volvo 440 R.I.P. laatste dingen doen

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

ik heb de bout niet hoeven te vervangen de sub is niet zo heel erg diep. en ik denk dat ik de mdf nog wat inkort zodat hij beter past. dit is ook nog een beetje een proef. want als het kleed erover ligt wordt het geluid ook vol gedempt heb ik er nog niks aan.

timo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

Dan is die niet zo diep.
Zo zit mijn reservewiel nu vast:

Afbeelding

Dus mocht je voor een diepere gaan, kan dit een oplossing voor je zijn.

Geluid gedempt ?
Nee wordt niet gedempt, dat hoor je echt wel, alleen moet je een stukje speakerstof tussen de achterste oplegpunjes en je mat doen, Anders hoor je die mdf plaat rammelen.
Gebruikersavatar
elco440
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
Locatie: Berlicum
Contacteer:

dan moet je eens kijken of je een stuk uit de mat kan knippen. daar een versteveiging in doen. en dan 'speaker doek er in. wat gaar erover en weg is je probleem. door het 'gaas' blijft het dan ook stevig. :D
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project ;)

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok

Even Voorstellen
Back 2 Project
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

kan bijna niet de oplossing zijn. Heb er zelfs een dekbed in liggen tegen het glijden van losse spullen. Die ligt op de mat en eerlijk gezegd merk ik geen verschil met of zonder dekbed. Mat er van af maakt ook niet echt verschil. Denk dat je het meer moet gaan zoeken in je voor compo-setje.
Zodat je sub niet de hogere lage tonen moet meenemen. Boven de 125Hz is de richting eerlijkgezegd te goed waarneembaar.
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

beetje laat antwoord week in luxemburg geweest (backpacken). maar ik ga eerst maar de sub eens aansluiten en kijken hoe het klinkt klinkt het goed dan laat ik het zo anders ga ik kijken hoe ik het kan veranderen.

tijdens het lopen heb je genoeg tijd om na te denken:P. om de achterbak van een plaat te voorzien wilde ik eerst de mat opmeten. maar dat lijkt me onbegonnen werk dus nou ga ik een plaat halen (moet effe kijken of het mdf of een ander soort hout wordt daar leg ik de mat op overtekenen en uitzagen. dan zou het moeten passen. maar hier ga ik morgen naar kijken.

timo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

vandaag weer een paar uurtjes lossen tijd. hier heb ik weer eens kunnen werken aan de auto. ik heb de andere versterker ingebouwd waar ook de sub op aan gesloten kan worden. de sub heb ik op de zelfde plek gezet als waar de ouwe zat. paste nog goed in de hoedenplank. ook hoefde ik niet veel aan de kabels te doen, want dat lag er nog allemaal. nou moest ik nog bedenken hoe ik het met de kabels doe voor de sub. dit heb ik langs de zelfde weg als de voedingskabels gelegd. dit is redelijk netjes moet nog verbeterd worden maar ik weet niet hoe ik die kabels goed strak langs de hoedenplank kan leggen.

na dit aangesloten te hebben maar eens testen hoe het klinkt. zet me radio aan en er komt me een berg geluid uit. maar ook ergens een trilling. ik kijken waar het vandaan komt. dit komt dus van de plaat waar de sub op zit. niet zo gek ook. als ik hem nu met me hand vasthoud dan is de trilling weg.

geprobeerd dit op te lossen door hem wel in het wiel te leggen en niet er op. het is al minder maar nog niet goed naar me zin. ook past de schroef niet meer op het wiel aan de auto. ik ga de oplossing van dash gebruiken ziet er goed uit.

nou moet ik alleen nog iets verzinnen om hem van de trilling af te helpen nu redelijk opgelost door er een stuk doek tussen de rand te leggen waardoor hij wat strakker vast zit. maar heeft iemand een idee hoe ik de plaat aan de band of auto vast kan maken.

foto's volgen nog

heeft iemand dus nog ideeën voor de kabels en om de plaat vast te zetten.

timo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

detail van de bevestiging. Bout en metalen plaatje en boutjes / moertjes komen bij de Gamma vandaan. Je hebt wel een extra sleutel nodig, want die bout verlangt een andere sleutel dan je wielen. De moertjes die aan de andere kant van de boutjes zit zijn vleugelmoertjes (maakt iets makkelijker los)

Afbeelding


Plaat zou ik pas maken in de rand.
De ring waar de sub in ligt. Vanwege het foutje aan de linker zijde heb ik deze niet gebruikt. Hij ligt niet op de band maar in de metalen rand.

Afbeelding


Deze is een beetje te veel pas. Speakersof past om deze niet heen. Maar klem zit hij zeker.

Afbeelding


Dit is de mijne, op zijn kop liggend op de oude mdf rand. Vandaar dat hij wat meer omhoog komt
Speakersoft is aan de rand is het iets doffere deel.
Afbeelding

In het begin heb ik wel eens aan bevestigen gedacht. Maar dit houdt hem goed op zijn plek zo, dus dat heb ik niet doorgezet.
Idee dat ik toen had was een soort van haken maken onder aan de kist die dan in de ronde gaten grijpen van het reservewiel. Dan de sub een beetje draaien in de rand en dan zouden die haken vastgrijpen.

succes
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

dash bedankt ik zal kijken hoe ik uit kom met de speaker stof. misschien kom ik nog op een idee om hem vast te zetten anders ga ik het zelfde als jou doen.

vandaag weer effe wat tijd gehad. heb een antenne met motor had hiervoor een printje gemaakt maar vind het niet goed werken. wil hem dus op een schakelaar hebben. ik heb hiervoor de kabels al getrokken naar voren. ook dacht ik meteen ik plaats een zekering in het zekeringkastje voor de motor (verbruikt nog al veel). maar dat gaat niet zomaar. moet nieuwe zekering klemmen hebben. (weet iemand waar ik die kan halen voor de 440).

ook maar meteen gekeken hoe het voor de boxen voor zit want wil daar ook goed geluid hebben. in een ander topic gelezen dat hier als het goed is 10inch in past(correct me if i wrong). en gekeken hoe het met de aansluiting zit. dat zou wel goed te doen moeten zijn. ik heb hier nog een versterker liggen met hi end ingang dus die kan ik mooi vanuit de radio direct aansluiten en door verbinden. 400 watt versterkertje. dat gaat wel goed komen.

nou moet ik dus nog wat verzinnen voor de kabels achter en dan ziet dat er ook weer strak uit.

al met al weer redelijk productief dagje zo na school(:P).

timo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

Bij die van mij past 13 cm er in (is iets meer als 5").
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

ik moet het nog opmeten maar eerst kreeg ik de kap er niet af nu is het wel gelukt. alleen de deur bekleding krijg ik er ook niet af aan de bijrijders kant al de kap bij de deurhendel kapot gemaakt wil ik aan de andere kant liever ook niet

timo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

daar is een trucje voor:

Naar voren schuiven en dan er af trekken (aan het achterste deel). Heb die tip nog van het 440 forum.

De achterkant van het kapje met de 2 nokjes.

Afbeelding

Het voorste nokje is groter. Vandaar aan de achterkant trekken. De handel wel open doen anders komt hij er niet uit.

In de handgreep zit ook een bout.

Maar voor je speaker op zich hoeven de panelen er niet af.
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

dat heb ik gezien dat ze er niet af moeten. maar als ik mischien nieuwe kabels zou trekken zou het wel handig zijn om er wat makkelijker bij te kunnen:p

maar bedankt voor de tip zal ik volgende keer wel naar kijken

timo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

vandaag en gister weer bezig geweest met de auto. er ligt al bijna een jaar een trekhaak in de tuin en die heb ik er op gezet. is nog best wat werkt om dat goed voor elkaar te krijgen. ik heb er wat foto's van gemaakt. de kabels moeten nog aangesloten worden maar daar heb ik voor vandaag geen zin meer in. wel heb ik nog de audio kabels voor de zoveelste keer anders gelegd. ligt nu wel wat netter. maar de versterker moet toch naar benee dus dat moet ik toch nog veranderen. dus dit is weer tijdelijk:P.

kijk voor de foto's hier:
foto's 440

let op laden van foto's kan vrij lang duren grote bestanden
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

weer een kleine update.

ik kreeg via de bestuurderskant de auto niet meer opslot. ik heb dus eerst zelf maar gekeken. maar na het loshalen van de bekleding(en toch dat dingetje afgebroken(ik krijg het maar niet voor elkaar)). erachter gekomen dat ik het niet kan repareren omdat dan het raam eruit moet en daar begin ik niet aan. dus naar de dealer gebracht, die heeft het gemaakt. hij zij dat het iets van een braampje was. en nou doet hij het weer.

vandaag ook maar lekker weer om de auto eens te wassen. (het leek wel of er een olifant op de auto gescheten heeft.) ziet hij er weer redelijk netjes uit. het kan altijd beter maar dat moet ik nog over doen. ook opnieuw het dakraam dicht getaped. deze keer met aluminiumtape. zou volgens me schoonpa zeer goed moeten werken. dus laat maar een flinke regenbui komen. in schiedam moet een zaak zitten voor dakramen. maar die is nooit op zaterdag open dus kan er haast niet heen. moet maar een keer een vrij dagje nemen.

ook wil ik nog van de roestplekken af. ik vind dit vrij storend maar daar ga ik binnenkort naar kijken weet niet of ik dat vandaag nog redt. doe het zoiezo niet in mijn eentje.

tot zover weer een update van mij.

timo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

gister weer bezig geweest en vandaag niet verder gegaan vanwege de vft. maar heb weer wat voor elkaar. heb gister de planken gezaagd voor in de achterbak het ziet er zeer strak uit. wordt wel netjes. maar nu wilde ik hem verhogen maar ik denk dat ik dat niet ga doen ivm te veel werk en dan wordt het niet mooi. wat ik dus nu van plan was is om de plek waar het gereedschap ligt voor de banden te vervangen leeg te halen. kan precies die spullen rond me wiel kwijt. dan kan op die lege plek me versterker neer gezet worden. ik ben dan van plan in de achterse plank een gat te zagen waar hij mooi door heen komt en dan zal het er zeer strak uit zien. mischien led verlichten(led vu meter lijkt me wel leuk) zelf te maken uiteraard. en rond heen geeft denk ik zeer strake afwerking. misschien is het dan zelfs nog mogelijk dat ik die spullen er wel gewoon in kwijt kan maar dat zien we nog wel.

nou had ik vandaag een meevallertje. me vriendin belt dat een maat een 440 heeft staan die naar de sloop gaat want de motor is balle om er nog wat aan te doen. of ik nog wat nodig heb. ik ben gaan kijken. en heb meteen de wieldoppen mee genomen want was er een kwijt.
nou zitten er nog perfecte onbeschadigde dakstrippen op dus die gaan ook over. ook heeft deze achter de bovenkant van de speaker gedeeltes waar die inhoren dus die zijn ook van mij.

zo komt de auto er toch weer wat strakker uit te zien.

ook gekeken of het mogelijk is om me dakraam te laten vervangen omdat deze lekt maar daar schrok ik toch wel van de prijs. goedkoopste die er op past zou 800 euro kosten. dus zit te twijfelen of ik dat wel doe. misschien wel want als het zo gaat blijft hij voorlopig rijden

2 weken geleden apk gehad enigste punt was de voor banden zijn ook direct vervangen. ben wel blij dat hij altijd bij de dealer voor de apk en dergelijke onderhouden is.

zo ook weer me update gedaan. hoop van de week nog foto's te maken. mrgen gaat het niet lukken ivm 50 jarige bestaan van me zwemvereniging en zit in het jub bestuur dus ja kan ik niet wegblijven
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Dakraam helemaal vervangen? Kun je hem niet gewoon voorzien van nieuwe kit?
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

het probleem is dat het niet de kit is maar de ophanging. waarmee hij hem waterdicht trekt. die geleiding daarvan is afgebroken. en kan niet vervangen worden. het is nu dicht getapte maar ik zou er wel graag weer gebruik van willen maken. en dat gaat zo niet en hij lekt nog steeds.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

vandaag effe tijd gehad om wat foto's te maken zoals je kan zie heb ik ook mijn stickertjes binnen.

klik op foto's om te vergroten
Afbeelding


zo zag het er eerst uit
Afbeelding

en zo ziet het er nu uit.
Afbeelding
nou wil ik achterin 2 versterkers kwijt. alleen het nadeel is dat het 2 verschillende maten zijn. ook wil ik er nog rekening mee houden dat ik misschien een carputer in ga bouwen dus daar wil ik ook nog ruimte voor vrij laten.
hier de foto van de grote amp
Afbeelding
en hier de kleine
Afbeelding
nog plaatje samen
Afbeelding

tips zijn welkom over hoe ik het kwijt kan.
nou heb ik mijn stickers ook binnen gekregen en die hangen al mooi aan de auto. 1 kant is al te zien en op mijn website is die op de andere kant ook nog te zien
website

edit:
eerste foto werkt de link niet van maar is wel op de website goed te zien
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

gister bezig geweest met het rechterachterlicht. lekt nog steeds. losgehaald helemaal schoongemaakt en opnieuw gekit. en nou maar hopen dat hij deze keer wel dicht blijft.

ook info gevraag voor nieuw dakraam. in schiedam vroegen ze er 800 pleuro voor. beetje veel. dus verder geinformeerd en heb ze ook al gevonden voor ruim de helft van de prijs. afwachten maar hoe het gaat en wat het budget is.

nou was ik wat eerder thuis en ivm met de regen heb ik gekeken hoe ik me versterkers wil plaatsen. dus de achterste plank eruit gehaald en gekeken wast het mooist lijkt.
foto's zijn niet de mooiste kwaliteit omdat ze hier binnen gemaakt zijn en dan schiet het niet echt op.

Afbeelding

versterkers neergelegd en uitgetekend. ik heb 3cm rondom ruimte vrij gelaten hier zie je ook de aftekening.

Afbeelding

versterkers zitten er binnen in. ik ga een gleuf van acht mm maken buiten de lijn om. zal denk ik 4mm diep worden zodat de wanden er goed en stevig inzitten. daarboven zal ik een andere mdf plank neerleggen. hierin zal in het midden een plexiglas plaat komen zodat je kan zien wat er ligt. dan nog mooie verlichting eronder en mooi afwerken en het ziet er strak uit.

nou moet ik wel nog iets verzinnen om wel bij het gereedschap te kunnen zijn hier tips voor?

dan heb ik de sierstrips gister opgehaald zien er zeer strak uit zal blij zijn als die er op zitten. de boxenhouders zijn wat minder denk dat ik daar andere voor neem. is jammer volgende keer beter.

voor wat extra foto's hier
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Voor het gereedschap zou ik kijken of je niet een vakje kunt dichtmaken in de uitsparingen links en rechts bij de achterlichten (is dat groot genoeg?)
Maar je moet natuurlijk sowieso de boel al zodanig bevestigen dat je nog goed bij je reservewiel kunt. Als je op de vluchtstrook je linkerachterwiel moet wisselen wanneer vrachtwagens met oplegger op volle snelheid 50cm naast je voorbij razen wil je niet eerst nog uitgebreid zaken moeten demonteren... Let daar dus goed op.
Alternatief kun je natuurlijk die wielkuip en gereedschapsuitsparing leeghalen, vullen met je audioapparatuur en dan een thuiskomertje aan de zijwand monteren à la bij lpg.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”