwarte puntjes in het gepolijste deel. Ik neem aan dat de pekel is ingevreten in het blanke metaal. Kan ik dit nog (laten) herstellen? Wat zou er dan gedaan moeten worden? En wat zijn hier de kosten van?

mvrgr
Berrie
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Cassiopeia heeft daar sterk last van, is bij b.v. wheeltrim in Nijkerk goed te doen.
Cassiopeia bestaat trouwens ook geheel zilverkleurig (ipv d.grijs met gepolijste delen) staat supergoed (naast totaal anders)
Gebruikersavatar
Eagletje
4th Gear member
Berichten: 674
Lid geworden op: 04.10.2009 - 18:19
Locatie: Overijssel, Hardenberg

Eventueel kun je, indien het niet is ingevreten, proberen om met klei diep te reinigen en met een wheelsealer als rimwax(heeft ook licht reinigende werking) beschermen.
S60 D5 2003 automaat, stoelverwarming, sportstoelen, mimas.

S60 D5 2002, automaat.
V50 2.0D 2004
S70 2.5 10v 1998


Eddy
Gebruikersavatar
Driven2Shine
Forumsponsor
Berichten: 1402
Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
Locatie: Huissen (naast Arnhem)
Contacteer:

Eerst even proberen te reinigen met een velgen reiniger en vervolgens nog kleien om de laatste spikkels weg te krijgen.

Mocht dat allemaal niet baten kun je ze altijd nog weg brengen.
Berrie
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 09.08.2009 - 18:16
Locatie: Dronten

Ik heb ze gekleid maar het mocht niet baten. Ze werden er wel een stuk schoner van maar de spikkels blijven. 'k Zal ze toch moeten wegbrengen.
Ik heb ook nog maar even geprobeerd met een heel fijn waterproof schuurpapiertje, maar dit hielp ook niet. Het zit dus te diep.

gr
Berrie
Gebruikersavatar
Driven2Shine
Forumsponsor
Berichten: 1402
Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
Locatie: Huissen (naast Arnhem)
Contacteer:

Dat is jammer dat het niet gelukt is.

Ik hoop voor je dat het niet al te duur word om ze weer netjes te krijgen.
In ieder geval success.
Gebruikersavatar
hofmeijer
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
Locatie: hattem gld
Contacteer:

berrie,

anders moet je eens kijken bij straalbedrijf Van Gelder in zwolle die moet ook niet duur zijn is mij verteld.

succes
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter


Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue


Er staan weer nieuwe foto's op de www
Berrie
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 09.08.2009 - 18:16
Locatie: Dronten

Ik ben de velgen zelf helemaal aan het schuren en polijsten gegaan. Zo te zien gaat het aardig lukken. Ik heb nu 1 velg grof geschuurd met waterproof 280 en ga steeds fijner tot 1200. vervolgens polijsten.

mvrgr
Berrie
Volvo V70 D3 geartronic summum my 2015, black saphire metallic, schuif/kanteldak, standkachel, 18" sleipner velgen, Blis etc........
Gebruikersavatar
hofmeijer
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
Locatie: hattem gld
Contacteer:

Succes verder ermee.
Hoop dat het helemaal lukt en dat je het gewilde resultaat behaald.
Is altijd mooi om van het harde werken het mooie resultaat ziet.
Wel foto's plaatsen he.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter


Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue


Er staan weer nieuwe foto's op de www
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Ik lees deze topic nu pas.

Velg inspuiten met WD40, met een borsteltje flink schrobben en afspoelen.
Ik heb mijn wintervelgen (Mimas) ook op deze wijze aaangepakt. Er zat zo'n vieze bruine aanslag op die er met geen mogelijkheid af te krijgen was. Na de WD40 behandeling weer mooi schoon gekregen.

Geen garantie dat alle spikkeltjes verdwijnen maar stukken goedkoper dan overspuiten :D Probeer het eens zou ik zeggen!
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
remmm
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:20

Een vervolgvraag hierop.... Ik heb Spartacus-velgen en heb ze gewoon te lang vies gelaten :( *dom* *dom* nu eindelijk de tijd gehad om ze te reinigen met velgenreiniger, maar de zwarte pikkels bleven...

Schoon proberen te maken met sanitairspons, WD40, Glassex (ovenreiniger nog niet) en als laatste met klei... Met klei lukte het nog redelijk maar was ik een dikke 10 minuten bezig met 1 boog en er zitten er weet ik veel 9 op of zo? En ik kreeg nog niet alle pikkels weg.... is dit gewoon mijn straf voor het verwaarlozen van mijn velgen of heeft iemand nog een idee?

IS er niet binnenkort weer een detaildag dan kom ik met de Volvo ipv de Audi ;)
Berrie
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 09.08.2009 - 18:16
Locatie: Dronten

Ik heb de velgen weer super mooi gekregen.
Het heeft heel veel werk gekost maar het resultaat is er ook naar. Ik heb er geen blanke laklaag op gespoten omdat dit niet goed hecht. Gevolg is wel dat ik eigenlijk elke week de velgen moet reinigen en dan gewoon met autoshampoo. want dit is niet agressief. Ik heb de wielen in april weer op de auto gezet. Nu heb ik vlak voor de vakantie, eind juli, de velgen opnieuw lichtjes gepolijst omdat er kalkvlekken? op zaten die ik er met poets er niet af kreeg. Ongeveer een uurtje werk. Maar het resultaat is wederom super. Ik zal binnenkort hier wat foto's van maken.

mvrgr
Berrie
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”