Ik ben aan het overwegen om een v70 bifuel CNG te kopen,
waarschijnlijk in duitsland.
Bouwjaar 2003-2004
Waar moet ik op letten, wat zijn 'zwakke punten"
V70 bifuel op aardgas
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de actieradius van 250km en de slechte beschikbaarheid van aardgas
Volvo for life
Hier heeft @Bart zeker een punt.bart simpson schreef:de actieradius van 250km en de slechte beschikbaarheid van aardgas
Ik ken iemand die in een CNG V70 rijdt, maar die heeft naast zijn werkplek een aardgas pomp.
Dus goed uitzoeken waar bij jou in de buurt en werk een aardgas tank is.
Vast al gedaan anders ging je niet zoeken naar zo'n auto.
Op benzine kom je ook niet zo ver, omdat er maar een 30 liter tank onder ligt.
Controleer wel even de actieradius (zal moeilijk zijn), bij aardgas wil namelijk nog wel eens vocht meekomen (afhankelijk van het station).
Tja en waar water zit kan geen gas zitten.
Wat is de huidige km-stand van de CNG V70?
Uitvoering cq optiepakket, foto's enz.......?
Vraagprijs?
Bij onderhoud kijken of ooit de kleppen al eens zijn gesteld.
Zwakke punt is de ETM (zie bij Zoek), dit gaat op voor elke benzine uitvoering in die bouwjaren.
Voor het gas alleen het gasverdeelhuis, die is gelijk aan een LPG (NECAM) installatie.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08.12.2008 - 21:16
actieradius had ik al rekening mee gehouden, beschikbaarheid ook.
In gemeente Tilburg is een tankstation wat 24 uur/dag geopend is,
dit is ook mijn woonplaats.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een v70 voorzien van geartronic, zijn daar
nog zaken waar ik op moet letten??
En ik zie vaak volvo's met hele hoge km.standen, ik ben van plan
om iets te kopen wat ca.150000 km heeft gelopen.
Ik heb nog niet iets concreets op het oog, maar ik zie dat in duitsland
de "markt"groter is als in Ned.
In gemeente Tilburg is een tankstation wat 24 uur/dag geopend is,
dit is ook mijn woonplaats.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een v70 voorzien van geartronic, zijn daar
nog zaken waar ik op moet letten??
En ik zie vaak volvo's met hele hoge km.standen, ik ben van plan
om iets te kopen wat ca.150000 km heeft gelopen.
Ik heb nog niet iets concreets op het oog, maar ik zie dat in duitsland
de "markt"groter is als in Ned.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een CNG is altijd een 2.4 en die heeft nooit een geartronic, alleen een normale automaat
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
In Duitsland is veeel meer aardgas te koop dan hier (hoewel ik ergens las over een thuis vulstation) en toevallig bij mij in de buurt 2 aardgas verkopende (benzine) pompen..
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Er zijn ook de aardgas thuistankstations. Je hangt de auto gedurende de nacht aan je aardgasleiding thuis en 'smorgens rijd je weer vrolijk rond.Barry (Grillmeister) schreef:In Duitsland is veeel meer aardgas te koop dan hier (hoewel ik ergens las over een thuis vulstation) en toevallig bij mij in de buurt 2 aardgas verkopende (benzine) pompen..
http://www.teesingsystems.nl/phill_product.php
WJ
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een thuisvulstation is in Nederland niet zonder hinderwetvergunning te bekomen
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Aangezien we in Nederland regeltjesland wonen verbaasd mij dat niets Bart
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Opel had onlangs een actie: CNG-wagen kopen gratis thuistankstation. Weet niet of dat in Nederland ook liep.bart simpson schreef:Een thuisvulstation is in Nederland niet zonder hinderwetvergunning te bekomen
Het is trouwens een Nederlands bedrijf welke die pompoen levert. Het lijkt me sterk dat ze die in Nederland zelf niet kunnen plaatsen. Of je nu een gaskachel of een vulstation aansluit, wie zal het verschil merken?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Mocht er onverhoopt wat fout gaan alle buren...
Volvo for life
http://www.teesingsystems.nl/fuelmaker.php
Volgens deze site:
Het kan niet eenvoudiger. U heeft geen speciale vergunningen nodig.
Het apparaat wordt aangesloten op uw aardgasnetwerk en u kunt tanken.
Volgens deze site:
Het kan niet eenvoudiger. U heeft geen speciale vergunningen nodig.
Het apparaat wordt aangesloten op uw aardgasnetwerk en u kunt tanken.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zou toch even bij de gemeente informeren alvorens je een gastappunt aan de buitenkant van je huis hangt
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
LOL, Eerst eens informeren of dat ook langs de meter kan :twisted:
:onfire: Leuk als hier weer eens een kerstbomen fik in de straat is, het lijkt mij in ieder geval niets
:onfire: Leuk als hier weer eens een kerstbomen fik in de straat is, het lijkt mij in ieder geval niets
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Nog niet goedkoop zo'n thuisvuller, ± € 3000,-
en dan na ± 250 tankbeurten moet de aargascompressor gereviseerd worden à ± 1000,-
Lees hier het hele verhaal: http://www.ngv-holland.nl/docs/pdfs/thuistanken.pdf
en dan na ± 250 tankbeurten moet de aargascompressor gereviseerd worden à ± 1000,-
Lees hier het hele verhaal: http://www.ngv-holland.nl/docs/pdfs/thuistanken.pdf
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zo'n verfrissend simpele visie is waarschijnlijk ook de reden dat je in België het hele jaar vuurwerk mag kopen
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
OFF topic:bart simpson schreef:zo'n verfrissend simpele visie is waarschijnlijk ook de reden dat je in België het hele jaar vuurwerk mag kopen
Wat is daar het probleem mee? als je het maar op tijd loslaat bij het afsteken ! En wees gerust, behalve in de NL-B grensstreek zal je in België de grootste moeite moeten doen om halfweg de zomer iets van deftig vuurwerk te vinden. Waar komt die gekte ook vandaan,....
ON topic:
Zo'n thuisvulstation is niks anders dan een compressor. Het pompt de lagedruk aardgas van je leiding onder hoge druk in je CNGtank. Daar kan nauwelijks meer mee mis gaan dan met een aardgasvuur. De nodig kleppen op de juiste plaats zorgen dat het boeltje wel afsluit als mevrouw wegrijdt met de slang nog aangekoppeld (om maar iets te noemen).
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52
Hoi Wim,
Sorry voor de ontwetende en arrogante Nederlanders... Wij wijzen als heiligen graag een vinger naar een ander, terwijl we zelf ook niet beter zijn.. Neem sommige reacties maar niet te serieus en bedenk dat er ook Nederlanders zijn die zelf nadenken zonder alleen maar onzinnige regeltjes te volgen.
En je hebt wel gelijk mbt een thuisvulstation. Een gemiddeld aangesloten fornuis is gevaarlijker. Alsof benzinetanken bij een pompstation veilig is :-# .
Sorry voor de ontwetende en arrogante Nederlanders... Wij wijzen als heiligen graag een vinger naar een ander, terwijl we zelf ook niet beter zijn.. Neem sommige reacties maar niet te serieus en bedenk dat er ook Nederlanders zijn die zelf nadenken zonder alleen maar onzinnige regeltjes te volgen.
En je hebt wel gelijk mbt een thuisvulstation. Een gemiddeld aangesloten fornuis is gevaarlijker. Alsof benzinetanken bij een pompstation veilig is :-# .
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
- Locatie: NH
Ik denk dat het in Nederland niet mag omdat er dan geen belasting over geheven kan worden. Het is tot op heden ook verboden om (sla) olie in je diesel auto'tje te gooien.
Het kwartje van kok en alle andere belastingen/heffingen zijn nodig om het Sinterklaas Beleid van de Nederlandse overheid te bekostigen.
Kan me dus niet voorstellen dat dit in Nederland mogelijk is. Gelukkig is het in andere landen beter geregeld.
Het kwartje van kok en alle andere belastingen/heffingen zijn nodig om het Sinterklaas Beleid van de Nederlandse overheid te bekostigen.
Kan me dus niet voorstellen dat dit in Nederland mogelijk is. Gelukkig is het in andere landen beter geregeld.
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k