iPod classic 160Gb gaat in pause kort na de start

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8117
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik rij nu ongeveer 6 maand met de iMIV en een iPod classic 160Gb en wat me soms ergert is dat net na het starten van de auto, de iPod soms in pause gaat, de enige mogelijkheid om de iPod weer aan de praat te krijgen is d.m.v. de >> knop, waardoor je naar het volgende nummer gaat.

Dit gebeurd in ongeveer 75% van de keren dat ik met de auto wegrijd.

Eerst dacht ik dat het een combinatie was van de parkeersensoren en de Parrot carkit CK3100, omdat het voorkwam als ik eerst achteruit reed, maar nu doet het zich ook voor als ik vooruit vertrek.

Iemand al een gelijkaardige ervaring gehad ?

iMIV s/w is 1.06
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

ben je zeker van de software in je imiv? Ik heb een gelijkaardig probleem gehad (die van mij ging altijd in pause) Maar toen is er een nieuwe software geschreven voor de Ipod Classic.
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Mijn iPod heeft er ook last van. Het was goed maar sinds kort heb ik een langere iPod kabel geistalleerd en nu is het vaak weer mis.

Het zou aan de stekkerverbinding naar de iPod liggen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Qinx
2nd Gear member
Berichten: 183
Lid geworden op: 25.07.2007 - 16:58
Locatie: Stockholm

Ik had het ook. Bij mij kwam het er op neer, dat de imIV denkt dat de iPod in een andere status is dan dat ie is. Dus de imIV denkt dat ie em op play zet, terwijl ie em eigenlijk juist op pauze zet. De oplossing is redelijk simpel, maar wel eventjes proberen: als de iPod nog NIET aangesloten is, zet em dan op play, zet de iPod uit (dus play lang vasthouden) en sluit em aan.

Als dat niet het gewenste effect heeft, koppel em dan af, en zet em juist op pauze, dan uit, en sluit hem dan aan.

Ik had een paar weken geleden exact hetzelfde probleem, en dit loste het voor mij op. Ik weet niet exact hoe de imIV in die verkeerde stand komt, maar ik vermoed dat het te maken heeft met wanneer de iPod wordt afgekoppeld (als ie op pauze staat of als ie op play staat).
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Er zit een verschil tussen basic mode en advanced mode, tevens tussen aangekoppeld laten en verwijderd hebben.

Als nog aangekoppeld en in advanced modus, dan gaat automatisch verder met spelen waar gebleven als auto weer op contact.

Als aangekoppeld en in simple modus, idem.

Als je aankoppelt, dan gaat de adapter automatisch in simple modus (adapter weet immers niet welke iPod er aan gehangen wordt en kan dus onmogelijk laatste status bepalen).
Vanuit de simple modus (dus tijdens koppelen) wil de iMIV de iPod in pauze stand ontvangen!!
(Dus precies zoals je zegt het te hebben opgelost).
Dit klopt dus als een huis.

Groet!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8117
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Mijn iPod blijft steeds in mijn armsteun zitten, dus aan de status als ik hem aansluit kan het niet liggen.

vb: ik rijd met de iPod volledig werkend, kom thuis, de volgende dag start ik de auto, de iPod begint te spelen gedurende 5- 10 seconden en gaat dan in pause.

De enige manier om hem terug aan de praat te krijgen is door te skippen naar het volgende nummer met de >> knop (vorige nummer met de << knop werk niet om hem terug te starten).

Bob vertelde me dat er nieuwe s/w beschikbaar komt voor de iMiv deze week (versie 1.08) ga dat eens proberen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Qinx
2nd Gear member
Berichten: 183
Lid geworden op: 25.07.2007 - 16:58
Locatie: Stockholm

VolvoTech schreef:Als je aankoppelt, dan gaat de adapter automatisch in simple modus (adapter weet immers niet welke iPod er aan gehangen wordt en kan dus onmogelijk laatste status bepalen).
Huh... dat is niet mijn ervaring. Sterker nog, het is één van de redenen waarom ik zo blij ben met m'n imIV... ik laat de iPod nooit in de auto achter. En ik luister 90% van de tijd in advanced mode. Zolang ik maar tussen afkoppeling en aankoppeling de iPod niet gebruik, gaat de imIV vrolijk verder waar hij gebleven was, dus in advanced mode.

En dat dan gemengt met afkoppelen als het contact aan of uit is, en aankoppelen als contact aan of uit is. Als ik de iPod tussendoor wèl gebruik, start ie inderdaad altijd in simple mode.

Ik dacht dat juist dáár het probleem vandaan kwam: net die ene keer een verkeerde combinatie, of de iPod gebruiken buiten de auto, waardoor ik even moet klooien met de iPod voordat ie het goed doet...

Anyway... het lijkt er op dat Ivo met een ander probleem zit, aangezien hij de iPod nooit afkoppelt.
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”