Weer terug op het oude nest

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Arie Visker
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 03.07.2005 - 23:50

Hoi

Ben een tijdje volvoloos geweest, en nadat ik eerst een Citroen XM heb gekocht. Heb ik deze snel weer verkocht omdat ik het toch niet lekker vond rijden. En op marktplaats zach ik een mooie zwarte 480 staan. En heb deze vandaag gekocht en opgehaald, waardoor ik nu aan mijn 2e volvo 480 avontuur begin.

Het is als het goed is een bekende van dit forum..kenteken is YH-99-ST, het is van bouwjaar 1990. De eigenaar vertelde dat er problemen was met koelvloeistof. Oorzaak is al snel gevonden. Het ging om een slang die compleet uitgedroogt was, en scheurtjes vertoonde. Het gaat om een slang richting de kachelradiateur, deze ga ik morgen even vervangen. Voor de rest rijdt hij prins heerlijk.

Ben super blij dat ik weer 480 rijdt, morgen komen de foto's !
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Welkom terug! :D
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Arie Visker
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 03.07.2005 - 23:50

Bij deze de foto's ik zal betere gaan maken zodra het weer eindelijk eens meezit.

Het gaat om een echte Nederlandse 480, die ooit in bezit moet zijn geweest van iemand van het 480 register. En zou ik graag met hem in contact willen komen om eventueel de boekjes over te nemen. En ben nog opzoek naar orginele 480 velgen (taurus dacht ik). Leuk is dat op de velgen na de auto nog 100% origineel is. Zelfs de stekkers van de volvo radio zitten er nog steeds in. Ik wacht nu op een ISO verbindingstekker om daar op aan te sluiten zodat ik straks een muziekje op kan zetten.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Het is jammer dat ik hier in Oost Duitsland de foto's niet kan bekijken, maar ben zeer benieuwd naar de auto.

Voor onderdelen en andere informatie kun je ook terecht op het nieuwe Volvo 480 forum. Daar staan binnenkort ook weer Taurus velgen te koop.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De 480”