D5 voor S40 en V50 ???

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40669
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Turbobiker schreef:Volgens mij is het artikel van Autoweek gewoon een persbericht van Volvo en is de komst van de D5 automaat in de S40/V50 dus gewoon een feit.
Ik heb nog geen Nederlands persbericht van Volvo gekregen waar dit in staat.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19497
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ben schreef:
Turbobiker schreef:Volgens mij is het artikel van Autoweek gewoon een persbericht van Volvo en is de komst van de D5 automaat in de S40/V50 dus gewoon een feit.
Ik heb nog geen Nederlands persbericht van Volvo gekregen waar dit in staat.
[sarcasme mode] Natuurlijk niet, die moeten we straks vanuit Duitsland importeren. Hier krijgen we hem niet. [einde sarcasme mode] :evil:

Ga er maar niet van uit dat ie in Nederland komt, er is wel vraag naar maar ik ben bang dat het gewoonweg te duur wordt. Je zit in NL dan al gauw op de prijs van een S60. Met dank aan de BPM.

Een 2.0D automaat is voor NL wel prijstechnisch te doen. Hoe graag ik ook een D5 GearTronic zou willen rijden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40669
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mij werd zojuist ingefluisterd dat de D5 ook in Nederland zal worden geleverd vanaf MY 2007.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19497
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ben schreef:Mij werd zojuist ingefluisterd dat de D5 ook in Nederland zal worden geleverd vanaf MY 2007.
Dat zou mooi zijn. Echt waar, en dan ook direct met GearTronic. Ik vrees alleen nog altijd dat ie te duur zal blijken te zijn. Maar waar heb je dat ingefluisterd gekregen??? als ik zo brutaal mag zijn.

Maar veel belangrijker is een 2.0D automaat. (ook zakelijk/bijtellingtechnisch)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gijsiejjj
4th Gear member
Berichten: 537
Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52

Ik heb echter begrepen dat de C70 weliswaar de bodem deelt met bv de S40, maar het motorcompartiment wel degelijk groter is...
klopt de neus is ook vrij wel identiek . onderstel is ook het zelfde.

ik had liever een langere neus gehad minder bol.
Svensk kvalitet och säkerhet :)

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Dat die er komt lijkt me nu wel duidelijk.

Door dit artikel even te lezen weet je meer.

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4201
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19497
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

bart schreef:Dat die er komt lijkt me nu wel duidelijk.

Door dit artikel even te lezen weet je meer.

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4201
Oké het eerste punt is gescoord. Nu even het officiële bericht afwachten met de prijs.

Maar hoe mooi ik de D5 ook vind, ik prefereer gezien mijn budget prijstechnisch een 2.0D automaat. (en 143 pk is ruim voldoende om mee weg te komen in een V50)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

V480-V40 schreef:
bart schreef:Dat die er komt lijkt me nu wel duidelijk.
Door dit artikel even te lezen weet je meer.
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4201
Oké het eerste punt is gescoord. Nu even het officiële bericht afwachten met de prijs.
Maar hoe mooi ik de D5 ook vind, ik prefereer gezien mijn budget prijstechnisch een 2.0D automaat. (en 143 pk is ruim voldoende om mee weg te komen in een V50)
Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.
Gebruikersavatar
vOlOv
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 02.07.2005 - 19:23
Locatie: Leiden

bart simpson schreef:Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.
Ga weg :shock: ?

(Dat probeerde ik je dus te vertellen enkele posts gelden :lol: )
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

vOlOv schreef:
bart simpson schreef:Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.
Ga weg :shock: ?

(Dat probeerde ik je dus te vertellen enkele posts gelden :lol: )
Je hebt een punt....
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19497
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

vOlOv schreef:
bart simpson schreef:Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.
Ga weg :shock: ?

(Dat probeerde ik je dus te vertellen enkele posts gelden :lol: )
Ja, dat begreep ik ook wel, met name de CVT. Maar waarom dan geen geartronic aan de 2.0D hangen.????
Ik beschouw die D5 nog altijd als een voor Nederland te dure optie. (BPM)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

V480-V40 schreef:
vOlOv schreef:
bart simpson schreef:Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.
Ga weg :shock: ?

(Dat probeerde ik je dus te vertellen enkele posts gelden :lol: )
Ja, dat begreep ik ook wel, met name de CVT. Maar waarom dan geen geartronic aan de 2.0D hangen.????
Ik beschouw die D5 nog altijd als een voor Nederland te dure optie. (BPM)
Ik denk dat de aanpassing van of de geartronic naar de 2.0-D of de aanpassing van de 2.0D naar de geartronic zoveel duurder is als de D5 dan maar pakken icm de geartronic dat dat de overweging zal zijn geweest..
Gebruikersavatar
vOlOv
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 02.07.2005 - 19:23
Locatie: Leiden

"...180BHP 'D5' TURBODIESEL INTRODUCED TO VOLVO V50 SPORTSWAGON - 28 November 2005..."

mods edit
Dit bericht was al geplaatst maar door mij even in de koelkast gezet.
sorry maar op dat bericht rust een embargo tot 1 december.
En het is een ongeschreven wet dat een embargo gerespecteerd wordt.

Op 1 december wordt het in een nieuw topic geopenbaard :lol:
Gebruikersavatar
marwin
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 14.09.2004 - 11:37
Locatie: zuidholland
Contacteer:

Check dit bericht maar http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4258

En dan nog even laten chippen, race diesel !!!! :evil:
Fun isn't just a straight line !!
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40669
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

En het hele verhaal staat inmiddels in een eigen topic:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=3006
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”