Volvo 440 Turbo Automaat

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
Gebruikersavatar
Headlong
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34

Vandaag bij de lokale Volvo dealer langs geweest (Henk Scholten, Ede)

Meegenomen:
- lampje voor verlichtingschakelaar
- Ruitensproeierkopje

Besteld:
- 2 Knopjes voor de ventilatie

Daarnaast gelijk even geïnformeerd voor een prijsopgave voor het verversen van de automaatbakolie; €150,-. Volgens mij moet dit goedkoper kunnen, dus ik ga nog even verder informeren...

Vanmorgen ook even gekeken naar de binnenverlichting; er zat geen zekering in. Ik snap ook wel waarom want het blijft continue branden, ook als alle deuren dicht zitten. Dus alle lampjes maar gewoon uitgezet via de schakelaar. De boosdoener zal waarschijnlijk dan toch gewoon één (of meerdere) van de deurschakelaars zijn.
Morgen maar eens informeren hoe duur deze zijn en dan al gelang de prijs 1 of meerdere gelijk maar bestellen.

Ook heb ik geprobeerd de ruitensproeier te vervangen, maar daarvoor moet die plastic strip onder de voorruit volgens mij ook dedemonteerd worden. Helaas zitten daar HELE zachte schroevjes in, 1 draai poging en de kopjes waren al vernield. Wanneer ik morgen de knopjes ophaal zal ik gelijk eens vragen of deze schroefjes nog na te bestellen zijn...
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

ik heb heel wat auto's op de sloop gezien maar afgebladderde schaalverdeling ben ik nog niet tegen gekomen.verder een leuke auto in een niet zo allerdaagse uitvoering.veel plezier er mee.
groet'n uut grunn
Gebruikersavatar
Headlong
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34

Dank je!

Ben nog iets tegengekomen; moeilijke koudestart...

1e startpoging: motor slaat aan en valt gelijk weer uit
2e startpoging: motor slaat aan, draait 1½ à 2 sec 400 toeren en slaat af
3e startpoging: motor slaat normaal aan loopt prima en stabiel stationair op 900 rpm
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Gebruikersavatar
3rd Gear member
Berichten: 463
Lid geworden op: 16.11.2007 - 18:20
Locatie: neffenalle
Contacteer:

gewoon lang stilgestaan
nieuwe sparkplugs, luchtfilter vervangen...

olie van de automaat zelf vervangen
gewoon specificaties vragen
moeten ook in boekje 440T staan

met de vuile olie kan je (hier in belgie toch) gratis in het containerpark terecht
...italian or swedish beauty? Bertone has the answer...
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
Gebruikersavatar
Headlong
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34

Ik verwacht dat vandaag of morgen mijn nieuwe olie/turbodrukmetersetje wordt bezorgd. Wat is de makkelijkste manier om die te demonteren en dan weer te monteren?
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
P.K.
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 17.07.2008 - 21:15
Locatie: --Grunn--

Met een beetje wrikken moet 'ie loskomen of anders de knop + behuizing van de aanjager even uit halen.
Kun je de meterset er zo via de zijkant uit wippen...

:wink:
Gebruikersavatar
3rd Gear member
Berichten: 463
Lid geworden op: 16.11.2007 - 18:20
Locatie: neffenalle
Contacteer:

klopt
zit normaal vastgeklikt
de oude is toch voor de bak dus moet je niet te voorzichtig zijn

nieuwe aansluiten en rustig induwen tot hij vastklikt
...italian or swedish beauty? Bertone has the answer...
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
Gebruikersavatar
Headlong
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34

Ok, dat klinkt niet al te moeilijk. Dat zal wel gaan lukken!

Vanwege de koudestart problemen op aanraden van de dealer toch maar een nieuwe temperatuursensor besteld. Dat zal de echte uitdaging worden morgen...
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Gebruikersavatar
Headlong
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34

Met iets meer koelvloeistofverlies dan ik had gehoopt is het gisteren gelukt om de nieuwe temperatuursensor te monteren. Mijn gereedschap was niet ideaal, maar het is uiteindelijk toch gelukt!

Vandaag ook de "nieuwe" olie & turbodrukmeter geïnstalleerd, was inderdaad een simpel werkje! Samen met de nieuwe ventilatie knopjes ziet het er zo weer netjes uit.

Afbeelding
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
telegraphroad
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 26.12.2006 - 12:44

Een 440 met info centre, mischien niet zeldzaam, zeker niet normaal.

gefeliciteerd met je nieuwe wagen.
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Gebruikersavatar
3rd Gear member
Berichten: 463
Lid geworden op: 16.11.2007 - 18:20
Locatie: neffenalle
Contacteer:

info centre is leuk gadget
enel jammer dat het interieur nogal plastiekerig is
typisch voor die jaren natuurlijk
...italian or swedish beauty? Bertone has the answer...
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
Gebruikersavatar
Headlong
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34

Whehe, het interieur uit mijn Renault 11 uit 1985 zit nog beter in elkaar... Veel meer kraakvrij en zachter materiaal. Maar goed, het is niet anders.
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Headlong schreef:Whehe, het interieur uit mijn Renault 11 uit 1985 zit nog beter in elkaar... Veel meer kraakvrij en zachter materiaal. Maar goed, het is niet anders.
Welkom in het wereldje van de Nederlandse Volvo! :D
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27657
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ziet er wel leuk uit zo :)

Ach, over kraken gesproken, mijn Peugeot, die kraakt pas :D
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

fredhead schreef:Ziet er wel leuk uit zo :)

Ach, over kraken gesproken, mijn Peugeot, die kraakt pas :D
Tja, dat is ook Frans he! :wink: haha!

Maargoed, het is aan ons om deze auto's beter te maken toch?

Ik help bij mijn 480 ook alle ziektes, rammeltjes en kraakjes eruit. Zal niet altijd even makkelijk gaan, en ik moet ook veel gaan demonteren en monteren en weer demonteren, maar we komen er wel! :D

Daar is het ten slotte een "project" voor he?
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27657
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Daar is mijn Peugeot inderdaad Frans voor 8)

Sommige kraakjes zijn eruit, neem voor de rest de moeite niet om ze te laten verdwijnen.
Vind het ook wel iets hebben. (scheelt wel dat ik de Peugeot niet voor dagelijks gebruik natuurlijk)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
AndorabLe
4th Gear member
Berichten: 788
Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
Locatie: Veghel
Contacteer:

Een model uit de 400-serie hoeft niet te kraken. Mijn 480 (en voorheen mijn 440) heeft ook geen krakende geluiden in het interieur.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27657
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De 440 van mijn ouders kan ik me van vroeger ook geen echt gekraak herinneren
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
K00L
3rd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
Locatie: Werkhoven

Neef,

Ik heb nog wel een adresje voor je bakolie. Die 'schroefjes' bij die plastic strips onder je ruitenwissers kun je er zo uit trekken. dit zijn fop-schroeven. zit ook zo bij mijn 480 :)
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

AndorabLe schreef:Een model uit de 400-serie hoeft niet te kraken. Mijn 480 (en voorheen mijn 440) heeft ook geen krakende geluiden in het interieur.
Het is maar net wat je onder kraken en rammelen verstaat. Toen ik laatst met een vriend in de auto zat, en zei dat ik die vervelende rammeltjes en kraakjes nog zou willen verhelpen, zei hij vol overtuiging dat hij geen rammeltjes en kraakjes hoorde. Zo zijn er wel meer mensen, ook die verstand hebben van auto's, die niks horen. Maar ik wel.
Volvo 940 SE
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”