1400 en 1700 motor

En een DAFje 33 of 44 mag hier ook wel langskomen
Plaats reactie
2 Fast 4 U
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18.11.2005 - 19:55

Ik loop al een tijdje met de vraag rond of het mogelijk is om een 1400 motor te wisselen met een 1700 motor ik heb een 340 automaat uit '86 en vind de vermogen eigenlijk wat weinig is dit te doen zonder aanpassingen??
Gast

Is het misschien niet handiger om een nette 1700 te zoeken? Zo duur zijn die 300 series toch niet meer?
2 Fast 4 U
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18.11.2005 - 19:55

het probleem is mijn vrouw wil alleen nog met een automaat rijden en die zijn standard alleen op de 1400 motoren
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

dat gaat dus niet lukken
2 Fast 4 U
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18.11.2005 - 19:55

dus de aansluiting van de krukas nar de koppeling past niet
antiekeradio
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15.09.2004 - 09:26
Locatie: Rose Valley, brabant
Contacteer:

het koppel van de 1700 is aan de hoge kant voor de standaard vario.

zonder wijzigingen aan de setup krijg je snel riemslip en gaan de riemen dus maar kort mee.

wat wel kan is een 'pepmotor' inbouwen, die hebben weinig koppel onderin, maar op hogere toeren komt de beer los. bijvoorbeeld een alpineblok. (hier ook zeker géén turbo, want zie 1700)

Groetjes Wouter
alles wat rammelt dat heb je nog.
Gebruikersavatar
Caerbannog
5th Gear member
Berichten: 1154
Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
Locatie: Niekerk (wk)
Contacteer:

Kan je dan niet beter een B20 inbouwen met een automaat van een 240 (als dit uberhaupt passen gaat...)
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Caerbannog schreef:Kan je dan niet beter een B20 inbouwen met een automaat van een 240 (als dit uberhaupt passen gaat...)
dat zal dan wel een hoop knip en paswerk worden want de bak van een 300 ligt onder de achterbank :wink: :lol:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
Caerbannog
5th Gear member
Berichten: 1154
Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
Locatie: Niekerk (wk)
Contacteer:

Een 360 is toch ook met B20 geleverd? Dit is toch dezelfde B20 als in de 240 als ik mij niet vergis? Dan zou het toch niet het allergrootste probleem moeten zijn? :P
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Gebruikersavatar
Brinky
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 12.09.2004 - 17:55
Locatie: Vjenne

Nope, in de 360 ligt een B200. Veel fijner dan zo'n logge B20... ;)
'84 Saab 900 T16 Sedan
aart
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05.06.2006 - 17:51

hi allen ik heb n probleempje met mn 340dl1400variomatic hij schommeld n beetje alstie stationair loopt de carb is vastgedraaid nieuwe bougies erin[zaten ook losjes,de oude dus] nieuwe contaktpunten hoeft niet daar dat elektronisch geregeld is?kleppen stellen lijkt me niet nodig want hij maakt niet veel herrie,hij start goed[ook toen alles nog losjes zat] hij trekt goed op en het benzieneverbr.is ook normaal vlgs mij ,moet ik ermee leren leven of weet iemand n goed afstelgoeroe ik heb t idee dat het i.d carb zit die ziet er nogal ingewikkeld uit.Er zitten ook v.die z.g naverbranders in leuke techniek,maar ik zou graag het e.ea goed afgesteld hebben hij slaat niet af maar schommeld n beetje.
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Brinky schreef:Nope, in de 360 ligt een B200. Veel fijner dan zo'n logge B20... ;)
correctie:
In een 360 ligt een B19 of een B200. (340 is ook met B19 geweest)
In een Volvo 240 kan ook een B19 of B200 liggen. Hoezo log?
Een B20 is een ouder blok met onderliggende nokkenas. Zit o.a. in Amazon/140 en bepaalde 240's van allereerste jaren.

Een automaat in een 2-liter Volvo 300 kun je echter helemaal vergeten, tenzij je nogal briljant bent.

Mocht je het lukken, dan moet je reservewiel wel los in de kofferbak mikken, want dat gaat anders niet meer.

Tip: koop een nette 440 automaat.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

ik heb een 360 met een V8 erin!:)
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Zo een?

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De 66 - 340 - 360 series”