Pagina 1 van 1

Trotse eigenaar 2 x 440

Geplaatst: 06.09.2009 - 20:54
door Volvo 445
Hallo Allemaal,

Ik zal mezelf even in het 400-topic vooorstellen. Daan, 19, Den Haag en trotse eigenaar van twee 440's in lakkleur 322.

Nummer 1:
Januari 1995 B18U half leer, elektr. ramen + spiegels en stuur in hoogte verstelbaar, LM velgen, mistlampen voor

September 1996 B20F Airco, half leer, elektr. ramen + spiegels, beide voorstoelen en stuur in hoogte verstelbaar, spoiler, LM velgen, mistlampen voor

Met de 1.8 naar het zuidwestpuntje Engeland geweest, zonder problemen!! en met de 2.0 volgende maand 2 weken door Schotland touren.

De foto's:

Afbeelding

Afbeelding

De 1.8 is overigens te koop.

Geplaatst: 06.09.2009 - 22:30
door redrooster
Mooie auto's en daarbij een zorgeloos bestaan, wat wil je nog meer? niets toch? Zo hoort het te zijn.

Geplaatst: 06.09.2009 - 23:54
door Volvo 445
de 1.8 staat inmiddels te koop, maar in de beginperiode was ik blij dat ik er 2 had want die 2.0 heeft weleens zijn buien gehad zal ik maar zeggen, altijd makkelijk dan om terug te vallen op de andere, en het mooiste: de buren merken het niet!

Heb van die 1.8 een jaar lang veel plezier en vakanties gehad, maar toen liep ik toevallig tegen die 2.0 met airco en iets jonger aan voor een hele scherpe prijs, en toen heb ik de stap maar gezet.

Geplaatst: 10.09.2009 - 00:38
door redrooster
Na 11 300 serie wagens met meestal de twee liter ben ik nu 400 rijder.
Bij de 300 is de tweeliter het beste blok maar bij de 400 lees ik wel eens iets anders. Is het geen Zweeds "redblock" in de 400 serie? Want die zijn toch immers bijna onverwoestbaar?
Het lijkt er op dat de Renault blokken het beter doen in de 400 serie.

Geplaatst: 10.09.2009 - 22:21
door Nessie
twee heerlijke auto's! :)

Geplaatst: 10.09.2009 - 22:30
door marsm104
Mooie auto's hoor!

Geplaatst: 12.09.2009 - 22:57
door Volvo 445
@ Redrooster

De B18U is absoluut een no-nonsense motor, die B20F niet altijd hoewel ik wel de gemodificeerde met groene peilstok heb, is al wat beter.

Anderzijds heb ik het geluk dat ik binnen de Volvo-branche werkzaam ben en ik regelmatig slooprijpe 400's heb staan die kaalgeplukt mogen worden(waaronder een B20F motor) of goedkoop aan nieuwe originele onderdelen kan komen en dan ook nog monteurs ken die willen helpen als het voor mij te moeilijk word, zoals vanmorgen een nieuwe koppeling in die 2.0.

Mooiste van die 400-serie is toch nog wel het luxe wat je krijgt voor een heel schappelijk prijsje, en bovendien ook nog degelijk. Vrienden om mij heen ( 19/20 jaar ) allemaal krom liggen voor de peugeotjes 206 waar iedere week wat aan mankeert en waarvan de vaste lasten hoger liggen, en dan ook nog zonder airco, elketr. ramen etc en een aanschafwaarde van +3000 euro.

Geplaatst: 04.10.2009 - 00:58
door volvo440dl
@ volvo445:
Als jullie nog wel eens een 440 B18U phase I hebben staan voor het betere kaalplukwerk, dan houd ik me aanbevolen ;-)

Ja, die motoren zijn allemaal van Renault in de 400 serie. In de 300 serie had je 2 types 1.4 liter motor (met enkeltraps en dubbeltraps carburateur), de 1721 cc Renault motor en de Volvo B20 motor (carburateur en injectie). O ja...laten we de 1.6 liter dieselmotor ook niet vergeten :D

In de 400 serie zat alleen maar Renault...van 1.6 t/m 1.9 TD.

De Renault motoren zijn over het algemeen heel erg goed, zeker de oude 8 kleppers. Die zijn echt onverslijtbaar. Alleen goed preventief onderhoud houdt ze lang op de weg.
De mijne heeft nu 308.000 km gelopen (B18U) en is nog steeds in topconsitie. Maar goed, preventief koelvloeistof vervangen met waterpomp, thermostaat en alle koelwaterslangen en Castrol motorolie iedere 10.000 km verversen doet ook niet iedere malloot..hahahaha!!

Geplaatst: 11.10.2009 - 23:51
door Volvo 445
@ Volvo440DL Wat zoek je zoal, zou eens kunnen kijken ...

Een kleine update over véél mazzel met de 2.0....

Afgelopen week een tourtocht door Schotland gemaakt, alles bij elkaar nog net geen 3000km gereden.

Toen ik de 2.0 net had, lekte hij wat stuurbekrachtingsolie. Naderhand niet meer, bleek wat lucht in het systeem te zitten. Enfin, gedurende de rit door het noorden van Schotland waar de wegen smal en bochtig zijn heb ik toch even de motorkap opengetrokken om het niveau van de stuurbekrachtingsolie na te kijken, gewoon preventief, had verder geen klachten. Toen zag ik tot mijn schrik dat het reservoir van de koelvloeistof leeg was. Het ene litertje koelvloeistof wat ik bij me had, slokte de auto gulzig weg, en ook het blikje radiateurdicht was zo verdwenen. Daarna nog bijna 3 liter normaal drinkwater(wat ik gelukkig bij me had!!) erin kunnen gooien voordat het reservoir op peil stond. Intussen geconstateerd dat het de waterpomp was die lekte. Daarna ben ik naar de bewoonde wereld gereden waar men mij vertelde dat de eerste de beste garage 150 km verder was. Daar ook maar heen gereden met regelmatig stoppen om bij te vullen en daar vertelde men mij dat het onderdeel pas op z'n vroegst over 4 dagen daar was.

Ik heb gewoon m'n geplande route vervolgt met het idee de auto in Inverness te laten repareren bij de Volvo-dealer die het onderdeel vermoedelijk wel had, mocht de auto echt blijven slurpen.

Gelukkig was dat niet nodig en heb ik met regelmatig bijvullen de ferry in Newcastle weer gehaald. Kostte me overigens wel zo'n 15 liter water en 5 liter koelvloeistof. Koppakking is gespaard gebleven ....

Enige wat mij nog rest, de monteur, die 4 weken geleden mijn distributieriem vervangen heeft even aan zijn taas trekken of hij zijn bril toen wel ophad ... de waterpomp moet toen ook al fors gelekt hebben!

Overigens een hele belevenis om in het hoge noorden van Schotland te rijden, de 440 heeft zich verder keurig gedragen en de 2.0 was soms erg fijn met hellingen van 25%!