gordelspanner

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

De gordel van de pasagier kan in mijn auto al zolang ik die heb erg moeilijk vastgeklikt worden omdat deze te laag zit gemonteerd. Heb even vergeleken met de bestuurderskant. De auto is voorzien van gordelspanners. Aan de bijrijderskant zit de plastic kabelgeleider van de spanner er helemaal tussengefrommeld. Betekent dit dat de spanner een keer is afgegaan?
verwe760
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 05.05.2007 - 13:38

Bijde moeten even lang zijn.. Anders zou het kunnen dat hij is af gegaan.. Maar het kan wellicht ook met leeftijd te maken hebben net als bij de airbag's.
Volvo S40 2.0I 16V Exclusive, Luxury line
Gebruikersavatar
Giesto-440
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:51
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Die is duidelijk afgegaan! Ik heb mijn stoel wel eens laten vallen, en toen zat het plastic ook tussen de spanner..

Duidelijk geval van: Naar de sloop en een nieuwe halen!

Maaaar, dan is er toch ooit iets gebeurt met de auto... Weet niet of de auto verder nog kuren heeft? Die kunnen duiden op ooit een aanrijding oid...?
Als ik niet met de Porsche mag, pak ik toch gewoon de fiets


Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Vergelijk ajb ook even of de "raketjes" wel op gelijke hoogte zijn gemonteerd, als die van de bijrijder bijv. te laag zit kan dat natuurlijk een vertekend beeld geven.

Voor als je een andere wilt monteren: er zit een rode knop met een pijl op die dingen. Pijl in de rijrichting is "aan", pijl opzij is "uit". Oftewel bij demonteren op veilig spelen en eerst uitzetten, dan monteren en als je klaar bent pas weer aanzetten.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

PS: om aan/uit te zetten: knop met pijl m.b.v. een schroevedraaier indrukken en dan gewoon draaien. Loslaten en hij blijft in de nieuwe stand zitten.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

Kijk, dit zijn nuttige antwoorden, dank!
Ik wist dat de auto schade heeft gehad, hij is ook overgespoten. Helaas is dat niet netjes gedaan en laat overal de blanke lak wat los. Niet erg, als het interieur en de techniek maar goed is. Dat is zeker, verder geen sporen die duiden op een ernstig ongeval. Alles is gewoon recht, behalve een gratis deuk in het rv scherm die ik er bij aanschaf bij kreeg, auto rijdt prima.
Zijn deze spanners nog aan de prijs dat iemand weet?
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Bij een zelf demonteren sloop zou het me verbazen als ze er meer dan tien euro voor willen hebben.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
Giesto-440
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:51
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Geloof dat ik er toen 10 euro voor moest betalen!
Als ik niet met de Porsche mag, pak ik toch gewoon de fiets


Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”