vraagje aan sluiten dvd/digitenne

Alles over het aansluiten van TV, zowel origineel Volvo als via andere apparaten
Plaats reactie
dreday
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02.03.2009 - 19:31

hallo allemaal


ik heb even rond zitten neuzen op het forum maar kom er niet helemaal uit.

ik heb een S80 T6 uit 2001 met navi/tv instelatie.

1: is het mogelijk om er een dvd speler op aan te sluiten.
2: is het mogelijk om iets van een digitenne aan te sluiten.

alvast bedankt.

mvg andre
Gebruikersavatar
SanMercury
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 24.12.2006 - 00:19
Locatie: Houten

Ik hou mij ook aanbevolen voor een passend advies. Heb zelf T6 uit 1999 met navi en televisie (analoog).
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

De volvo-TV heb je in NL niet veel meer aan.
Kun je in de UK (UK Ebay?) nog wel kwijt, daar doen ze het nog een tijdje.

Je hebt geen AUX ingang, dus die heb je ook nodig om audio in je systeem te krijgen.
iMIV Video set voor CD-RTI (die hebben jullie beide denk ik nog) is de beste optie...
http://www.volvotech.nl/product_info.ph ... ucts_id/64

Let op, voor de 1999 versie is een automatisch schakelende achteruit rijd camera GEEN optie (signalering staat niet op de melbus van die auto/leeftijd.)

Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Via een video modulator kun je hier een signaal op de antenne kabel aanbieden van een dvd of digitienne ,is het principe van bv je video je krijgt dus een signaal op bv kanaal 35 .
De digitienne geeft zelf ook zo'n signaal af ,zit je dus nog met je antenne's en evt 220volt om deze te laten werken of je moet een 12volt uitvoering nemen.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

@Hadico,

Video modulator in de auto? Dat werkt in een huisssyteem al amper fatsoenlijk, laat staan in een auto. Niet doen is mijn advies.
Daarnaast heb je dan nog steeds audio nodig...

Een standaard digitenne unit in de auto (220V) werkt gewoonweg niet.
Je hebt minimaal diversity antennes nodig en een buitengewoon behoorlijke ground shielding om storingen op allerlei vlak te voorkomen.

Als je het zelf goed werkend hebt zoals je beschreef, ben ik natuurlijk geinteresseerd om te zien hoe je dat hebt gedaan!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Ik heb hiervoor een modulator uit een oude sony video(stereo) gebruikt deze had van huis uit al een voeding van 12 volt ,de antenne draden van het raam verbonden met de uitgang van deze en een dvd op de ingaande kant aangesloten.
Beeld en geluid zijn dus voorhanden via het tv kanaal van de hu803 afgestemd op kanaal 36 (is op de modulator ook nog veranderbaar) beeldkwaliteit op het kleine scherm is ruim voldoende bij het draaien van een dvd.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

En je digitenne?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Heb ik er weer uitgehaald was en setje wat ook gebruikt werd in de zomer (free to air) in ons tuinhuis, had hiervoor twee omni antenne's uit elkaar gehaald om ze te verkleinen(was evengoed geen gezicht) maar was ook te lastig met omzetten van de verbinding naar de modulator beeld op zich was wel goed ontvangst ook na veel puzellen maar werd eigenlijk nooit gebruikt.(speeltje)
Ik heb nu trouwens een IMEV die ik nog moet monteren maar wil op de oude tuner een draadloos cameraatje aansluiten voor achter op een hoge gesloten aanhanger denk je dat dit problemen geeft op de hu als ik via de IMEV een gewone achteruitcamera in de auto monteer in combi met een ipod video?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hoi,

Nee, dat gaat niet werken omdat je voor beeld via de iMIV of MII+ het TV kanaal moet activeren (= software) op je iMIV of MII+.
Dat TV kanaal is en blijft in gebruik bij je TV tuner in jouw geval...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Bedankt, was ik al bang voor maar ja, heb ik weer iets om mijn tijd aan te besteden want ik wil toch iets dergelijks gaan proberen te monteren :-k
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

2 camera's op 1 beeld of schakelbaar? (omschakelen?)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Zat al te denken om de constant plus van de stekkerdoos hiervoor te gebruiken deze word toch niet gebruikt ,dan kan de zender/camera op de kar gevoed worden via de verlichting.
Met een afgeschermd hf relai in de auto moet dit lukken kan ik de bedrading ook mooi kort houden.
dreday
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02.03.2009 - 19:31

hallo


bedankt voor de reaktie,s allemaal.


de imIV video set is idd een goede optie.


mvg andre
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Maar wat wil je nou, 2 ledig beeld op 1 scherm of schakelbaar?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Maak hem gewoon 1 scherm en schakel hem dan via de niet gebruikte aansluiting op de stekkerdoos van de aanhanger ,dus als ik deze aankoppel dan schakelt hij over naar de camera op de kar als de achteruit aangaat.
tweeledig scherm word me te klein ik heb een cd navigatie dus dan blijft er helemaal niets over ,het is wel de bedoeling dat ik kan zien wat er achter me gebeurt.
Plaats reactie

Terug naar “Televisie in de auto”