audiofiel gepiel in V70 icm Iphone 3g

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Plaats reactie
Copland
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29.12.2008 - 20:11

Beste forum leden, mijn eerste post na het lezen van vele threads.

Ben samen met mijn vrouw sinds 3 weken trotse eigenaar van een V70 MY05 D5 Kinetic.

we hebben een exemplaar zonder geintegreerde telefoon en navigatie doordat ik een smartphone heb met mp3 en navigatie mogelijkheden en hoop nu het volgende te realiseren.

HU-650
Iphone 3g (bellen, mp3, en navigeren) audio via HU-650

De iphone plaats ik op de plaats waar nu een nokia carkit zit ingebouwd. Ik kan dan de iphone bedienen zonder mijn rechterhand volledig van het stuur te halen.

Van de HU wil ik naar een ALPINE PXA-H701 Equalizer (With the PXA-H701 you can maximize the sound quality of your system with 165 band equalization or 27 band parametric equalization, eight channel digital crossover and eight channel auto/manual time correction -- all from the controls of the IVA-D901). Deze is regelmatig op ebay te koop voor € 2xx

extra versterkers voor nieuwe speakers.

eventueel een extra subwoofer met aparte versterker.

Het doel is een hoogwaardige geluidsweergave te realiseren in de auto. Luister meer in de auto naar muziek en thuis staat een zeer mooie High End stereo (schrijft gelukkig minder af als een auto).

We willen ook nog parkeersensoren in laten bouwen (met piepjes, geen scherm of zo).

Nu komen de vragen die ik heb.

Heb ik imiv nodig?
Kan de bedrading van de Nokia set gebruikt worden?
hoe zit dat met een mutebox?
Trekt de accu een zware audio installatie?

Wie heeft er ervaringen met het inbouwen van andere speakers en versterkers dan de originele volvo (dynaudio hoeft niet).

alle tips en aanbevelingen zijn welkom.

Alvast bedankt,

Rick
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hoi,

Dat zijn een heleboel vragen....
iMIV of een MII is nodig om een ingang te creeeren op je HU.
iMIV = werkt prima, alleen laden voor iPhone nog niet ondersteund door wijziging in laadvoorwaarden van dit toestel.
Nokia set en mutebox even afhankelijk van wat je met je telefoon wil doen inzake bellen (nieuwe carkit oid?)
Accu afhankelijk van hoe deze gebruikt is en wat er precies in zit. Over het algemeen zijn deze ok.

groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”