GoldNAV spiegelnavigatie

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jannock
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 03.09.2006 - 12:41

Onlangs heb ik in m'n V50 de GoldNAV MP1 spiegelnavigatie gemonteerd. Ik heb dit systeem gekozen omdat ik de losse inbouwsystemen, ook van VOLVO over het algemeen niet mooi vind (de losse steunen) en ik het onhandig vind om iedere keer het GPS systeem te ontmantelen voor het dievengilde. Mijn eerste ervaringen zijn zeer positief.
Het systeem is snel, vindt bij het opstarten direct de satellieten en TMC verbinding, zelfs in de garage. Dit laatste lukte mij niet met een GARMIN met een separate antenne. Het scherm is niet groot, maar is dichter bij het gezicht dan de andere schermen op het dashboard. De aanwijzingen zijn duidelijk, zowel de gesproken tekst als de mogelijkheid om vlak voor het afslaan automatisch om te schakelen naar pijl-navigatie. Je kunt desgewenst inzoomen, waardoor je de wegen beter kunt volgen. Straatnamen zijn in de kaartjes wat klein.
Als je de spiegel zo afstelt dat het display in de spiegel in lijn staat met de linker-achterhoofdsteun behoud je het normale overzicht in de spiegel en blijft bij zonlicht het display goed zichtbaar door de donkere achtergrond die in de spiegel reflecteert.
Kortom mijn eerste ervaringen zijn zeker positief.
Het inbouwen viel mee, je moet wel de steun van de bestaande spiegel afhalen (daarvoor heb ik voor de zekerheid een spiegel bij de sloper gehaald...)
Links: GoldNAV en Review
~ J ~
Gebruikersavatar
Jannock
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 03.09.2006 - 12:41

Update van ervaringen.
Deze week heb ik enige honderden km met de MP1 als gids gereden en deze bevalt prima. Na inschakeling vindt het apparaat zeer snel de satellieten en TMC. Bij een verkeerd gekozen richting rekent de MP1 supersnel de nieuwe route uit. T.o.v de GARMIN die ik eerst had, lijkt het of de MP1 wat meer mondelinge aanwijzingen geeft. De mondelinge en zichtbare vooraankondigingen voor een rijbaan verandering zijn zeer plezierig. Kortom, ik ben nog steeds zeer tevreden.
Afbeelding
Overigens is de spiegel nauwelijks 'dikker' dan de bestaande automatisch dimmende spiegel.
~ J ~
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Prijs? En kan je eens ff zelf wat fototjes schieten?
Gebruikersavatar
Jannock
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 03.09.2006 - 12:41

Thamar schreef:Prijs? En kan je eens ff zelf wat fototjes schieten?
De GoldNav is gelijk aan de ook in Nederland verkrijgbare MirrorPilot. De MirrorPilot zie je op internet rond de 1000 euro. De GoldNav heeft als adviesprijs 799 euro. Informeren bij je dealer loont (bijvoorbeeld Quality Centers), daar is de GoldNav goekoper te krijgen. Hierbij een tweetal foto's om een indruk te geven. Je ziet nauwelijks verschil met de originele spiegel. Als je goed kijkt op de linkerafbeelding zie je het scherm. (Dit is lastig te fotograferen, als je op de afbeelding klikt krijg je een groter plaatje.)




Afbeelding Afbeelding
~ J ~
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Delete
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RicoK
3rd Gear member
Berichten: 467
Lid geworden op: 21.10.2010 - 14:29
Locatie: Lelystad

Mmmh, deze topic ben ik ook niet eerder tegengekomen. Ziet er best fraai uit. Ik ben eens gaan gogelen op Goldmanautomotive, Goldnav en de alterego Mirrorpilot, maar ben niets bruikbaars tegengekomen.
Sowieso is op de site van Goldmanautomotive niets (meer) te vinden over deze spiegelnavigatie en de site van Mirrorpilot(.com) bestaat niet meer. Het schijnt navigatiesoftware te draaien van GoPal en/of Medion. Kaartupdates schijnen een drama te zijn.

Ben (ook) wel heel benieuwd naar de ervaringen van de TS.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
Gebruikersavatar
Jannock
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 03.09.2006 - 12:41

@V50R: de spiegel is automatisch dimmend.

@ RicoK: het besturingssysteem is windows mobile en daar zit wel een probleem; het systeem is niet zo stabiel en reboot af en toe op eigen initiatief. Updates van de kaarten waren geen probleem, maar zoals opgemerkt, de fabrikant is er mee gestopt. Dat is erg jammer want het systeem op zich bevalt verder prima; ik gebruik het nog steeds.

Inmiddels is er een nieuw systeem op de markt, maar volgens mij een stuk groter dan de MirrorPilot. Mirrornavi is een systeem dat in NL voor Ford bij de dealer te verkrijgen is. Er zit een klein Garmin nav-systeem in. Het verschil met mijn systeem is dat het display van het nav-systeem niet achter het spiegelglas zit.
~ J ~
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”