Laden IPOD Classic 80GB

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

Hallo,

Ik heb in mijn v70 met DVD RTI een imiv rev2 geplaats. Alles werkt naar behoren, alleen laadt de IPOD niet op.
Heb al de laatste firmware gedownload en geladen in de IMIV maar hij gaat niet laden.
Iemand suggesties?

Bij voorbaat dank,

Coen
donald1957
2nd Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34

Ik heb hetzelfde met mijn nano 4e Generatie (nieuwste). Kennelijk kan een aantal Ipod 's niet meer via de firewire geladen worden en dus ook niet via de IMIV. Van Volvotech heb ik begrepen dat ze werken aan een apart/ aanvullend laadsnoer om dit probleem op te lossen. Ze hopen dit snoer binnenkort te kunnen leveren.
Ik weet niet of jouw laadprobleem hier ook door veroorzaakt wordt.
Bob van Volvotech weet er meer van.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Yes,

Echter, geheel afhankelijk van precies type/serienummer iPod.
Laatste Nano (4e gen) gaat idd niet, deze laat zich alleen nog door USB opladen. Updates van de Classics, verschilt, allerlaatste ook alleen USB. (maar hier is het bos groter dan het woud, het kan zo zijn dat je nu een nieuwe koopt die dus nog wel oplaad...)

Update kabel komt er inderdaad aan, verwacht medio februari.

Groetjes
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8117
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Raar dat die iPod classic 80Gb niet oplaadt, ik heb een Classic 160Gb en die laadt wel op.

je zou denken dat ze behalve de opslagruimte identiek zijn.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

VolvoTech schreef:Yes,

Echter, geheel afhankelijk van precies type/serienummer iPod.
Laatste Nano (4e gen) gaat idd niet, deze laat zich alleen nog door USB opladen. Updates van de Classics, verschilt, allerlaatste ook alleen USB. (maar hier is het bos groter dan het woud, het kan zo zijn dat je nu een nieuwe koopt die dus nog wel oplaad...)

Update kabel komt er inderdaad aan, verwacht medio februari.

Groetjes
Ik heb het met een vrij nieuwe Nano ook geprobeerd, maar laad niet op. Groen lampje is aan, pennetjes van de kabel zien er goed uit, meet ook 12 Volt op het rode draadje in het IPOD stekkertje?

Hou je ons op de hoogte wanneer de update er is.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Vrij nieuwe Nano, is dat een Nano G4 (langwerpig?) of een Nano G3, vierkant?

Nieuwe Nano, gaat niet opladen vrees ik op de bestaande bekabeling, maar verwacht een 5V USB lading en niet de 12V Firewire welke de iMIV nu aanbiedt aan de iPod (zoals veeeeeeele andere iPod producten ook doen...)

Update wordt een kabel zoals ik schreef. Eea is al getest, ziet er goed uit, maar heeft even tijd nodig om uit productie ontslagen te worden.
Ik verwacht februari een update beschikbaar te kunnen hebben!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

Een langwerpig type, zelf heb ik een IPOD Classic van 85Gb van een paar maanden oud.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Langwerpige is de Nano G4 en laadt dus NIET op in de huidige configuraties.
De Classic van 80Gb (die van 85Gb bestaat niet ;-) laad wel op.
(let op; ik ga er even vanuit dat dit zo blijft en niet in het huidige model ook wordt aangepast).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

VolvoTech schreef:Langwerpige is de Nano G4 en laadt dus NIET op in de huidige configuraties.
De Classic van 80Gb (die van 85Gb bestaat niet ;-) laad wel op.
(let op; ik ga er even vanuit dat dit zo blijft en niet in het huidige model ook wordt aangepast).
Dank je voor je reactie,

Ik zal binnenkort even een afspraak met je maken.
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

VolvoTech schreef:Langwerpige is de Nano G4 en laadt dus NIET op in de huidige configuraties.
De Classic van 80Gb (die van 85Gb bestaat niet ;-) laad wel op.
(let op; ik ga er even vanuit dat dit zo blijft en niet in het huidige model ook wordt aangepast).
Hallo,

Ik zag dat er nieuwe firmware is, versie 1.08.00

Ik heb deze geladen maar heeft niets aan het laden verholpen, is het nu zo dat er een volledige nieuwe kabel in moet? en is er al iets bekend over de levering ervan?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hallo Lemmer,

Zoals je in de release notes hebt kunnen lezen, is het de voorbereiding op de kabel die gaat komen.
Kabel gaat geheel vervangen moeten worden inderdaad, en biedt gelijk de optie om een Apple composiet video kabel te gebruiken voor het activeren van iPod video (ook via iPhone, Touch 2G, Nano 4G etc.)

Tijds-spanne nog niet af te geven, maar naar verwachting komt eea nu echt binnen een aantal weken.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

VolvoTech schreef:Hallo Lemmer,

Zoals je in de release notes hebt kunnen lezen, is het de voorbereiding op de kabel die gaat komen.
Kabel gaat geheel vervangen moeten worden inderdaad, en biedt gelijk de optie om een Apple composiet video kabel te gebruiken voor het activeren van iPod video (ook via iPhone, Touch 2G, Nano 4G etc.)

Tijds-spanne nog niet af te geven, maar naar verwachting komt eea nu echt binnen een aantal weken.
Vind het achteraf wel jammer, de set is in december gekocht, baal er een beetje van. Ook moet het dashboard weer open, ga zo maar door.
Enig idee wat het allemaal gaat kosten?
Hoor wel.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dag Lemmer,

Prijs indicatie nog niet te geven momenteel.

Wij zullen voor onze klanten een actie-dag organiseren, waar de omruil technisch zullen uitvoeren en de klant alleen de kabel betaalt.

Groet!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
donald1957
2nd Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34

Ook ik zit al langere tijd te wachten op de kabel en begrijp dat het nog enkele weken gaat duren. Ik heb geen behoefte om een heel eind te rijden i.h.k.v. een actiedag. Mijn voorstel is om de oude, niet functionerende kabel om te ruilen (kosteloos) voor de nieuwe zodat de IMIV eindelijk gaat functioneren zoals bij aankoop beloofd.
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

VolvoTech schreef:Dag Lemmer,

Prijs indicatie nog niet te geven momenteel.

Wij zullen voor onze klanten een actie-dag organiseren, waar de omruil technisch zullen uitvoeren en de klant alleen de kabel betaalt.

Groet!
Hallo,

Dat is een goede service, top!!!!

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,


Coen van Linden
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

Ik heb nog even met een aantal andere Ipod producten getracht maar geen van alle laden op. Begin een beetje te twijfelen of de IMIV module wel goed is.
Heb je een schema van de spanning die op het stekkertje van de kabel moet komen.
Is er een mogelijkheid om eens langs te komen door de week, of een kabel op te sturen naar mijn adres zodat ik een kabelbreuk uit kan sluiten. Ik had hiervoor een pioneer module in mijn wagen van 4 jaar oud, welke deze ipod gewoon van spanning voorzag.
De module is aangeschaft door de dealer (bluekens Breda) in December na enige druk van mijn zijde, zij hebben nu zoiets van "i told you so".

Alvast bedankt voor je reactie.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Meten in de iPod stekker is bijna onbegonnen werk zonder breakout box. (te kleine pinnen, raak je toevallig een andere tegelijk met die die spanning afgeeft heb je een groter probleem).

Meest eenvoudige is toch even langkomen. Door de week is erg lastig voor ons, evt. in de avonduren.

Even contact per email aub voor afspraak.

De dealer is je leverancier trouwens. Zij zouden je moeten helpen, zij zijn eigenlijk je aanspreekpunt.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
donald1957
2nd Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34

lemmer schreef:Ik heb nog even met een aantal andere iPod producten getracht maar geen van alle laden op. Begin een beetje te twijfelen of de IMIV module wel goed is.
Heb je een schema van de spanning die op het stekkertje van de kabel moet komen.
Is er een mogelijkheid om eens langs te komen door de week, of een kabel op te sturen naar mijn adres zodat ik een kabelbreuk uit kan sluiten. Ik had hiervoor een pioneer module in mijn wagen van 4 jaar oud, welke deze iPod gewoon van spanning voorzag.
De module is aangeschaft door de dealer (bluekens Breda) in December na enige druk van mijn zijde, zij hebben nu zoiets van "i told you so".

Alvast bedankt voor je reactie.

Ik heb afgelopen weekend de ipod 3e generatie van mijn dochter geprobeerd, en deze laadt wel op.
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

VolvoTech schreef:Meten in de iPod stekker is bijna onbegonnen werk zonder breakout box. (te kleine pinnen, raak je toevallig een andere tegelijk met die die spanning afgeeft heb je een groter probleem).

Meest eenvoudige is toch even langkomen. Door de week is erg lastig voor ons, evt. in de avonduren.

Even contact per email aub voor afspraak.

De dealer is je leverancier trouwens. Zij zouden je moeten helpen, zij zijn eigenlijk je aanspreekpunt.
Als bijlage mijn Ipod Classic 80 GB, hij gaat in de USB van de computer. Mischien kun jij vaststellen of deze wel oplaad?
Hij is van vorig jaar, c.a 07-2008
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Deze hoort gewoon op te laden.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”