kwijl kwijl.
was die van mij maar zo strak. gaat me denk ik niet lukken
zeer netjes.
timo
Mijn nieuwe Volvo 440 Turbo
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- lesterh2
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 17:10
- Locatie: Ruurlo
Ziet er mooi uit zo met dat leer. Staat ie voor nou bijna "omoog" met zijn neus of ben ik nu gek? Het ziet er een beetje raar uit in ieder geval.
- Kootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55
Hij staat in ieder geval wel hoog op z'n poten De vorige was verlaagd en dat rijdt toch een stuk beter als deze!lesterh2 schreef:Ziet er mooi uit zo met dat leer. Staat ie voor nou bijna "omoog" met zijn neus of ben ik nu gek? Het ziet er een beetje raar uit in ieder geval.
Zo strak is 'tie niet hoor! Van binnen misschien wel, maar hij heeft ook last van roest aan de wielkasten en op meerdere plaatsen zijn er stukken blanke lak af Maar het is wel de bedoeling om 'm weer helemaal strak te krijgen!leip11 schreef:kwijl kwijl.
was die van mij maar zo strak. gaat me denk ik niet lukken
zeer netjes.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Mooie bak en zeker lekker compleet! De pook en de tellerringen zijn mijn smaak niet, maar op sommige punten win je het toch echt van de mijne!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- elco440
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
- Locatie: Berlicum
- Contacteer:
netjes, even een vraagje: waar heb je die zwarte gril vandaan? ziet er goed uit.
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project
Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok
Even Voorstellen
Back 2 Project
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project
Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok
Even Voorstellen
Back 2 Project
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Uhm dat spuit je zelf.. Wel goed skuren anders ligt het er zo weer vanaf met een was beurt
Ziet er zeer goed uit Koot. Heb je evt een howto voor de pook? Ik wil hem ook zo kort evt ook een link waar je die knop hebt gekocht? Bestel ik hem namelijk ook (sorry)
Ziet er zeer goed uit Koot. Heb je evt een howto voor de pook? Ik wil hem ook zo kort evt ook een link waar je die knop hebt gekocht? Bestel ik hem namelijk ook (sorry)
- Kootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55
Hoi Poika
Beetje late reactie :oops:, maar de pookknop kun je hier vinden.
De pook inkorten doe je door de oude pookknop er af te trekken en het kunststof uiteinde er af te zagen. Dan het kunststof gedeelte wat over de metalen stang zit (en waar de pookhoes op bevestigd zit) door te zagen en in te korten en daarna de twee delen weer vast te lijmen of mbv een soldeerbout weer vast te "lassen". Dan de metalen stang evenveel inkorten als het kunststof stuk en de nieuwe pookknop er op te zetten. De oude pookknop kun je niet meer terugplaatsen!
Klinkt als een heel verhaal, maar het valt allemaal wel mee Zal eens een foto maken om het te verduidelijken.
Beetje late reactie :oops:, maar de pookknop kun je hier vinden.
De pook inkorten doe je door de oude pookknop er af te trekken en het kunststof uiteinde er af te zagen. Dan het kunststof gedeelte wat over de metalen stang zit (en waar de pookhoes op bevestigd zit) door te zagen en in te korten en daarna de twee delen weer vast te lijmen of mbv een soldeerbout weer vast te "lassen". Dan de metalen stang evenveel inkorten als het kunststof stuk en de nieuwe pookknop er op te zetten. De oude pookknop kun je niet meer terugplaatsen!
Klinkt als een heel verhaal, maar het valt allemaal wel mee Zal eens een foto maken om het te verduidelijken.
- Kootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55
Voor de geinteresseerden hier wat foto's van mijn ingekorte pook;
Het ingekorte plastic gedeelte dat onder de pookhoes zit. Ik heb het zo kort mogelijk gemaakt en de twee delen mbv een soldeerbout weer "vastgelast"
De bovenkant; ook hier heb ik de plastic rand wat ingekort zoda hij mooi aansluit onder de pookknop en ik heb de metalen pook ingekort (evenveel als het plastic gedeelte dat er tussenuit is). Bovenop de schroefbevestiging voor de nieuwe pookknop
En zo ziet het geheel er dan uit
Het ingekorte plastic gedeelte dat onder de pookhoes zit. Ik heb het zo kort mogelijk gemaakt en de twee delen mbv een soldeerbout weer "vastgelast"
De bovenkant; ook hier heb ik de plastic rand wat ingekort zoda hij mooi aansluit onder de pookknop en ik heb de metalen pook ingekort (evenveel als het plastic gedeelte dat er tussenuit is). Bovenop de schroefbevestiging voor de nieuwe pookknop
En zo ziet het geheel er dan uit
- Kootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55
Eindelijk weer eens een update . Ik heb af en toe wel wat aan de auto gedaan, maar niet echt noemenswaardig. Af en toe struin ik een sloop af op zoek naar onderdelen om m'n auto nog completer en netter te maken; zo heb ik al nette knipperlichten voor op de kop getikt (de mijne waren groen uitgeslagen vanbinnen, heb ik kapjes met intacte hoedenplankbevestiging gevonden en nog wat spul wat bij de mijne kapot was of ontbrak.
Vandaag was er niet veel te doen op m'n werk en ben ik wat aan het hobbyen geweest; m'n zus had nog een veerpootbrug voor een Seat Ibiza liggen die ik ooit kado had gegeven, maar omdat ze de auto vlak daarna inruilde bleef de veerpootbrug liggen :idea:. De veerpootbrug past niet zomaar in de 440, maar met wat aanpassen gaat dat lukken
Hier de veerpootbrug in originele staat:
Hij past natuurlijk niet meteen..
maar na wat slijpen, boren en vijlen ben ik al op de goede weg..
Nee hij zit nog niet vast :razz: , maar dit geeft alvast een idee..
Na het weekend ga ik weer verder. Lassen, schuren en dan spuiten in (mat)zwart.
Vandaag was er niet veel te doen op m'n werk en ben ik wat aan het hobbyen geweest; m'n zus had nog een veerpootbrug voor een Seat Ibiza liggen die ik ooit kado had gegeven, maar omdat ze de auto vlak daarna inruilde bleef de veerpootbrug liggen :idea:. De veerpootbrug past niet zomaar in de 440, maar met wat aanpassen gaat dat lukken
Hier de veerpootbrug in originele staat:
Hij past natuurlijk niet meteen..
maar na wat slijpen, boren en vijlen ben ik al op de goede weg..
Nee hij zit nog niet vast :razz: , maar dit geeft alvast een idee..
Na het weekend ga ik weer verder. Lassen, schuren en dan spuiten in (mat)zwart.
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
Goede update. Kan je wel vertellen dat je het verschil goed gaat merken. Motor zit er ook nog netjes uit hoor.
Off-topic: Ik zie je weleens rijden in Zwijndrecht. Zal de volgende keer eens seinen als ik er erg in heb.
Off-topic: Ik zie je weleens rijden in Zwijndrecht. Zal de volgende keer eens seinen als ik er erg in heb.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
- Kootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55
Meestal rijdt mijn vrouw ermee naar haar werk, maar ik rij weleens in Zwijndrecht rond. Ik let meestal wel op andere Volvo's, dus als ik je zie sein ik terugkip88 schreef:Goede update. Kan je wel vertellen dat je het verschil goed gaat merken. Motor zit er ook nog netjes uit hoor.
Off-topic: Ik zie je weleens rijden in Zwijndrecht. Zal de volgende keer eens seinen als ik er erg in heb.
Het verschil zal best wel merkbaar zijn denk ik. Mijn vorige 460 was verlaagt en stuurde veel strakker als deze. Als het meezit kan ik binnenkort hopelijk investeren in een set gele Koni's met verlagingsveren
- Kootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55
Nog steeds bezig met de veerpootbrug als ik tijd over heb op m'n werk
Ondertussen ook een nieuw projektje opgehaald;
Een set Formula Racing/ EMR 17" velgen (4x100 ET38). Kunnen wel een opknapbeurt gebruiken, maar dat is ook de bedoeling Ga ze netjes schuren en spuiten in de 932 antracietkleur van de R. Wil er een nieuwe set 205/40/17 banden op hebben (Falken ZE912). Zal mooi staan in combinatie met verlaging!
Ondertussen ook een nieuw projektje opgehaald;
Een set Formula Racing/ EMR 17" velgen (4x100 ET38). Kunnen wel een opknapbeurt gebruiken, maar dat is ook de bedoeling Ga ze netjes schuren en spuiten in de 932 antracietkleur van de R. Wil er een nieuwe set 205/40/17 banden op hebben (Falken ZE912). Zal mooi staan in combinatie met verlaging!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Dat zijn mooie velgen.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Kootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55
Tnx! Neem de tijd ervoor om ze op te knappen.
Vandaag alleen te horen gekregen dat ik ontslagen wordt (na tien jaar) omdat 't slecht gaat met het bedrijf . Moet dus even op de centjes letten en m'n plannen even bijstellen, maar meeste is toch low-budget Doordat er zo weinig werk is iig alle tijd om te hobbyen!
Vandaag alleen te horen gekregen dat ik ontslagen wordt (na tien jaar) omdat 't slecht gaat met het bedrijf . Moet dus even op de centjes letten en m'n plannen even bijstellen, maar meeste is toch low-budget Doordat er zo weinig werk is iig alle tijd om te hobbyen!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Dat is minder leuk nieuws. Succes met het zoeken naar een nieuwe baan.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Kootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55
Zo! De veerpootbrug is af en gemonteerd . Sinds m'n schooltijd niet meer echt gelast, dus de veerpootbrug is niet zo netjes geworden als ik gehoopt had, maar het kan er mee door en hij doet z'n werk.
De auto rijdt een stuk stabieler en helt een stuk minder over in bochten. Een hele verbetering dus! De draagarmen wil ik nog vervangen en dan wil ik 'm ook gelijk verlagen en de 17" velgen eronder
De auto rijdt een stuk stabieler en helt een stuk minder over in bochten. Een hele verbetering dus! De draagarmen wil ik nog vervangen en dan wil ik 'm ook gelijk verlagen en de 17" velgen eronder
- kip88
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
- Locatie: Zwijndrecht
Zier er mooi uit die veerpootbrug, alleen zou ik voor het mooi die slangetjes er onderdoor laten lopen. Verlagen gaat wel mooi staan, zeker met die 17" velgen. Het is nu net een xc, die vanachter wat doorhangt. Ik ben beniewd naar het totaalplaatje.
ps. check je pm even.
ps. check je pm even.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000