Na 2 jaar is het tijd dat ik eens mijn koelvloeistof vervang,
de eerste keer dat ik dit zelf doe, maar heb al wel wat werkjes zelf gedaan, o.a. oliewissel, vervangen rotor-verdeelkap, remmenblokken voor vervangen, schakelbusjes vervangen,..
heb dus technisch wel genoeg kennis.
Ik vermoed dat het een bout onderaan de radiator is die eruit moet, laten lopen, dop er terug in (met nieuwe pakking) en bijvullen via het vatje.
gebeurd?
of zijn er nog punten waar ik op moet letten?
Hoe koelvloeistof vervangen
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Ik rijd pas de 400 serie maar bij de andere Volvo's van mij zat geen bout.
Je haalt de onderste slang los. Bij het vastzetten doe je een beetje vaseline aan de binnenkant en de buitenkant van de slang. Dan komt de slang veel beter vast te zitten.
Ook is er de optie om het systeem schoon te spuiten met een waterslang er op. Maar daar zal iemand anders antwoord op moeten geven. Daar ken ik de wagen nog niet goed genoeg voor.
Je haalt de onderste slang los. Bij het vastzetten doe je een beetje vaseline aan de binnenkant en de buitenkant van de slang. Dan komt de slang veel beter vast te zitten.
Ook is er de optie om het systeem schoon te spuiten met een waterslang er op. Maar daar zal iemand anders antwoord op moeten geven. Daar ken ik de wagen nog niet goed genoeg voor.
De 460 GL carb van Frans
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
De 460 GL carb van Frans
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Die "bout" is gewoon een kraantje, zit aan de bestuurderszijde onderop de radiator (bodem-afdekplaat weghalen indien aanwezig). Hoeft geen pakking op. Gewoon losdraaien, laten lopen, dichtdraaien en vullen. Dan warm laten lopen om de lucht uit het systeem te laten komen (bijvullen zodra het peil weer zakt) - hiervoor kun je ook het ontluchtingsnippel gebruiken als je hem kunt vinden.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Ja gewone brezan spul erin. Hoort orgineel groene koelvloeistof in maar rose kan ook,zolang je maar niet groen en rose mengt. Voor de rest maakt het niet uit
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- Diamondnick
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 27.01.2009 - 13:32
maakt ook niet uit. Ik heb blauw. Zolang je maar niet gaat mengen volgens mij.
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM